12v podtrzymanie

Witam Od kilku lat czytam i czasem cos napisze na tej grupie i na innej sie nie udzielam ale ....

Mam problemik ... Usiluje skonstruowac uklad elektroniczny/elektryczny ktory bedzie przelaczal/podtrzymywal napiecie ...Prosze o porade lub ew jakies linki na jakas grupe moze jakis zestaw do montazu ....a chodzi mi o to ze :

Zalóżmy że mam żarówkę 12V i przycisk typu "reset" (mono-stabilny?) Chcę aby po jednym "kliknieciu" resetu zapalała się żarówka a po drugim "kliknieciu" tym samym resetem gasła i potrzebuję to "pomiedzy" czyli cos co podtrzyma napiecie i przelaczy sie pomiedzy wcisnieciami "resetu" ...

Moze nie ta grupa ale innej "majsterklepkowej" nie znam....

Pozdrawiam wszystkich Tomek

Reply to
Tomek P

PitLab napisał(a):

Poszukaj rozwiązań ne555 bo cos mi sie przypomina że ten uklad byl do tego wykorzystywany.

Reply to
ReYu

Dnia 24-08-2005 o 00:39:53 Tomek P snipped-for-privacy@napoczcie.onet napisał:

> Moze nie ta grupa ale innej "majsterklepkowej" nie znam....

Dariusz Mazur

Bardzo dziekuje za informacje - rzucam sie w wir poszukiwan mojego ukladu ....

Reply to
Tomek P