Ajoo2 - Depron - problem z wyważeniem

Witam,

Zrobiłem kopię (hm... prawie:) górnopłata/pchacza Ajoo2, Jakuba Witkowskiego

to fakt, ale... Typowy objaw to zadzieranie nosa przy wzroście prędkości (jakby chciał stanąc na śmigle), muszę to kontrować sterem wysokości inaczej robi się kalafior. Przy zdjęciu gazu, model idzie w miarę poziomo.

Zmiany co do oryginału: Sterowanie 2xHS-322HD standard. Napęd: Speed400, przekł 2,3-1.

Ze względu na duże serwo sterujące lotkami, wystaje ono z płata dość znacznie. Aby zwiększyć "lotność", zrobiłem szerszy płat skrzydła (17cm) i dałem szerokie lotki (5cm).

Próbowałem: przesuwać SC do przodu - efekt, walenie na pysk przy mniejszej prędkości (b.trudny start, częściowo pomaga) trymować ster wysokości w dół - efekt, jw.

Podejrzewam: Wystające serwo lotek + wysoka kolumna silnika, przy większej prędkości działają jak hamulec.

Proszę o radę.

Pozdrowienia,

Adam Wieczorek

Reply to
Adam Wieczorek

Sklon silnika jest za maly/duzy w gore/dol(nie wiem jak to jest w "pchajacych", moze niech tworca sie wypowie).

Reply to
Doman

To też ćwiczyłem. Najpierw był całkiem płasko, teraz go pochyliłem śmigłem w dół (prąd powietrza idzie w dół, w ogon) ale nie zuważyłem różnicy, dalej zadziera dziób do góry przy większej prędkości. Dupa ze mnie, nie konstruktor :(

Adam

Użytkownik "Doman" snipped-for-privacy@MajlNaStronie.WWW napisał w wiadomości news:cfofo8$1c1$1@213.241.34.186...

Reply to
Adam Wieczorek

Moge Ci pomoc tylko linkiem:

Kowalski

Reply to
Andrzej Kowalski

Dnia 2004-08-15 18:56, Użytkownik Adam Wieczorek napisał:

Bez obejrzenia, to trodno coś powiedzieć. Czy aby SC nie za bardzo z przodu? Jak się zachowuje przy wyjściu z nurkowania (bez gazu)? Też zadziera, czy spokojnie, powoli wyrównuje? Polecam ustalenie SC do lotu szybowego w/g wskazówek Piotra:

bardzo ważne, aby model po ustaleniu SC i wytrymowaniu lotu szybowego bez zadzierania, miał statecznik poziomy ustawiony poziomo lub nawet minimalnie w dół. Chodzi o to, że śmigo które dmucha na statecznik bezpośrednio z bliskiej odległości, przy daniu gazu "wzmacnia" każde wychylenie - ster robi się jakby znacznie skuteczniejszy. Gdyby np. ster wysokości był nieco w górę, to po dodaniu gazu zacznie mocno zadzierać. Może to jest twój problem? Radą na to jest zwiększenie kąta natarcia płata przy jednoczesnym lekkim opuszczeniu steru.

U mnie po kilku regulacjach model chodził niemal poziomo, nawet na pełnym gazie.

Reply to
Jakub Witkowski

Thx, cus mi wyglada na to pierwsze. Bo to chyba jedyne czego jeszcze nie próbowalem :)

Adam

Uzytkownik "Andrzej Kowalski" <andy snipped-for-privacy@tenbit.pl napisal w wiadomosci news:BD45A4D5.EDE3%andy snipped-for-privacy@tenbit.pl...

Reply to
Adam Wieczorek

Użytkownik "Adam Wieczorek" snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:cfohfe$it7$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...

Mnie się wydaje, że tu właśnie tkwi problem. W pchających, z tego co zauważyłem, skłon silnika jest w górę. Strumień zasilnikowy powinien iść w tym samym kierunku co przy silniku ciągnącym (a może się mylę). ??

Reply to
--==PEGAZ==--

Witam. Mnie także wydaje się, że skłon w silniku pchającym powinien być do góry; do tej pory latałem tylko z ciągnącymi napędami, ale już niedługo przetestuję napęd pchający... Pozdrawiam. Marek

Reply to
mores3

Witam, Przyczyn takiego zachowania może być wiele:-) Zakładając, iż kąty zaklinowania płata i statecznika są poprawne, powinieneś przesunąć środek ciężkości bardziej do przodu. Jeżeli wyważenie jest ok. to pozostaje regulacja skłonu silnika. W tym wypadku do góry i pamiętaj ster wysokości musi być w neutrum.

Pozdrawiam, Darek

Reply to
DAREKRC