DUUŻA krakksa mojego samochodu

Zaczne tak: zrobiłem mój samochodzik samemu od podstaw tzn. że nie kupowałem
podwozia tylko toczyłem, frezowałem, kleiłem, skręcałem no i wyszło mi coś
co
przypominało robocik (bez karoserii). Więc samochód skonczyłem już dawno ale
czekałem na aparature no i po ok 5 mies!!! doczekałem sie -ranger 2 (ale
szajs)tylko regulatora mi brakowało bo druciak szybko się zepsuł na AMEN
wpadłem na genialny pomysł żeby serwo przerobić na regulator-prowizorke i
mieć chociarz przód bez regulacji i hamulec (zwarcie na silniku) no i od
tego się zaczęło. Przy pierwszych próbach okazało się że aparatura ma
niesamowity zasięg 10m i wszyscy koledzy się głowili o co chodzi, ale miałem
dość czekania i dzis postanowiłem pojeździć, najwyżej nie bede daleko
odjeżdżał- pomyślałem no i jeżdziłem na kawale nowiutkiego asfalty przy MOK
w białej podlaskiej przy wyjściu z modelarni przyspieszenie ma zajebiste bez
porównania z kupowanymi modelami kolegów ale top speeda to nie miałem nawet
jak zmierzyć no podczas takiego "jeżdżenia" wyregulowałem wszystko ale i tak
nie dało się nim prawie kierować bo jak raz wpadnie w poślizg z początku
tylko
kontrolowany to już skończy dopiero jak stanie :) szkoda że nie mam kamery
albo chociarz cyfrówki pomyslałem. no i wtedy postanowiłem założyć mój
najlepszy pakiet ni-mh no i wtedy naprawde brakowało mi stopniowego gazu i
zasięgu przede wszyskim.Więc było tak : ruszam puszczam gaz, ruszam puszczam
gaz i nie moge tylnymi kołami złapać przyczepnosci więc myśle że trzeba
troche go rozpędzić no i tak zrobiłem lecz rozpedzałem go troche za długo no
i nie zdążyłem cofnąc manetki gazu więc kiedy model stracił ze mną kontakt
serwa pozostały w takim położeniu jak były czyli jechał prosto -ŹLE no i
dawał gazu JESZCZE GORZEJ!!! więc nie było sensu za nim go nić patrzyłem
tylko jak dzieło mojego kilkumiesięcznego wysiłku mknie przed siebie ciągle
się rozpędzając i rozpędzając, nie wpadł w poślizg skątże jechał
leciutkim łukiem ze 30 metrów na spotkanie z murem obok wjazu. Zobaczyłem
wtedy tylko mojego istruktora z modelarni który wyszedł kupić papierosy i
właśnie wracał-stanął jak wryty i po chwili mój samochód walnąl w ściane tak
mocno że baterie zasilające odbiornik które umieściłem na przodzie przed
przednim zawieszeniem wyleciały na kilka metrów w góre i musiałem ja
zbierać z ulicy za murem (nie mówiąc o innych częsciach). Kiedy podbiegłem z
silnika leciała spora stróżka dymu a żeby odłączyć zasilanie musiałem go
rozginać bo płytka podłogowa zrobiona z aluminiowej blachuy 1mm zwinęła sie
z charmonijkę z przodu a w rulonik z tyłu ;( Z samochdu który miał ponad 40
cm długości zrobiła sie kulka o długości 18 cm (zmierzyłem). Kolega i
instruktor twierdzili że przy koncu jechał ponad 60 km/h chyba nieźle jak na
samoróbke nie? ja tam sie akurat z tego osiągu bynajmiej nie cieszyłem.
dodam jescze tylko że wał napędowy z utwardzanego drutu 4 mm pożądnie zgiął
sie w polowie chociarz tylne koła nie doknęły ani przez chwiłe ściany.
Szkoda że nie mam aparatu....
PS: wierzcie albo nie ale w wypadku z elektroniki nic nie ucierpiało (tylko
zerwane zęby w serwie skrętu nawet serwo sawer nie pomógł ;) oprócz tego to
wał płytka podłogowa (znowu bedzie trzeba jakiś szyld reklamowy z osiedla
odkręcić) no i ciesze sie że nie kupiłem budy.
Ten wypadek jest dowódem że mocowanie na rzepy jest de best elastyczne i
mocne (nic sie
nie oderwało) i funkcjonalne na rzepy mam pakiet odbiornik "regulator" tylko
pakiet odbiornika przykręciłem i żałuje. Jaki jest morał mojej historyjki
RANGER 2 TO GÓWNO
Jak ktos by chciał to pożycze od kolegi aparat i zrobie kilka "ładnych
fotek" samochodu i okoliczności
Reply to
PhoenIX_rc
a) mam nadzieje ze zartujesz (z dwoch powodow przynajmniej) b) gratuluje konstrukcji i samozaparcia w onstrukcji samochodu
Reply to
Krzysztof J. Choroszko
Witam !!! Myślę że po prostu Twój egzemplarz jest po prostu niesprawny. Kilku moich znajomych posługuje się taką właśnie aparaturą i są z niej baaardzo zadowoleni. Zasięg jaki podałeś jest nienormalnie mały Moim zdaniem powinieneś najpierw oddać ją do naprawy (reklamować) a dopiero potem używać w modelu.
Reply to
News na Onecie
Witam! Użytkownik "PhoenIX_rc" <phoenix snipped-for-privacy@wp.pl napisał w wiadomości news:c6mfqg$cif$ snipped-for-privacy@atlantis.news.tpi.pl...
Sprawdzałeś zasięg poza modelem? Miałem podobny przypadek. Radio które miało zadowalający zasięg (granice widoczności) po zainstalowaniu w modelu samochodu z podwoziem z duralu pozwalało na jazdę w promieniu 10 m (brak zasięgu). Przyczyną okazała się właśnie duralowa płyta podwozia. Po zmianie płyty na laminatową wszystko wróciło do normy.
Błąd, wielki błąd, no ale drugi raz już nie będziesz tak robił!
Nieładnie, oj nieładnie. Abstrahując od metody pozyskania - dural na podłogę podwozia to zły pomysł.
Na podstawie tego przypadku nie można tak twierdzić, no chyba, że dany egzemplarz, w co też wątpię bez próby zasięgu poza modelem.
Pozdrawiam. Mariusz.
Reply to
Mariusz
Niestety to nie to poza modelem ma taki sam zasiêg, napewno to nie jest terz zasilanie pracuje nad now± anten± w odbiorniku. ma kto¶ jakies radu co do anten?
U¿ytkownik "Mariusz" napisa³ w wiadomo¶ci news:c6nrtp$ond$ snipped-for-privacy@atlantis.news.tpi.pl...
Reply to
PhoenIX_rc
witam, jedyna rada co do anteny odbiornika jest taka, ze musi ona miec dokladnie taka sama dlugosc co oryginalna i byc mniej/wiecej z tego samego materialu... Pozdrawiam!!! ___________ mayonez... latajace RC...
U¿ytkownik "PhoenIX_rc" napisa³ w wiadomo¶ci news:c6os5j$27k$ snipped-for-privacy@nemesis.news.tpi.pl...
Reply to
mayonez
[...]
Po pierwsze - sprawd¼ czy antena jest dobrze przylutowana do p³ytki. Po drugie - zmierz jej d³ugo¶æ i podaj ta d³ugo¶æ oraz typ odbiornika.
chocia¿ je¿eli po 10 metrach tracisz zasiêg to antena mo¿e byæ w ogóle nieprzylutowana.
A tak w ogóle to je¿eli masz w pobli¿u kogo¶ z aparatur± dzia³aj±c± na tym samym pa¶mie i w tej samej modulacji ( podejrzewam AM 27MHz , ale mogê siê myliæ ) to sprawd¼ co u Ciebie szwankuje - nadajnik , czy odbiornik.
Pozdrawiam, Pawe³ Ubysz.
-- "I tylko nie wiedzieæ czemu tak jak w czterdziestym szóstym ludzie nios± swój smutek , jak martwe g³ówki kapusty...." JKK
Piszesz - wywal WYWAL z adresu......
Reply to
Pawe³ Ubysz
No i jeszcze jakby kto¶ mog³ zmierzyæ d³ugosc anteny przy odbiorniku bo ta nie jest fabryczna U¿ytkownik "Pawe³ Ubysz" napisa³ w wiadomo¶ci news:c6osmk$5hq$ snipped-for-privacy@inews.gazeta.pl...
Reply to
PhoenIX_rc
kabel jest w porz±dku ale co¶ dziwnego co odkry³em po otwarciu odbiornika to spalony opornik który by³ bezpo¶rednio przed wysciem anteny, morze to jest to! rzeby wymienic musze mieæ wartosc oporu a z pasków sie nie odczyta bo obudowa jest spalona wiêc prosze o urztkowników orginalnych odbiorników od rangera 2 (druga wersja) o sprawdzenie i podanie mi kolrów pasków na oporniku lub jeski sie ktos zna to od razu rezystencje. Z góry dziêkuje. PS; A morze to kwarce? bo te których urzywam s± jusz stare i w nienajlepszym stanie
U¿ytkownik "PhoenIX_rc" napisa³ w wiadomo¶ci news:c6mfqg$cif$ snipped-for-privacy@atlantis.news.tpi.pl...
Reply to
PhoenIX_rc
PLS nie cytujcie takich duzych rozmiarów, zaśmiecacie forum. Z góry THX. Pzdr
Reply to
markozio
Użytkownik "PhoenIX_rc" <phoenix snipped-for-privacy@wp.pl napisał w wiadomości news:c6p735$5sg$ snipped-for-privacy@nemesis.news.tpi.pl...
I tak trochę zwróćcie uwagę na ortografię ... może ... a "morze" jest szerokie i głębokie.
Reply to
--==PEGAZ==--
Użytkownik PhoenIX_rc napisał:
Czegos tu nie rozumiem. Kupiles nowa aparature, czy uzywana przez kogos? Pozdrawiam
Reply to
TomaszB
Powiem tak apartura nie jest moja tylko porzyczona z modelarni, a dlatego jest w takim stanie bo rok temu było włamanie do dodelarni zabraki dosłownie wszystko co tam było, i ocalały tylko te rzeczy które były porzyczone i ktos miał je w domu. Więc udało mi sie ściągnąć troche sprzętu od jednego agenta i myslałem ze se pojeżdze....dostałem 2 regle do łódki 2 samochodowe 2 nadajniki ranger i 2 odbiorniki z tego działał tylko jeden nadajnik i odbiornik i to tesz w stanie jakim wcześniej mówiłem tzn brak zasięgu, urwany kabel przy odbiorniku i spalony opornik(co dopiero teraz zobaczyłem)Więc prosze jeszcze ras o podanie długości anteny do obiornika HR-2RNB (od rangera 2) i koloru pasków na oporniku przy antenie). Dla nie obczajonych to potrzebne mi są kolory rzeby rezystencje odczytac, jak chce ktos pomóc to niech po prostu otworzy obudowe sprawdzi po ścierzkach co jest bezpośrednio przed anteną wlutowane i poda te kolorki z obudowy takiego podłużnego szegoś z drucikami po obu stronach w kolejnosci. Z góry dziękuje i pozdrawiam Użytkownik "TomaszB" <wytnij_to snipped-for-privacy@gazeta.pl napisał w wiadomości news:c6qa80$qch$ snipped-for-privacy@inews.gazeta.pl...
Reply to
PhoenIX_rc