Wirówki sedymentacyjne do oczyszczania ścieków zaolejonych.

Pilnie potrzebuje literatury do pracy przejściowej na studia. W internecie mało jest o tym. A musze zrobić projekt takiego urządzenia.

Z góry dziękuje i pozdrawiam Paweł

Reply to
noname

Jak widać nie macie o tym pojęcia :o)

Użytkownik "noname" snipped-for-privacy@post.pl napisał w wiadomości news:41601808$ snipped-for-privacy@news.home.net.pl...

Reply to
eng

Chyba masz na my¶li wirówkê separacyjn±, nazywan± potocznie centryfug±. A.G.

Reply to
Andrzej Gdula

noname snipped-for-privacy@post.pl napisał(a):

chodzi o urzadzenie do:

● oczyszczania sciekow zaolejonych czyli separacji zanieczyszczen olejowych od wody???? ● czy odwadniania zaolejonych osadow sciekowych???

okresl to... pozdrawiam krzem

Reply to
krzem

Oczysczania ścieków zaolejonych. Przy pomocy sił odśrodkowych ma następować rozdział cieczy na dwie o różnych gęstościach i w sposób ciągły odprowadzany osobnymi przewodami. Regulacja prędkości obrotowej ma umożliwiać separacje cieczy o różnych gęstościach z roztworów wodnych.

Pozdrawiam

Użytkownik " krzem " <krzem snipped-for-privacy@gazeta.pl napisał w wiadomości news:ck2qmi$j4p$ snipped-for-privacy@inews.gazeta.pl...

eng

Zgadza się są również i takie określenia na tego rodzaju wirówki. Proszę o podanie źródeł w których takie konstrukcje są opisane. Jeśli chodzi o terie i obliczenia to juz posiadam. Interesują mnie rozwiązania konstrukcyjne.

Użytkownik "Andrzej Gdula" snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@newsgate.onet.pl...

Reply to
eng

Witam! Opisy stosowanych rozwiązań konstrukcyjnych wirówek separacyjnych można znaleźć w podręcznikach z zakresu Aparatury przemysłu chemicznego oraz Aparatury przemysłu spożywczego. Na temat Aparatury przemysłu chemicznego wydano bardzo niewiele książek. Pamiętam kilka z nich

1/ Krakowski Niewiadomski Żurakowski Maszynoznawstwo chemiczne 2/ Piokń &#8211; Aparatura chemiczna 3/ Błasiński i Młodziński &#8211; Aparatura przemysłu chemicznego &#8211; ale tego tytułu nie jestem pewien 4/ Jerzy Pikoń &#8211; Atlas konstrukcji aparatury chemicznej [ w tym atlasie są rysunki konstrukcyjne ale tylko wirówki trójkolumnowej i wirówki filtracyjnej 5/Leszczyński &#8211; Filtracja &#8211; [ostatnie wydanie tu coś może być]

Z zakresu przemysłu spożywczego pamiętam, że kiedyś widziałem w księgarni dwu albo trzy tomową książkę autora zupełnie nie pamiętam pt Aparatura przemysłu spożywczego &#8211; ale nie jestem tego za bardzo pewny.

Spróbuj jeszcze znaleźć producenta wirówek i jeśli zdobędziesz do nie DTR to tam powinien być rysunek konstrukcyjny. Albo spróbuj znaleźć DTR takiej wirówki w mleczarni gdzie produkują śmietanę.

A jakieś tam obliczenia wirówek są w podręczniku: Kozulin Sokołow Szapiro &#8211; Maszyny przemysłu chemicznego &#8211; przykłady i zadania

Pozdrawiam Andrzej

Reply to
Andrzej Gdula

Dziękuje za pomoc. Właśnie szukałem pozycji w których coś na ten temat mogę znaleźć.

Pozdrawiam

Użytkownik "Andrzej Gdula" snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@newsgate.onet.pl...

ale tego tytułu

przykłady i zadania

Reply to
eng

Do odwadniania od emulsji wodnej, cieczy organicznych lżejszych od wody, można stosować znacznie prostrze urządzenie nazywane koalescerem. A.G.

Reply to
Andrzej Gdula