Jak działa serwo - artykuł

Witam,

dla zainteresowanych sterowaniem serwami modelarskimi napisałem artykuł o tych urządzeniach.

nie jest dokończony, będę wdzięczny za uwagi i sugestie.

Pozdrawiam, Marcin Sommer

Marcin Sommer

Niestety zaraz po zamieszczeniu posta strona padła. Jutro będę wyjaśniał. Dam znać kiedy ruszy.

Użytkownik "Marcin Sommer" snipped-for-privacy@sommertech.pl napisał w wiadomości news:e0ocud$5an$ snipped-for-privacy@nemesis.news.tpi.pl...

Reply to
Marcin Sommer

Witam Zdążyłem zobaczyć zanim padła. Fajne animacje. Co do treści to mam jedną propozycję - dodanie wyjaśniena jaką rolę w serwie spełnia potencjometr. Czyli o wewnetrznym generatorze impulsów w serwie i porównywaniu długości impulsów "przychodzącego" i "wewnętrznego".

Reply to
Paweł Pracki

Brakuje mi geometrycznych zależności kąta obrotu i momentu dla stałej pozycji obiektu. Ale ogólnie miła opowieść

Reply to
Roh

Chętnie uzupełnię, tylko niech zrozumiem o jaką zależność konkretnie chodzi?

Użytkownik "Roh" snipped-for-privacy@kr.onet.pl> napisał w wiadomości news:e0p7tk$vin$ snipped-for-privacy@opal.futuro.pl...

Reply to
Marcin Sommer

Właśnie o te zależności o jakich napisałem .

Serwomechanizmy modelarskie w niemal 100% są typu obrotowego. Z mojego zdania wynika 1-sze założenie: obiekt oddziaływania znajduje się w stałej odległości od serwomechanizmu .

2 -gie założenie :zmienia się kąt obrotu serwomechanizmu i zmienia się ramię działania siły a co za tym idzie zmienia sie moment działający na obiekt (klasycznie wychylenia sterów w modelu)

Warto by pokazać jak to się odbywa. Optymalizacja położenia dźwigni itd. Cała ta geometryczna historia. Za pomocą pomyślunku można ograniczyć poszukiwania serwomechanizmów o dużym (kosztownym) momencie .

Reply to
Roh

Czyli mówiąc jeszcze prościej, gdyby w pierwszej animacji podwiesić pod serwo odważnik - siła działająca na orczyk będzie mała na dole, a największa przy pełnych wychyleniach na boki. Spróbuję gdzieś to wetknąć, dzięki za pomysł.

Pozdrawiam, Marcin Sommer.

Reply to
Marcin Sommer

Strona już powinna działać.

Zapraszam i pozdrawiam, Marcin Sommer.

Reply to
Marcin Sommer

Użytkownik Paweł Pracki napisał:

trymer aparatury nie dziala :)

popieram, bo tak prawde powiedziawszy jak to dziala to tam nie ma, jest tylko opis objawow dzialania :)

Reply to
AlexY