Diodu LED w modelu - Problem

Witam, Buduje makiete Jetrangera i jestem na etapie instalacji oswietlenia pojawil sie problem z diodami LED. Planowalem podaczyc wszystkie diody rownolegle do jednego zrodla zasilania (1 ogniwo Li-On) niestety z 3 diod dobrze swieci tylko jedna a pozostale bardzo slabo. Czy ktos moze mi wyjasnic w jaki sposob podlaczyc zeby wszystkie swiecily a moze to wina zasilania?

AdamG HeliRC

Reply to
adamg

witam Musisz mieć wszystkie diody LED tego samego typy. Różne typy (kolory) mają różne prądy przy których tak samo intensywnie świecą. Pozdrowienia z Krakowa Moja strona

procesorowe

Reply to
A.Bodzioch

Zapomnialem napisac a nie wiem czy ma to znaczenie. kiedy podlaczam do tego samego zasilania diody pojedyńczo to kazda swieci tak samo (biala, czerwona, zielona)

Adam

Reply to
adamg

Dnia 2005-04-06 11:10, Użytkownik snipped-for-privacy@poczta.onet.pl napisał:

Co oznacza że zachowują się zupełnie normalnie :) BTW: jeśli to są tzw. zwykłe diody LED, to podłącznaie ich bezpośrdnio pod zasilanie jest błędem w sztuce. Diody LED *nie* używa się tak jak żarówki!

Prawodłowo robi się to tak, dane są przykładowe: napięcie pracy diody Ud = 2V (wartość zależna od typu, koloru, natomiast mało zależna od płynącego prądu) max. prąd pracy Id = 30mA (= 0.03A) zasilanie, przykladowo Uz = 5V

R = (Uz - Ud) / Id = 100 ohm

Taki opornik łączysz z diodą rzeregowo. Ilość "zespołów" diod+opornik podłączonych pod zasilanie może być dowolna, aż do wydajności źródła.

Reply to
Jakub Witkowski

Dzieki wielkie za wyjasnienie - ja podlaczalem bezposrednio bez rezystorkow. Poszperalem po sieci i znalazlem wszystko jak sie podlacza i dobiera rezystoki - dzisiaj potestuje w domu. Nie mam niestety dokladnych oznaczen tych diod czy mozna przyjac jakas tolerancje (np napiecia) dla konkretnego koloru np 2V dla diody czerwonej i 3V dla diody zielonej nie wiem ile dac dla bialej

Adam

Reply to
adamg

Tak przezyly :-) dobrze ze testy robilem na innych niz te zamontowane w kadlubie bo jakby bylo wymontowac je ze stateczników to by byl problem

Fotki z budowy jetrangera

adamg

Dnia 2005-04-06 11:53, Użytkownik Predator napisał:

kolega pisał o jednym ogniwie LiOn, może mał szczęście trafić na takie bardziej pancerne diody :)

Reply to
Jakub Witkowski

Dnia 2005-04-06 12:24, Użytkownik snipped-for-privacy@poczta.onet.pl napisał:

Możesz po prostu dobrać eksperymentalnie, tak aby prąd nie przekraczał tych 20-30 mA. Skoro masz zasilanie z jednego LiOn (max 4.2v), to zacznij od oporników ok. 68ohm, ale licz się z dużym wahaniem jasności w trakcie rozładowania. Przy napięciu 3V diody mogą już prawie nie świecić... :/ Jeśli masz BEC to może użyj +5V?

Reply to
Jakub Witkowski

w modelu bede mial oddzielne zasilanie do oswietlenia bo po za diodami jeszcze sa stroboskopowe swiatla sygnalizacyjne sygnalizacujne i pakiet odbiornika (2000mAh) juz by tego nie wytrzymal zreszta na takim pakiecie smiglowcem mozna zrobic max 3-4 bezpieczne loty

Dam zasilanie 4,8V (2200mAh) i do tego napiecia dobiore rezystory diod

Adam

Reply to
adamg

witam. Są diody o podwyższonej intensywności świecenia które przy 5mA już bardzo dobrze świecą. Kosztują trochę drożej około 1zł

Pozdrowienia z Krakowa Moja strona

> Możesz po prostu dobrać eksperymentalnie, tak aby prąd nie przekraczał

Reply to
A.Bodzioch

Użytkownik A.Bodzioch napisał:

nawet tego samego typu z jednej partii maja rozne napiecia jedyna sluszna metoda to oporniki tak jak buwi777 i Darek napisali bo na zakup kilkuset zeby z nich dobrac 3 o identycznych parametrach raczej Adama nie stac

Reply to
AlexY