laik z naiwnym pytanie..?

Witam, No cóż... Silnik nie jest chińską masówką - polecam wątek o ST-90. To jedno. Po drugie: Skoro jak sam zauważyłeś można kupiś lepiej i taniej więc tym
bardziej nie rozumiem Twojego mejla. Przecież nikogo nie przymuszam do zakupu więc nie rozumiem zarzutu. Każdy ma wolny wybór. Zarówno kupujący jak i (co może Cię zdziwi)sprzedający.
Pozdrawiam ZD
PS I polecam sprawdzić jeszcze ceny ST w polskich sklepach.
Dnia 23-03-2006 o godz. 14:51 Marek - Yak napisał(a):

---------------------------------------------------- Przywitaj wiosnę z Kurczakiem Małym! Od 21.03 na Disney DVD! http://klik.wp.pl/?adr=http%3A%2F%2Fadv.reklama.wp.pl%2Fas%2Fkurczakmaly2.html&sidp6

Szanowni koledzy. Szanuje Was jak najbardziej i i byc moze moja drobna zlosc nie wynikla z czegos zlego. To co w ostatnich postach przeczytalem jest swiatelkiem wlasciwym w drodze do tego zamiaru. To sa wlasciwe odpowiedzi i za nie jestem wdzieczny. Zadowolony jestem z tego, ze poczulem uwage w kierunku moich pytan. Sprawa balsy i jej doboru jest dla mnie czarna magia. Mieszkam w Gliwicach i w sumie faktycznie chcialem zapisac sie do istniejacego klubu modelarskiego, ale jak tam szedlem to odbijalem sie od drzwi. To mnie troche zniechecilo do chodzenia i dlatego pojawilem sie tutaj szukajac u Was pomocy. Wracajac do balsy to kupilem 2 razy balse w sklepie internetowym i chyba nie jest ona z tych twardszych, a w ofercie daja jak im wpadnie w rece (informacja telefoniczna). Dlatego sklanialem sie do sklejki bo wiadomo ze ona jest twardsza, ale bije wagowo balse. Hmmm sklejka balsowa to juz brzmi lepiej, a dla mnie jest to nowosc. Nie widzialem tego materialu w ofertach sklepowych, wiec czy ja robi sie samemu..?. Do robienia akurat CATALINY sklonil mnie syn, jest juz duzym gosciem i dzieki niemu wrocilo zamilowanie do tego typu hobby. Znalezlismy plany na ktorejs ze stron niemieckich i mam je wydrukowane we wlasciwej skali. Jedynym odnosnikiem do materialu jest zaznaczenie na zeberkach skrzydla ... balsa 2,5mm .. . Pozostale naciecia na wregach i podluznicach kadluba tez wskazuja na zastosowany material 2,5mm ale juz bez podania jaki. Dlatego osmielilem sie zadawac takie jak mowicie "lamerskie" pytania. Moze tym co teraz napisalem troszeczke sie usprawiedliwe. Wdzieczny jestem szczegolnie za ostatnie post-y i jak ktorys z kolegow jest sklonny mimo wszystko jeszcze cos dorzucic to bede wdzieczny. Bez kszty zlosci, a wrecz wdzieczny za informacje.
Pozdrawiam M.
Ps. Skorzystam z rad kolegow napewno, a jakby co mozemy dyskutowac dalej
Mores wywołał mnie do tablicy gdzieś na początku tego wątku :) Mam spalinową Catalinę i nawet udało mi się jej w zeszłym roku nie rozwalić ;)
Ponieważ miałem w ręku kadłub Cataliny (i to nieraz :D ) to mogę coś powiedziec na temat budowy tegoż w aspekcie kształtu. Otóż jest to kadłub dość skomplikowany w kształcie, o licznych obłościch przechodzących jedna w drugą i uskokach. Ja w życiu nie zacząłbym budować takiego kadłuba z klapek. Mój był gotowy - laminatowy. Oczywiście - jest to wykonalne, nawet rozmawiałem z modelarzem z Gniezna, który taki model wykonał. Litościwie przemilczę, ile setek godzin mu to zajęło.... Niestety do takiej pracy jest potrzebne spooooro wprawy, doświadczenia i dobrze wyposażony warsztat (wiem, wiem - powtarzam się...).
Co do właściwości lotnych, to w przypadku hydroplanów im większy model tym lepiej się sprawuje. Takie maleństwa jak np. mój elektryczny Osprey (1.20m) dobrze latają tylko przy gładkiej tafli wody i braku wiatru.
Zerknij sobie - na mojej stronie jest film na którym widać jak inny hydroplan COOT-A (ponad 1.40m) walczy z wcale nie taką dużą falą i z trudem udaje się wystartować.
Uważam, że taki model jak Catalina poniżej 1.50m rozpiętości nie ma sensu.
Widziałem w sklepie w Poznaniu zestaw ARF bodajże Hackera też z laminatowym kadłubem i coś koło 1.40m rozpiętości. Skrzydło styropianowe pokryte balsą. Napęd elektryczny. Jeżeli bardzo chcesz mieć Catalinę, to może skuś się na coś takiego? I tak trzeba jeszcze sporo pracy, żeby ten samolot poskładać do kupy, a przynajmniej masz gwarancję, że poleci.
--
pozdrawiam - Piotr Konopka
http://teemto.republika.pl

Ktoś Ci je zagwarantował na piśmie?

Fachowo odpowiada się na pytania zadane fachowo. Przeczytaj ze zrozumieniem "http://rtfm.bsdzine.org ". Dotyczy komputerów, ale jak widzę jest aktualne także w innych dziedzinach.

Jakie strony na których ludzie dzielą się doświadczeniem już przeczytałeś i zroumiałeś? Wymienię z palca "modelarstwo.org" oraz stronę kojota. Umiesz je znaleźć?

Nikt za Ciebie pracy domowej nie odrobi. Wiedzę zdobywa się przez doświadczenie.

To co mniejszego zamierzasz zbudować? Na FMS, lub AeroFly "latałeś"?

Skoro tobie trudno rozeznać, to na podstawie czego sądzisz, że jest tylko jeden?

A szukałeś w archiwum grupy wypowiedzi na temat kupowania balsy w sklepach internetowych? Słowo Havel coś Ci mówi?

Już starali się pomóc. Ja (mocno już zniesmaczony) staram się pomóc tobie zrozumieć podstawowe prawidła. Jeśli nadal nic nie zrozumiesz, to mój czytnik przestanie pokazywać mi twoje wypowiedzi i wtedy na pewno już Ci NIE pomogę.

A twoja upartość w tym wątku raczej pogarsza sprawę.
Mający nadzieję. KAcper
--
Mail => www.rot13.com

Użytkownik tomla napisał:

Pachnie.Te same błędy ortograficzne.Facet nie robi postępów !!!
No wlasnie i tego nie lubie na grupie dyskusyjnej. Znajda sie tacy co tylko bledy "ortograficzne" wylapuja. Jednak aby cos sensownego odpisac to mozna pomarzyc. A skoro tylko to potrafi kolega to moze na jakies forum ortograficzne...?
Pozdrawiam M.
ps. pewne rzczy sa bo tak byc musza i tyle....

Powiedziane zostalo tyle, fora, linki do ksiazek, a Ty dalej oczekujesz recepty na budowe Cataliny na grupie??? Co do forum ortograficznego to polecam... http://sjp.pwn.pl/ :-) Sam tam czesto bywam ;)

nie chce byc zlosliwy, ale tu masz link do wodnosamolotow...
http://www.andersh.com/rc/video/bmfkuhell.mpg