Coś dla EasyStar'owców ;-)

Kupiłem ostatnio to wdzięczne latadełko w celach czysto sielankowo-rekreacyjnych. Przed pierwszymi lotami wykonałem jeszcze kilka modyfikacji ( część własnego pomysłu, część podpatrzone w sieci ). Może ktoś będzie zainteresowany. Całość do lotu waży 790 g. W planach jeszcze jakiś kamero-aparacik i pływaki. Czekamy na dobrą pogodę na oblot :-)

Pozdrowienia! Tomek

Reply to
Vex

Ewentualnie jeszcze pod adresem:

bo przy tym poprzednim chwiliwo padł serwer.

Tomek

Reply to
Vex

Witam Pomysł na zamocowanie silnika , bardzo mi się podoba :)

Reply to
PL(N)umber_One

Użytkownik "PL(N)umber_One " ...

A mnie nie bardzo - napęd jest zamocowany wyżej, a pod tym samym kątem (taki sam skłon silnika) co oryginał. Skłon powinien być większy. Może tak jest (jeśli jest to OK), ale ze zdjęć to nie wynika. Dodatkowo napęd wygląda na wydajniejszy od oryginalnego (szczególnie ciąg statyczny), więc spodziewałbym się, że wystąpi efekt zbliżony do domiksowania wysokości do gazu - gaz od siebie -> wysokość od siebie.

Mam nadzieję, że efekt będzie niewielki. W przeciwnym razie trudną sytuacją może wywołać np. gwałtowne dodanie gazu tuż nad ziemią po spokojnym locie ślizgowym. Duży moment pochylający na nos + mała prędkość -> dziobnięcie w ziemię.

No chyba, że ta buźka na końcu wypowiedzi to był raczej znak żartu niż uśmiechu zadowolenia.

Pozdrawiam,

Kaper

Reply to
Kaper

Użytkownik "Kaper" snipped-for-privacy@nazwa.mojego.serwera> napisał w wiadomości news:476d52d4$0$20788$ snipped-for-privacy@mamut2.aster.pl...

A no właśnie tak jest ;-) narazie niewielka podkładka, a końcowe ustawienie będzie dobrane doświadczalnie. Na szczęście z tego co czytałem takie mocowanie silnika w tym modelu wywołuje bardzo niewielki efekt o którym piszesz. Mimo wszystko, w sporej cześci modelów, trzeba uważać na gwałtowne dodawanie gazu przy małej prędkości. Jak nie dziobnięcie to beczka ;-)

Pozdrowienia!

Reply to
Vex

Buźka nie była dla żartu. Też pomyslałem o tym efekcie, ale Vex dodał jeszcze podwozie stałe, którego opór powinien przynajmniej w części zrównoważyć zwiększony moment od silnika, przy założeniu, że tak jak w oryginale, oś ciągu skierowana jest nieco w dół od poziomu, a punkt przyłożenia siły ciągu leży za SC modelu.

Reply to
PL(N)umber_One

Użytkownik "PL(N)umber_One " ...

Oj, podwozie jest POD modelem, więc efekt oporu (pochylający nos w dół) będzie się nakładał, a nie równoważył ze zwiększonym momentem pochylającym od położonego wyżej silnika.

Na szczęście Tomek pisze, że skorygował kąt, więc mój niepokój był nieuzasadniony.

Pozdrawiam,

Kaper

Reply to
Kaper