Rury karbowane - jak się je produkuje?

Podobno nie ma głupich pytań, więc zaryzykuję ;)
Jak wygląda (mniej więcej, chodzi mi o samą ideę) technologia
produkcji popularnych peszli? Gładka rura z tworzywa - wiadomo,
technologia jest prosta jak cep, ale rura karbowana?
Jedyne, co mi przychodzi do głowy, to gładka rura jeszcze w miękkiej
fazie rozdmuchiwana w jakiejś ruchomej formie (a choćby dwa walce z
wytłoczonymi połówkami karbowanego obwodu peszla), ale widzę tu
pewne problemy technologiczne i stąd pytanie.
Gógiel znalazł mi jedynie maszynę w widoku ogólnym oraz jakiś bardzo
ogólny schemat blokowy, z którego kompletnie nic nie wynika.
Jarek P.
W jednym z odcinków " jak to jest zrobione" pokazują jak się robi plastikowe rury karbowane. Prostsze niż budowa cepa jak się ma oprzyrządowanie. Chcesz takie oprzyrządowanie? Mogę Ci zrobić. Z tego co widziałem w tv to w dwóch milionach dolarów można się spokojnie zmieścić.
Reply to
kogutek
O to pytasz " Jak wygląda (mniej więcej, chodzi mi o samą ideę) technologia produkcji popularnych peszli?". A ja Ci odpisałem gdzie możesz zobaczyć jak działa maszyna. Może miałem jeszcze film streścić i powstawiać rysunki?
Reply to
kogutek
Pytałem "jak działa", nie "gdzie można _było_ zobaczyć". Co niby mam z twoją informacją zrobić? Napisać do Discovery zapytanie, kiedy ten odcinek będą powtarzać? Streszczenie filmu byłoby o wiele lepszą drogą. Choćby proste, dwuzdaniowe, rysunki i opisywanie filmu scena po scenie możesz sobie darować :-)
Jarek P.
O, dzięki :-)
To co prawda nie peszel, a PESZEL (a raczej chyba rura drenarska), ale idea pewnie jest ta sama.
Jarek P.