malowanie skrzydel - pytanie techniczne

Mialem pomalowane skrzydlo styropianowe kryte fornirem w nastepujacy sposob:

- capon, capon, capon...

- farba akrylowa w puszcze (eurocolor, motip...)

- na to przezroczysty lakier poliuretanowy (do parkietow)

No i wszystko bylo cacy i bezproblemowo, nic sie nie gryzlo ze soba.

Mialem ostatnio uszkodzona koncowke plata, naprawione. Mam teraz problem z tym, ze farba w sprayu psikana na lakier poliuretanowy nieststy z nim reaguje - luzczy sie. Nie wystarczy zjechac lekko papierem , wystarczy mala resztka warstwy lakieru by znowu zaczal sie ten fragment luszczyc. Nie chce scierac calej warstwy papierem sciernym bo to bardzo pracchlonne i w dodatku latwo namieszac w ksztalcie profila - zrobia sie nierownosci. Wzialem sie na sposob i zaczalem SKROBAC lakier. To dziala, ale ... nadal jest pracochlonne. Nie macie moze pomyslow jak latwo i szybko pozbyc sie warstwy lakieru z wierzchu by moc napsikac koloru i pokryc nowa warstwa lakieru?

Reply to
sector

Dnia Thu, 31 Mar 2005 13:41:06 +0200, sector napisał(a):

To ze sie łuszczy to normalne, musiałbyś malować tym samym lakierem. Poszukaj płynów do usowania starych powłok lakierniczych. Ja zajmuje sie modelami plastykowymi więc z takim problemem jak ty nie mialem do czynienia. Z usówaniem starych powlok mam jednak do czyniena na codzień

- jestem cykliniarzem - i widz etylko dwa rozwiązania - albo tylko ten sam lakier ew. z tej samej rodziny - jeśli malowałeś jakims domaluxem to inny domalux tez może być , jak boną to inna tez da rade. Co do usówania powierzchni to papier sciern jest niestety najskuteczniejszy ale zdzieranie go ręcznie moze być uciążliwe dlatego proponuje wyprubowanie płynów ( mozna dostać w marketach albo hurtowniach z mat. budowlanymi). Gdybyś decydowal sie na wypróbowanie takiego plynu zalecam daleko posunietą ostroznośc - nie wiadomo jak zareaguje podloże

Reply to
adamcze