Fantasy - śr. ciężkości.

Witam. Producent tego elektroszybowca zaleca śr.ciężkości 74 mm od kr.natarcia przy cięciwie skrzydła przy kadłubie 224mm.Natomiast programik do obliczania tegoż środka ciężk.(ze str.Piotra de) mówi ,że powinien sie zawierać między 98,7mm a

113,7.Skąd taka rozbieżność?I tu pytanie do użytkowników tego modelu.Jak to wychodzi w praktyce? Pozdrawiam Paweł S.
Reply to
pawels13WYTNIJTO

Ja latam Fantazym z usterzeniem klasycznym. Nie wiem, o którą wersję pytasz i nie wiem, czy oba usterzenia są zaprojektowane tak, aby być "równoważne" jeśli chodzi o kwestię wyważenia (pewnie tak). U mnie SC leży gdzieś między 95 a 100 mm od krawędzi natarcia. To wydaje się być już dość blisko punktu neutralnego (łagodnie wychodzi z nurkowania na średniej prędkości - za krótko mam model abym próbował to robić na dużej prędkości). 74mm od natarcia to _dla mnie_ za dużo, ale to też zależy od przyzwyczajeń pilota!

Pozdrawiam, Radek

Reply to
rpilskiWYTNIJTO

Witam. Model jest także z klasycznym usterzeniem.Przy tym wyposażeniu jakie jest obecnie w modelu musiałbym dociążyć przód modelu ok 50g aby osiągnąć śr. ciężkości 74 mm od natarcia.Dlatego te 95-100mm będzie dla mnie punktem wyjścia do oblatania modelu.Oblot w tym tygodniu oczywiście jak pogoda pozwoli. Pozdrawiam Paweł S.

Reply to
pawels13WYTNIJTO

Ja do pierwszych lotów miałem troszkę dociążony dziób - 2 akumulatorki Twicell

750mAh (nie pamiętam ile ważą). Później wyjąłem 1 ogniowo a na końcu obydwa. Ja zawsze stosuję zasadę, że zaczynam obloty z SC trochę bardziej z przodu niż ten, przy którym spodziewam się ostatecznie latać, a następnie stopniowo przesuwam SC do tyłu. To bezpieczniejsze.

Pozdrawiam, Radek

Reply to
rpilski

Witam.

Wezmę to pod uwagę.Dzięki za odpowiedź.Dam znać jak poszły obloty. Pozdrawiam Paweł S.

Reply to
pawels13WYTNIJTO