Rury karbowane - jak się je produkuje?

Podobno nie ma głupich pytań, więc zaryzykuję ;)

Jak wygląda (mniej więcej, chodzi mi o samą ideę) technologia produkcji popularnych peszli? Gładka rura z tworzywa - wiadomo, technologia jest prosta jak cep, ale rura karbowana? Jedyne, co mi przychodzi do głowy, to gładka rura jeszcze w miękkiej fazie rozdmuchiwana w jakiejś ruchomej formie (a choćby dwa walce z wytłoczonymi połówkami karbowanego obwodu peszla), ale widzę tu pewne problemy technologiczne i stąd pytanie. Gógiel znalazł mi jedynie maszynę w widoku ogólnym oraz jakiś bardzo ogólny schemat blokowy, z którego kompletnie nic nie wynika.

Jarek P.

W jednym z odcinków " jak to jest zrobione" pokazują jak się robi plastikowe rury karbowane. Prostsze niż budowa cepa jak się ma oprzyrządowanie. Chcesz takie oprzyrządowanie? Mogę Ci zrobić. Z tego co widziałem w tv to w dwóch milionach dolarów można się spokojnie zmieścić.

Reply to
kogutek

Przeczytaj jeszcze raz, o co pytam.

Jarek P.

O to pytasz " Jak wygląda (mniej więcej, chodzi mi o samą ideę) technologia produkcji popularnych peszli?". A ja Ci odpisałem gdzie możesz zobaczyć jak działa maszyna. Może miałem jeszcze film streścić i powstawiać rysunki?

Reply to
kogutek

Pytałem "jak działa", nie "gdzie można _było_ zobaczyć". Co niby mam z twoją informacją zrobić? Napisać do Discovery zapytanie, kiedy ten odcinek będą powtarzać? Streszczenie filmu byłoby o wiele lepszą drogą. Choćby proste, dwuzdaniowe, rysunki i opisywanie filmu scena po scenie możesz sobie darować :-)

Jarek P.

Proszem bardzo. Wszystko widac. Proces przypomina gasiennice ;)

Tmek

Reply to
Tmek

O, dzięki :-)

To co prawda nie peszel, a PESZEL (a raczej chyba rura drenarska), ale idea pewnie jest ta sama.

Jarek P.

Masz i mniejsza w odnosnikach