znowu pompa ciepla a... gazowa pompa ciepla

W dniu 2010-03-15 15:56, kogutek pisze:

Chyba powinienem się pogniewać ;)

No przecież napisałem, że się z tobą zgadzam, że nie widzę sensu. Nie wiem gdzie coś takiego postawić. Gaz ziemny-owszem, ale lpg... (pierwotnie nie doczytałem że o lpg chodzi, czego już wcześniej nieomieszkałeś podkreślić i w paru długich zdaniach zdyskredytować)
> Ale takiego zastosowania

Udowodniłem, że odnośnik odnosił do treści o wątpliwej treści (wiem, poezja). I nie trzeba się przejmować tym co tam jest napisane, bo to marketingowy bełkot.

Problem w tym że się z Tobą zgadzam. Więc mam rację?
--
____________________________________________________________MAT_______

Już wiem gdzie zastosowano takie urządzenia :-) Na A4 między Wrocławiem a Opolem Schell (czy jakiś inny koncern, bez znaczenia) zbudował dwa MOPy i z braku prądu postawili sobie właśnie Sanyo na LPG.
--
____________________________________________________________MAT_______

On Fri, 09 Apr 2010 10:48:43 +0200, Lagod wrote:

Ale to co innego. Wlasny generator [diesla] ma tez np schronisko pod Labskim szczytem.
Zadziwia klimatyzator chlodzacym napedzany silnikiem spalinowym, dla biurowcow, ktore prad przeciez maja. Jeszcze zeby mial alternatywny naped pradem w lecie, a zima udawal elektrocieplownie..
W dniu 2010-04-11 02:30, J.F. pisze:

Oni nie kupili generatora tylko właśnie kimę z pompą ciepła. Prąd mają, ale za mało by grzać (i chłodzić).
--
____________________________________________________________MAT_______

On Mon, 12 Apr 2010 12:22:34 +0200, Lagod wrote:

I mowisz ze chlodziarke z napedem gazowym kupili bo im energetycy nie potrafili koniecznej do klimy ilosci pradu zapewnic ?
Bo bez chlodzenia od biedy mozna sie obejsc, grzac zima moga tanimi piecami, a paliwo chyba u nich sporo tansze :-)
J.
P.S. Inaczej sie rozlicza akcyze w paliwie do grzania, inaczej do napedu silnikow, a inaczej do celu produkcji pradu.
W dniu 2010-04-12 18:13, J.F. pisze:

No widać tak było. Jak im wyszło przyłącze 10km...

Piece kaflowe na ropę :-)

Ciekawa uwaga. Nie wiem jak to jest rozwiązywane.
--

predzej ktos z gaspolu ;-)

ma sie przede wszystkim tak, ze uzupelnia rozwiazanie prdowe - pewno ktos zaraz wymysli hybryde i wtedy pomysl autonomicznosci cznie z bezobslugowym grzaniem bedzie jeszcze realniejszy
biogazownia + wiatrak + panele foto
tylko na razie tutaj podawane jest LPG ale wszystko w swoim czasie

napewno jest gorsza ale jesli calosc mamy wykorzystywac do ciepla to nie jest tak zle a jak ma to uzupeniac braki pradowe to i COP 2-3 bedzie ok :-)

moze to byc tak tanie zrodlo ciepla i chlodu, ze rekuperator i gwc w drugiej kolejnosci jak starczy budzetu a cala para w GPC (GHP) :-) trzaby policzyc
czy "modulacja" polega na regulacji obrotow?
ps fajny tam link do "parasoli grzewczych" http://www.gaspol.pl/pl/tylkounas.php?pid=74
z.