Czym pomalowac wieksza powierzchnie?

Hello!

Drodzy modelarze, mam do was pytanie: musze pomalowac farba humbrola/revela gladka, plastikowa powierzchnie wielkosci kartki A4. Jak (czym?) to zrobic, zeby nie bylo smug itp. sladow? Kolor farby stebrny (jesli ma to jakies znaczenie).

Pzdr

H.

Reply to
Huaskar

humbrola/revela

kupic srebrna farbe w sprayu i tyle.

Reply to
tomla

Bywa w sprzedaży, sporadycznie, ale bywa. Alternatywa to: puszka Humbrola 11 za niecałe 5 zł, rozpylacz Humbrola za ok. 50 zł, butla z gazem do rozpylacza za ok. 25 zł, ew. rozcieńczalnik. Minus: całość ok.

80 zł. Plus: rozpylacz może się przydać na przyszłość. Pozdr Adam snipped-for-privacy@onet.pl
Adam Sliwinski

Z glebin modelarni ...

H> Użytkownik "Adam Sliwinski" snipped-for-privacy@onet.pl napisał w wiadomości H> news:d8khke$j7a$ snipped-for-privacy@nemesis.news.tpi.pl...

H> Humbrola 11 za niecałe 5 zł, rozpylacz Humbrola za ok. 50 zł, butla z H> gazem do rozpylacza za ok. 25 zł, ew. rozcieńczalnik. Minus: całość ok. H> 80 zł. Plus: rozpylacz może się przydać na przyszłość.

H> No coz, taki komplet do jednorazowgo uzytku to chyba troche za duzo. H> Zastanawiam sie tylko, czy jest jakis sposob stricte mechaniczny (jakis H> pedzel, walek) ktory pozwoli uzyskac ta farba efekt "fabrycznej" jakosci H> powierzchni?

> [...]

Nie bardzo. kada metda pedzlowa, walkowa... pozostawi jakies slady malowania. Tym bardziej farbami metalicznymi. Nawet dla napylenia aetografem metaliki to wysza szkola jady, oczywiscie o ile efekt mam byc niekazitelny. Tak czy inaczej o pedzalch i recznej metdzie mozesz raczej zapomniec.

Altermatywa to lakier samochodiwy w szpraju. Nie wiem z kad upur na farbe modelarska? Samochodowa na pewno bedzie trwalsza i badziej odporna na uszkodzenia i zadrapania.

MarCiu

Reply to
Marciu11 - Viper

Użytkownik Huaskar napisał:

to wlasnie na blache nakladany jest podklad pod lakier wlasciwy (odpowiedni bo niektore puchna) i z plastikiem tez moze byc to konieczne bo inaczej lakier _moze_ rozpuszczac plastik moj ojciec jest blacharzem lakiernikiem i widzialem jak walczyl z merolem srebrnym metalikiem... to naprawde wyzsza szkola jazdy, tylko natrysk i pewna reka, istotna jest gladkosc, czystosc powierzchni, kat i kierunek napylania (o gestosci, cisnieniu i dyszy nie wspominajac)

Reply to
AlexY

Dokładnie tak jest, ale nie wiem czego się ten lakiernik boi? Na tworzywo kładzie się pierwszą warstwę specjalngo lakieru - łącznika do tworzyw, potem podkład i na to lakier. Gdy tworzywo ma pracować, można do lakieru dodać specjalnego środka gwarantującego zwiększoną elastyczniość lakieru.

Pozdrawiam Piotr

Piotrp_de