pompa membranowa

Do ch³odzenia elektrowrzeciona potrzebna jest pompa. Mam 16 mb wê¿yka fi 6
mm wewn±trz. Samo wrzeciono ma króæce z otworem ~5mm. Potrzeba kilka l/min.
Próbowa³em pompê wirnikow± (taka do brudnej wody)
daje s³abe 2 l/min.
Membranowa
daje radê, ale za g³o¶na.
Jak± mo¿na zastosowaæ inn± cichsz± pompê? O wydajno¶ci kliku litrów i
ci¶nieniu pewnie ko³o 5 bar.
Robert
Reply to
Robert Wańkowski
Dnia Wed, 10 Jul 2013 01:00:16 +0200, Robert Wańkowski napisał(a):
Jak rozumiem cisnienie jest tu problemem. Ten waski wezyk i wrzeciono wymagaja paru atm, aby taki strumien uzyskac.
Wirowe odsrodkowe moga miec duze cisnienia, ale przy duzej srednicy. Lub przy duzych obrotach.
Falownik sprobowac ? Duza pompe kupic ? Kaskade zrobic ? Bo sa i gotowe kaskady
cos ceny nie widze.
J.F.
"J.F."
W³a¶nie taki typ tylko Grundfosa w firmie z pompami mi zaproponowali. Wszystko siê zgadza³o, ma³a moc ~300W, ma³a wydajno¶æ i du¿e ci¶nienie ~4 atm. Tylko cena 1800 z³ by³a nie do zaakceptowania. Wrzeciono mniej kosztowa³o.
Ta moja AL-KO tylko moc mog³a by mieæ mniejsz±. Ma 800W. By³y te¿ z mniejszymi silnikami (250W), ale pompa i silnik nie by³ ca³o¶ci±. Ba³em siê, ¿e bêdzie kapaæ z tego uszczelnienia.
Ju¿ my¶la³em o po³±czeniu w szereg kilku pomp od pralki. To by mog³o znacz±co podnie¶æ ci¶nienie? Pytam teraz tylko z ciekawo¶ci, bo to, co mam ju¿ nie zmieniê.
Robert
Reply to
Robert Wańkowski
Dnia Sun, 14 Jul 2013 11:17:50 +0200, Robert Wańkowski napisał(a):
Klient wymaga, klient dostaje, klient placi - taka jest normalna kolej rzeczy :-)
Musialbys watomierz podlaczyc. Przeplyw razy cisnienie wyznaczaja niezbedna moc. Ale jak przeplyw mniejszy, to i moc ma szanse spasc, choc pewnie i cos fi spadnie i elektrownia ukarze.
1kg/s na 38 metrow wymaga 380W, ale te osiagi nie ida w parze. Wiec raczej 0.5kg/s na 20m = 100W ... malo sprawna ta pompa, jesli naprawde tyle bierze.
A co to w ogole za konstrukcja ? Na wirowa nie wyglada. Membranowa ? Glebokosc zasysania spora - 9m,
W odsrodkowych - jak widac po ofercie za 1800 :-)
Tylko ze: - pompka od pralki ma "podnoszenie" 2m, a ty chciales 50m (5at) - korpus dalszych stopni moze nie wytrzymac tych 5 at. - konstrukcje sa chyba rozne - w obecnej pralce odglosy jakies pulsujace - moze tez membranowa ? I wtedy cisnienie na wlocie nie pomaga.
J.F.
U¿ytkownik "Robert Wañkowski" napisa³ w wiadomo¶ci
A jest do tego jakis opis ? 463928 - to mi wyglada na wirnik pompy odsrodkowej, ale wtedy cod dziwnie wysokie cisnienie jak na pompe z malym wirnikiem i silnikiem indukcyjnym ... chyba ze nie indukcyjny ?
J.F