program do rysunk贸w

Witam! za p贸艂 roku b臋de jak obrze p贸jdzie in偶ynierem i mam pro艣be do u偶ytkownik贸w forum, czy mogliby艣cie mi polecic jaki艣 prosty i w miare
intuicyjny program do rysunk贸w technicznych, bo w szkole tego nie mia艂em, a chce sie nauczy膰, mo偶e by膰 w j臋zyku obcym typu angielski:) dzi臋kuje z g贸ry i pozdrawiam
Dnia 2007-09-04 10:09, U偶ytkownik snipped-for-privacy@neostrada.pl napisa艂:

Nieco w bok od tematu - powiedz w jakiej specjalno艣ci i na jakiej uczelni technicznej nie prowadzi si臋 zaj臋膰 z rysunku technicznego w wersji komputerowej. Warto wiedzie膰 i omija膰 szerokim 艂ukiem...
--
Micha艂 Grodecki
Uwaga - w nag艂贸wku adres antyspamowy

zacznij od tego: www.google.pl <---wpisz tam: temat twojej wiadomo艣ci +cad
i niby gotowiec http://www.cad.pl/kursy /
Ps. Zada艂e艣 pytanie na niew艂a艣ciwej grupie dyskusyjnej, w艂a艣ciw膮 grup膮 jest: pl.comp.cad Zanim tam napiszesz, zapoznaj si臋 z zasadami korzystania z grup dyskusyjnych: http://evil.pl/pip
--
sk

wiadomo艣ci napisa艂:

mia艂em, [cut]
Zasmuc臋 koleg臋, ale je艣li przejrzysz podstawy programowe studi贸w dwustopniowych - to nied艂ugo na wi臋kszo艣ci. Ze wzgl臋du na czas koszty etc. Mnie si臋 n贸偶 w kieszeni otwiera. Kiedy艣 na uruchomieniu po pewnej "akcji" gdzie ekipa fabryki sta艂a jak d...y, a kolega i ja dali艣my sobie rad臋, majster zamiast "panie" zacz膮艂 m贸wi膰 "panie in偶ynierze" to poczu艂em si臋 dumny. Ech, te czasy - to se ne wrati... Przemek z lasu
snipped-for-privacy@neostrada.pl pisze:

Hehe, mi sie przypomnialo jak na zajeciach z PKM koniecznie chcielismy oddawac rysunki a CADzie a facet przyjmowal TYLKO olowek a potem tusz. Jednego razu powiedzielismy: "panie doktorze, mamy XXI wiek przeciez, kto dzisiaj rysuje w tuszu? znamy autocada na pamiec a pan nas tak meczy..." a facet nam na to: "Sluchaj Wojtu艣 (wszyscy byli Wojtusie i Jasie u niego...), a jak bedziesz w Borach Tucholskich z ekipa drwali i tam nie bedzie pradu, a sie cos popsuje, to co zrobisz? Bedziesz stal jak d.pa?" - i tym zdaniem obrazowo przedstawil nam zasadnosc nauki rysunku "klasycznego", nikt juz nigdy wiecej nie mial pomyslow zeby w CADzie rysowac :)
--
venioo

venioo wrote:

Tak tak, nauka jazdy powinna codziennie zaczyna膰 si臋 od przynajmniej kilometrowego biegu ulicznego. A kurs d藕wigowego od tachania dw贸ch wor贸w cementu po schodach kilka pi臋ter. Nie chc臋 nawet my艣le膰 od czego powinna zaczyna膰 si臋 szko艂a dla pilot贸w :-) Konrad Anikiel
KA napisa(a):

Ka縟y co tu pisa: "panie doktorze, mamy XXI wiek przeciez,

nie bedzie pradu, a

I mia racj ! Bo nie tylko w Borach Tucholskich ale na warsztacie, na placu budowy, i w dziesi眛ku innych miejsc trzeba narysowa ju, od r阫i, i odr阠znie niewielki cho鎎y dynks, cyngwajs, i to trzeba umie zrobi. Fajerka to nie wszystko ! Mo縩a chodzi z laptopem, p蟪tuzinem fajerek i drukark po warsztacie czy placu budowy. Byli tacy, co bez suwaka, o丑wka, bloku rysunkowego nie wychodzili z kapciory, ale na kolanie potrafili dorysowa co trzeba. Ba, nawet podrachowa co co si nadawa硂 i nie urwa硂.

Jak ? Ja widzia砮m takie treningi do latania w szyku gdzie piloci z r阫ami roz硂縪nymi jak skrzyd砤 秝iczyli manewry. Popatrz na filmik na Y-Tube, jak "痚la糿i" 鎤iczyli manewr. Mo縩a i trzeba niekiedy tak robi.
Zatem be 縜rt體. Pozdrawiam. W.Kr.
snipped-for-privacy@gmail.com wrote:

Jasne. Ale Wiesiu jedyny, nie s膮dzisz chyba 偶e potrzeba umiej臋tno艣ci zrobienia czego艣 "na kolanie" uzasadnia zacofanie progamu nauczania? Kontynuuj膮c por贸wnanie, nie spodziewasz si臋, 偶e "呕ela藕ni" skakali z urwiska (niedorzeczne), bo akurat 膰wiczenie manewr贸w na piechot臋 na placu jest jak najbardziej do rzeczy...
Chodzi mi o to, 偶e kasowanie nauki CADa i jednoczesne przesadne 膰wiczenie student贸w z r臋cznego rysunku jest niedorzeczne. Oni nie robi膮 szybkich, awaryjnych szkic贸w, tylko powa偶ne prace na tym papierze, a to ju偶 jest nie na temat, bo w pracy nigdy nikt z nich 偶adnej powa偶nej pracy na kolanie robi艂 nie b臋dzie, bo na chleb nie zarobi! Zreszt膮 nie wyobra偶am sobie konstruktora komputerowego, kt贸ry zna swoj膮 robot臋, 偶eby nie by艂 w stanie naszkicowa膰 czego艣 o艂贸wkiem, bez wzgl臋du kto i czego go uczy艂 w szkole. Konrad
Konrad Anikiel napisa(a):

Kondziu ! Jedyny! Nie s眃z tak. Obi umiej阾no禼i s in縴nierowi jednakowo potrzebne. Zauwa, 縠 by硑 tu, na grupie, problemy z narysowaniem nakr阾ki, tych 硊czk體. By硂 pytanie sk眃 one si bior ? Zatem jak mam automat do ich robienia (rysowania) to sk眃 odpowied na pytanie s jest mi nie potrzebne. A powinienem wiedzie, co nie ? Pozdr體ka ! Nie obrazi砮m zdrobnieniem imienia ? Jak tak to I`m sorry . Wiechu, W.Kr.
Dnia 2007-09-05 19:07, U偶ytkownik snipped-for-privacy@gmail.com napisa艂:

Pozwol臋 sobie dorzuci膰 swoje 0.03 PLN. Jak dla mnie rysunek techniczny w wersji komputerowej jest niezb臋dnie potrzebny na studiach. Ale nale偶y go wprowadza膰 dopiero po rysunku technicznym "r臋cznym" - kiedy student zna ju偶 podstawowe zasady rysunku technicznego. W zwi膮zku z tym mo偶na nieco "odpu艣ci膰" na rysunku technicznym "r臋cznym" wymagania co do czysto technicznej jako艣ci wykonania (idealnie r贸wniutkie opisy, idealnie jednakowe strza艂ki w wymiarowaniu itp.) Oczywi艣cie bez odpuszczania spraw merytorycznych (poprawno艣ci oddanie rzeczywistego obiektu na rysunku, zasad doboru linii, wymiarowania itp.) - bo te zasady s膮 identyczne w wersji komputerowej.
--
Micha艂 Grodecki
Uwaga - w nag艂贸wku adres antyspamowy
Micha Grodecki napisa(a):

Oczywista, zawsze mnie irytowa硑 wymagania "estetyczne" stawiane rysukowi. Te strza砮czki 30 stopniowe, dok砤dnie odmierzane ramki, k眛y i rozmiary arkusza, liczby wymiarowe w po硂wie i mi阣zy liniami wymiarowymi a nie nad, co jest powszechne i 砤twe w rysowaniu i takie inne dziwno禼i przemys硂wo nie stosowane, akademickie. Te tr骿k眛y kre秎arskie o hebanowych kraw阣ziach, docierane. "Napinki" a nie bro Bo縠 pineski czy nie daj B骻 pluskiewki. Czysto舵 rysunku jest tak oczywista, 縠 nie mo縠 by dyskutowana. Rozmieszczenie rzut體, przekroje, k砤dy, to rzecz istotna i to trzeba mie w paluchu . No i zawsze na koniec postawi si w roli czytacza tej powie禼i narysowanej na obrazku. To jest autosprawdzianem poprawnio禼i opisu. Jak czytacz wie co to i jakie ma by, i czy mo縠 pomierzy wg rysunku to z wykonaniem sobie poradzi. Tu jest najcz甓ciej problem. Wykonawca ma tak mierzy jak "ja" narysowa砮m. Nie mo縠 nic zlicza, przelicza. To juz wy縮za szko砤 jazdy w sporz眃zaniu rysunku. Nie wielu wie, 縠 sposobem wymiarowania narzuca spos骲 wykonania, kolejno舵 kszta硉owania. Zatem technologi. A z nauk tego jest na pocz眛kowych semestrach mikro. Bo student nie wie jeszcze nic o technologii, a nauczyciel rysunku czasami te nie wiele wie.
Tylko pismo wg Lwowskiej Szko硑 cieszy硂 moje oko , cho by硂 niezgodne z PN, ale jak pi阫ne, jasne i co najwa縩iejsze to "logiczne jego pochodzenie". Pan M.Grodecki pewnie wie ju, 縠 studiowa砮m przy Warszawskiej r骻 Szlaku.
Uk硂ny. W.Kr.
snipped-for-privacy@gmail.com pisze:

A ja mimo wszystko jestem "za" jesli chodzi o wymogi "estetyczne". Jak niektorzy oddaja (a raczej probuja oddac...) rysunki to pozal sie Boze, nosa bym w nie nie wytarl... I jak sie tego niechlujstwa nie dopilnuje we wczesnym etapie (czyli na studiach) to pozniej bedzie juz tylko gorzej, a pozniej trzeba sie zastanawiac "co autor mial na mysli". Jak zaczniemy to akceptowac to za 20 lat okaze sie ze to juz norma u inzynierow i wtedy bedzie dopiero bigos...
A jak komus sprawia problem estetyczne i czyste rysowanie na kalce technicznej to coz... Raczej to nie sa studia dla niego i powinien sie zastanowic nad innymi.
W koncu za cos tego mgr inzyniera sie dostaje, nie? Nie za odwalanie cha艂y "bo sie nie chce"... I tak dzisiaj w dobie komputera, internetu, xero jest duuuuuzo latwiej na studiach i sie nie siedzi w bibliotee godzinami. Wiec czas ten mozna wykorzystac na narysowanie paru drobiazgow...
Patryk

inzynier to nie kreslarz, chyba? i nie ladnych rysunkow w olowku maja uczyc, tylko skutecznego i przemyslanego dzialania. Ja mialem zakaz pisania odrecznego, bo nie jestem czytelny, ale nie za to mi placa j.

Nie za 20 tylko za 2 lata :-( Odr臋cznie nie potrafi膮 "odda膰" wykresu kt贸ry zawiera 2 krzywe.

drobiazgow...
Wiesz, mam mieszane uczucia. Z jednej strony na moich szkicach jecha艂o po艂owa roku, z drugiej rysunek w tuszu by艂 dla mnie gehenn膮. Zawsze "sknoci艂em" w ostatniej linii. (Cho膰by mia艂 mi nawali膰 rapitograf - to nie mog艂em odda膰 rysunku w tuszu na czysto). Ze szkic贸w i rysunku w o艂贸wku 5, po tuszu 3. A to peszek..
Wychowa艂em si臋 w biurze projektowym, jako pierwszak (szko艂y podstawowej) musia艂em rysowa膰 na tablicy rysunki konkursowe, aby "jury" uwierzy艂o 偶e sam je rysowa艂em. Gdy w 5 klasie nauczycielka kaza艂a narysowa膰 domek, odda艂em po艂ow臋.... projektu (nie pytaj czy przeliczonego). ALE NIE UMIEM KRE艢LI膯 W TUSZU. Zawsze go zapaskudz臋 :-(
Osobi艣cie uwa偶am 偶e student powinien umie膰 szkicowa膰 i przenie艣膰 rysunek do CAD-a. Widz膮c co nasi w艂odarze wyrabiaj膮 z wy偶szymi uczelniami..... Strach si臋 ba膰. Panowie in偶ynierowie (bez obrazy - bo nied艂ugo to b臋dzie obelga) czas ucieka膰 w doktoraty albo za granic臋, p贸ki nas jeszcze szanuj膮.... Przemek z lasu

No coz - zawsze bylo tak ze inzynier rysowal olowkiem, a tuszem to kreslarz :-)
Ten tusz to i tak chyba glownie po to zeby dokumentacje powielac w "wyswietlarniach"
Dnia 2007-09-10 11:03, U偶ytkownik J.F. napisa艂:

Albo 偶eby kto艣 "m膮dry inaczej" mia艂 trudniej z "poprawianiem".
--
Micha艂 Grodecki
Uwaga - w nag艂贸wku adres antyspamowy
Micha Grodecki napisa(a):

Kiedy tak. Ale i uczy staranno禼i, dok砤dno禼i,

Ja jestem z maszyn體ki. Mam inne zasady i do秝iadczenia co do wnoszenia zmian (poprawek) w dokument-rysunek. Zasad wnoszenia poprawki-zmiany czego tam w orygina dokumentu by硂 ( pewnie i jest nadal) przekre秎anie tego co by硂 i wpisanie ( wrysowanie) jak ma by "od tej chwili" ale tak, by stary napis by czytelny. Jednocze秐ie w odpowiednim miejscu na rysunku wnoszony by wpis, kto ( nie ka縟y by upowa縩iony do wnoszenia zmiany, konstruktor projektuj眂y w rysukek) technolog konkretnego wyrobu w przepis technologiczny i tp), kiedy i kt髍 "popraw" wni髎 wraz z podpisem wnosz眂ego. Od kiedy, dzie, seia wyrobu zmiana obowi眤uje, oraz dodawanie dodatkowego znaku ( litera, cyfra) do numeru rysunku dla zaznaczenia kolejnego wariantu. Jak zmian by硂 wiele, to rysunek by wykonywany ponownie, wg ostatniej wersji i numerowany jako zast阷uj眂y dotychczasowy. Nie mog硂 by dwu rysunk體-o jednakowym numerze i r罂nej tre禼i. By砤 zwi眤ana z wnoszonymi zmianami w dokumenty -rysunki, procesy technologiczne, instrukcje itp, procedura "Karta zmiany". Porz眃ek by wy秏ienity. Nie by o samowolki i ba砤ganu z tym zwi眤anego.
Pozdrowienia. W.Kr.
Dnia 2007-09-10 13:36, U偶ytkownik snipped-for-privacy@gmail.com napisa艂:

I tak te偶 powinno by膰. A chodzi艂o mi o to 偶e na rysunku wykonanym w o艂贸wku mo偶na bez pozostawienia 艣lad贸w zrobi膰 modyfikacje. Wymaza膰 poprzedni膮 zawarto艣膰 i nanie艣膰 now膮. Co oczywi艣cie zrobi tylko osoba zupe艂nie nieodpowiedzialna. A na rysunku w tuszu "bez艣ladowo" jest bardzo trudne.
--
Micha艂 Grodecki
Uwaga - w nag艂贸wku adres antyspamowy
snipped-for-privacy@gmail.com pisze:

Mnie tak wlasnie uczyli. I nie wyobrazam sobie zeby bylo inaczej. Niedlugo pewnie popracuje w zawodzie to sie przekonam. Zreszta bylo mi juz dane robic dokumentacje techniczna wyrobu (takie tam duperele styropianowe) i trzymalem sie tych wytycznych. I chyle czola przed doktorami z budowy maszyn. Stara 艁贸dzka szko艂a ;) Tzn. ogolnie wykladowcy po Politechnice 艁贸dzkiej tworzacy teraz Politechnike Koszalinska :) Pozdrawiam :)
--
venioo