jakis software do kartonówek??

Witam!!

Do tej pory wystarczało mi modelowanie "virtualne". Wszytkie modele dłubałem w kompie ( 3ds max) i robiłem sobie obrazki. Teraz naszła mnie ochota, zeby ta radosna tworczość bardziej umaterialnic i przełozyc te cyfrowe modele na rozwiniecie na kartonie.

Troche przeczesałem internet i znalazłem tylko to:

jednak wrazenie, ze profesjonaliści uzywaja innego softu. To co widze tu:
utwierdza mnie w tym przekonaniu.

Czy ktos może wspomóc mnie linkami, jakimis poradami etc?? Bede bardzo zobowiązany

Lookas

Reply to
Lookas

a render to texture... nic Ci nie mowi ?? ;)

tomla

Użytkownik "tomla" snipped-for-privacy@wytnijo2.pl napisał w wiadomości news:du46nc$l01$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...

Elloo Tomla:)

Mówi, choc nie robiłem tego jak do tej pory. Zreszta jakość tego rozłożenia jest kiepskawa:(

Za to poszperałem jeszcze troche i znalazłem dwa typy. Jeden to całkowita produkcja przy pomocy Rhino ( rhinoceros), druga to plug do Auto- i Inteli CAD-a o nazwie Surfmaster (www. Cardd-models.com)

niestety nie znalazłem nic, co ( poza "Pepakura") pozwalazlo by na rozkładanie modeli tworzonych w maxie.:(

Chyba przyjdzie mi przysiedzieć nad Rhino:)

Lookas

Reply to
Lookas

Z glebin modelarni ...

L> Użytkownik "tomla" snipped-for-privacy@wytnijo2.pl napisał w wiadomości L> news:du46nc$l01$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...

A ja bym polecil forum

Wszystko co posiwecone kartonowka tam sie znajduje. Lacznie z opisami jak projektowac i jak wykonyac wlasnie modele. Sa nawet cale tutoriale prowadzone przez tamtejszych kolegow, jak sie to wykonuje.

MarCiu

Reply to
Marciu11 - Viper

OOOO !!! zachaczyłem o ta strone, ale.......nie znalazłem. Troche tez pobieznie ja przegladałem.

POszukam!!! DZIEKI

Lookas

Reply to
Lookas

Z glebin modelarni ...

L> OOOO !!! L> zachaczyłem o ta strone, ale.......nie znalazłem. Troche tez pobieznie ja L> przegladałem.

L> POszukam!!! L> DZIEKI

L> Lookas

Zainteresuj sie dzialem: "Tu projektuje i wykonuje" tam masz kopalnie widzy.

MarCiu

Reply to
Marciu11 - Viper

To moze byc przydatne rowniez przy robieniu modeli latajacych z depronu. Jezeli robi sie np. kadlub o przekroju prostokata, to spokojnie mozna sobie szablony narysowac od reki, ale juz przy przekroju eliptycznym nie wiedzialbym z jakiej powierzchni mam to zwijac. To samo dotyczy skrzydel o np. obrysie trapezowym z eliptyczna koncowka. Jak widac rozne dziedziny modelarstwo sie przenikaja i uzupelniaja ;)

Reply to
-=Pioter/=-

no to wiesz, musisz "pogrzebac" ;-) Ja tam wywalalem calkiem konkretne rozdzielczosci, fakt jest faktm ze troche wypadlem z obiegu, ale wiem ze sie "da".

Powo! T>

Reply to
tomla

Dział, o którym piszesz dostepny jest PO zarejestrowaniu. Dlatego mi to umkneło:)

ale juz naprawiłem błąd i czytam, czytam, czytam......:)

Wyglada na to, ze tymczasowo potestuje pepakurę, a docelowo naucze sie Rhino:)

Wielkie dzieki za wszelkie porady

Lookas

Reply to
Lookas

Hej

Rhino jest duuużo łatwiejszy w użyciu niż 3d studio czy inne modelery (o tragicznym w użyciu autocadzie nie wspominają).

--------- pozdrówka

mRqS

Reply to
mRqS

Użytkownik "mRqS" <mrqs@USUNTO_buntownik.pl> napisał w wiadomości news:du4e93$qi7$ snipped-for-privacy@inews.gazeta.pl...

tuuuu bym sie spierał:D Dla mnie bardziej poreczny jest MAX:D, ale to kwestia przyzwyczajenia:) Wczesniej modelowałem w Auto CADzie......i kiedy zaczynałem w maxie, "krew ciekła z klawiatury"

:)

Wszystkiego mozna sie nauczyc:D

Reply to
Lookas

SolidWorks i SolidEdge - to raczej narzędzia inżynierskie ale obsługa nie jest tak straszna jak by się mogła wydawać - każdy z nich ma dość dobre samouczki. Dodatkowo posiadają funkcje modelowania przedmiotów do wykonania na giętarkach do blach więc może można było by to wykorzystać do robienia w kartonie ew. depronie. SolidWorks jest dostępny w wersji PL - oczywiście kosztuje majątek ale chyba są jakieś licencje tymczasowe... lub demonstracyjne.

Użytkownik "tomla" snipped-for-privacy@wytnijo2.pl napisał w wiadomości news:du4cdm$asf$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...

Reply to
Filip Gdynia

Użytkownik "Lookas" napisał ...