Rury karbowane - jak si─Ö je produkuje?

Podobno nie ma głupich pytań, więc zaryzykuję ;)
Jak wygl─ůda (mniej wi─Öcej, chodzi mi o sam─ů ide─Ö) technologia
produkcji popularnych peszli? G┼éadka rura z tworzywa - wiadomo, technologia jest prosta jak cep, ale rura karbowana? Jedyne, co mi przychodzi do g┼éowy, to g┼éadka rura jeszcze w mi─Ökkiej fazie rozdmuchiwana w jakiej┼Ť ruchomej formie (a cho─çby dwa walce z wyt┼éoczonymi po┼é├│wkami karbowanego obwodu peszla), ale widz─Ö tu pewne problemy technologiczne i st─ůd pytanie. G├│giel znalaz┼é mi jedynie maszyn─Ö w widoku og├│lnym oraz jaki┼Ť bardzo og├│lny schemat blokowy, z kt├│rego kompletnie nic nie wynika.
Ôťľ

W jednym z odcink├│w " jak to jest zrobione" pokazuj─ů jak si─Ö robi plastikowe rury karbowane. Prostsze ni┼╝ budowa cepa jak si─Ö ma oprzyrz─ůdowanie. Chcesz takie oprzyrz─ůdowanie? Mog─Ö Ci zrobi─ç. Z tego co widzia┼éem w tv to w dw├│ch milionach dolar├│w mo┼╝na si─Ö spokojnie zmie┼Ťci─ç.

Ôťľ

Przeczytaj jeszcze raz, o co pytam.
Ôťľ

O to pytasz " Jak wygl─ůda (mniej wi─Öcej, chodzi mi o sam─ů ide─Ö) technologia produkcji popularnych peszli?". A ja Ci odpisa┼éem gdzie mo┼╝esz zobaczy─ç jak dzia┼éa maszyna. Mo┼╝e mia┼éem jeszcze film stre┼Ťci─ç i powstawia─ç rysunki?

Ôťľ

Pyta│em "jak dzia│a", nie "gdzie mo┐na _by│o_ zobaczyŠ". Co niby mam z twoj▒ informacj▒ zrobiŠ? NapisaŠ do Discovery zapytanie, kiedy ten odcinek bŕd▒ powtarzaŠ? Streszczenie filmu by│oby o wiele lepsz▒ drog▒. ChoŠby proste, dwuzdaniowe, rysunki i opisywanie filmu scena po scenie mo┐esz sobie darowaŠ :-)
Ôťľ
Jarek P. wrote:

Proszem bardzo. Wszystko widac. Proces przypomina gasiennice ;)

http://www.youtube.com/watch?v#PCyYR8XoM

Tmek
Add pictures here
Ôťľ

O, dzi─Öki :-)
To co prawda nie peszel, a PESZEL (a raczej chyba rura drenarska), ale idea pewnie jest ta sama.
Ôťľ
On Tue, 2 Mar 2010 18:30:59 +0100, "Jarek P."

Masz i mniejsza w odnosnikach

http://www.youtube.com/watch?v=fR-yn2T-GeU

Ôťľ