Li-pol x 3

Witajcie ! Od ponad czterech miesięcy jestem użytkownikiem Li-pol - 2 cele połączone szeregowo. Jestem zachwycony.
Idąc tym "zadowoleniem" zakupiłem kolejne ogniwa: tym razem 3, które również
chcę połączyć szeregowo.
Chodzą słuchy, że przy trzech ogniwach szybko się zużywają, chyba że ładujemy je zawsze oddzielnie. Może mi ktoś wyjaśnić dlaczego ?
Zastanawiałem się nad tym i jedyna rzecz, jaka mi przychodzi do głowy, to sytuacja nierównomiernego grzania - środkowa cela jest pomiędzy dwoma i inaczej oddaje ciepło.
Jak to jest naprawdę ?
Ogniwa są drogie i nie chciałbym pozbyć się ich zbyt wcześnie.
Może ktoś z Was używa pakietu z 3 cel i ma własną opinię na ten temat - bardziej praktyczną.
Zaznaczam, że moje Li-polki są kształtu KOKAM - płaskie prostokąty o pojemności 1000 mAh.
Pozdrawiam, Zbych

Witam. to nie sprawa grzania... problem jest gdzie indziej -3 ogniwa nigdy nie rozładowują się dokładnie tak samo -i zawsze któreś zużywa się jako pierwsze -ma ciut mniejszą pojemność - więc jest mocniej rozładowywane (problem niewielki zwykle zostaje bezpieczny zapas -latanie kończymy jak jeszcze sporo energi zostaje...)-gorzej, ze ładujemy zawsze do pełna -aż pakiet osiagnie napięcie 4,2V x ilość cel -im więcej cel w szergu tym większa szansa,że to słabsze ogniwo szybciej się naładuje -i w pakieci np 3s --gdy pakiet osiąga bezpieczne 12,6 -dwie clee mają po np. 4,1v -a jedna ma już 4,4 -i bardzo obrywa -ulega systematycznemu przeładowaniu szybko traci pojemności -więc jeszcze bardziej sie przeładowuja - bo jesli np do 1200mah ładuje się 2 godz -to przy tym samym prądzie celka 1000 naładuje sie kilkanaście minut wcześniej... to zjawisko zachodzi i przy 2 celach ale mniej intesywnie 9ten sam przykład jeśli jedna cela ma 4,1 to ta słabsza ma 4,3 -a suma jest 8,4

ja mam pakiet 3s lipol 1200 e-tec od ponad roku -ladowane zawsze wszystkie razem -naprawdę intensywnie latane już wyrobiły co najmniej z 50 lotów i są nadal w pełni sprane -spadek pojemności ma może z 10% -może mniej -po tym roku widać natomist niewielki spadek wydajności prądowej -generalnie uważam,że pakiet trzyma się świetnie -ale warunek -regler MUSI być ustawiony na li-pol - i na właściwą ilość cel -aby NIGDY nie doszło do zbyt głębokiego rozładowania... pozdrawiam. Witek