pompa prozniowa

Witam Szanowna Grupe! Mam pytanie - ile moze kosztowac zrobienie pompy prozniowej? Niestety nie mam pojecia jakie mialby miec parametry, ale chodzi mi o pompe, ktora mialaby posluzyc podczas roznego rodzaju pokazow w szkole - powinna byc mala, przenosna, na prad:), i obnizac cisnienie w podlaczonych naczyniach:)). Nie musi tego robic jakos super szybko, ale tez nie godzinami:) Nie wiem, co jeszcze dodac, by ulatwic podanie mi odpowiedzi:) POzdrawiam! Tomek

Reply to
Grabarz

Duzo. POtrzebujesz niestety dobrze wyposazonego warsztatu mechanicznego, z tokarka, frezarka, wytaczarka byc moze..

Chyba ze na zlomowisku trafisz stara lodowke ..

J.F. napisał(a):

No, to teraz rozumiem, skad te kosmiczne ceny w necie:)

Hmm.. z tym w sumie nie mailbym klopotu... czyli taka pompa z lodowki wystarczy do moich celow? A, ewentualnie, a jakich jeszcze urzadzen mozna cos takiego wydobyc?

POzdrawiam i dziekuje za odpowiedz:) Tomek

Reply to
Grabarz

Mozesz jeszcze od klimatyzatora zaadoptować. Takie spreżarki od loduwek dają zadziwiająco duże podciśnienie. Trzeba tylko zrobić pewną przeróbkę. Trzeba rozciąć obudowę i wyprowadzić wlot na zewnątrz. Inaczej będzie pluła olejem. I nie kupuj nowej sprężarki od lodówki. Nowa bardzo szybko sie zatrze, Za dobra jest do takich celów. To musi być porzadna 10 letnia sprężarka. Najlepsze są z lodowek wystawionych na śmietnik. Tomek

Reply to
Tomek

Użytkownik Grabarz napisał:

Jeśli to nie musi być taka super próżnia to może spróbować z takim kompresorkiem z supermarketu za 20zł? Przymocować drugi wąż tam gdzie pomppka zasysa. Oryginalengo węża się pozbyć. Jeśli się da to odwrócić pierscien uszczelniający na tłoku. W tej co ja rozkręcałem pierścień byl metalowy rozszerzający się do góry i dawał się sciągnąć przez rozkręcenie tłoka. Ma to wady wydajności 7 litrów/minuta i hałas jak diabli ale za 20zł ;-)

Pompka wodna nie wystarczy ?

pytaj tez w sklepach z pomocamui szkolnymi.

pozdrawiam pluton

Reply to
pluton

Grabarz napisal:

Zalezy co chcesz demonstrowac - pampa lodowkowa ktora sie bawilem byla w stanie wytowrzyc proznie wystarczajaca do rozpoczecia doswiadczen z wyladowaniami jarzeniowymi w powietrzu (usilowalem zrobic "kule plazmowa" w butelce po wodzie mineralnej - nawet dzialalo ale szybko tracilo proznie i trzeba bylo znowy pompowac), odpompowywanie butelki 0.33 do tego cisnienia trwalo jakis 5minut. Odpompowanie butelki PET 1.5l (do stanu bardzo starannego zgniecenia) - okolo 30sekund. Doswiadczen na wiekszych naczyniach (wystarczjacych zeby pomiescic mechaniczny budzik) nie wykonywalem - nie mialem pod reka naczynia ktoremu bym zaufal (doswiadczenia z butelka 0.33l robilem w "obudowie bezpieczenstwa" zrobionej z duzej butelki PET). Inne uwagi - pompka troche plula nieprzyjemnie smierdzacym olejem, olej zlikwidowalm przy pomocy filtra, zapachu niestety sie nie udalo - no i w koncu ubytek oleju by ja wykonczyl - gdyby nie wrocila tam skad ja wzialem - do smietnika :) GRG

Reply to
Gregor

Grabarz napisał(a):

Ze starego samochodu z silnikiem Diesel'a, pompka wytwarzająca podciśnienie do układu wspomagania hamulców usytuowana zwykle na wałku rozrządu, mniej więcej tak jak aparat zapłonowy w benzyniakach lub na osi alternatora (opel). Do tego jakiś silniczek elektryczny. Pozdrawiam Mirek

Reply to
Mirek