Akumulatorki li-pol pytanie

Mam zamiar kupic wyposażenie do swojego easy glidera elektryka. Niestety przy akumulatorkach napotkalem problem. Nie wiem co oznacza wartosc (x)c np 10c.
Nie wiem jaka wartosc pasuje do mojego modelu. Co do reszty to juz wiem: regulator jeti jes 020, standardowy permax 400 itp. Prosze o pomoc. Z gory dziekuje. Ps. To jest moj pierwszy model.

Witam Mini poradnik o LiPol http://pfmrc.eu/viewtopic.php?t 5&highlight=lipol Pozdrowienia PP

wiadomości

Jeżeli akku ma pojemność 1,2 Ah ( 1200 mAh ) i jest napisane np. 10 c to maksymalnie można z niego pobierać 12 A ciągłego prądu.
Do Glaiderka z 400permax polecam pakiet w okolicach 1800 mAh i 2s czyli napięcie jakoweś 7,2 V - przy 3 s i 11 Voltach zabijesz ( spalisz ) motorek. Ilość "c" raczej dowolna bo chyba prawie wszystkie są już powyżej 10c.
miłego latania
buwi
ps. O gliderku wszystkiego ( prawie ) dowiesz się na www.pfmrc.eu i opcja "szukaj" a potem pytaj