Wykrywanie mazutu

Witam

Poszukuje jakiegos czujnika lub urzadzenia, ktore byloby w stanie wykryc pojawienie sie mazutu w goracej wodzie. Jesli ktos zna takie urzadzenie albo ewentualnie firme zajmujaca sie produkcja czegos takiego prosilbym o info.

dziekuje i pozdrawiam Tomek

Reply to
Tomasz

Tomasz napisał(a):

Nie wiem jakiej czułości oczekujesz, ale może zwykły omomierz wystarczy.

Reply to
Adam Moczulski

Dnia 2006-05-12 21:41, Użytkownik Tomasz napisał:

Ropopochodne w wodzie powinny znacznie zwiększać jej lepkość - może to jakiś trop?

Reply to
Michał Grodecki

Czy dobry trop, czy niedobry to zależy od tego, czy Tomasz woli mieć wyniki fałszywie dodatnie, czy fałszywie ujemne, jaka czułość go interesuje, jaka zwłoka i inne takie szczegóły. Możnaby więcej doradzić, jeśliby było wiadomo skąd mógłby ten mazut do rury się dostać. Może łatwiej by było wyeliminować taką możliwość.

Konrad

Reply to
KA

Pracowałem kiedyś w firmie, która chętnie podejmowała się takich robót, jak zbudowanie nietypowego systemu automatyki. Ja tam byłem młodym i niedouczonym konstruktorem-mechanikiem, ale oni działają do dzisiaj. Jeśli nic nie znajdziesz gotowego, to daj znać. Konrad

Reply to
KA

Tomasz napisał(a):

Nawet jak coś takiego istnieje gotowe to i tak będziesz musiał wmontować i skalibrować. Więc może lepiej dać technikowi elektronikowi do polutowania zwykły czujnik fotooptyczny ? Powiercić w rurze otworki, w jeden wkleić LEDa w drugi fotodiodę, jak nie ma mazutu to do fotodiody dochodzi światło, jak mazut jest światło nie przechodzi i to uruchamia alarm. A jak jednak upierasz się przy zakupie czegoś droższego to popytaj :

, powinni coś poradzić.

Reply to
Adam Moczulski

Adam Moczulski napisał(a):

Zapomniałem dodać że sam zakup też odpowiednio długo potrwa, mimo że jesteśmy w UE. Coś takiego jeszcze znalazłem :

Adam Moczulski

Tutaj pisywał do niedawna Wiesław Bicz (firma Optel). Magik od ultradźwiękowych metod. Pewnie by coś wyjął z kieszeni i by się nadało.

Konrad

Reply to
KA

W podanym ponizej linku mozna wiele znalesc na zadany temat, lecz wiekszasc urzadzen potrzebuje dodatkowego " sampling system ".

Pozdr.

mydebugger50

wowa napisał(a):

Nie ma różnicy czy krople mazutu będa miały średnicę 5cm czy 5um, i tak zatrzymają światło. W emulsjach olejowych babrałem się swego czasu dość dużo to tego jestem pewien.

Ja zrozumiałem że to o to chodziło by wykryć pojawienie się mazutu w dowolnej formie - czy on oblepi czy popłynie trochę dalej to problem wtórny, bo i tak trzeba zawór zamknąć. A przy 90stopniach to on już taki trasznie lepki nie jest, silny strumień gorącej wody go zmywa.

Mazut jest cięższy od wody i paruje niechętnie, sporo go może uciec nim ten czujnik zadziała.

Reply to
Adam Moczulski