Model plywajacy - dobor silnika

Witam!
Jest sobie model statku mazurskiej bialej floty o dlugosci ~110 cm.
Jaki polecacie silnik i srube na wal 3mm? Od razu prosze tez o rade w
sprawie regulatora do tegoz silnika do aparatury Graupner FM314/40MHz.
Ster chce kupic taki: http://www.modelarski.com/produkt-Ster_du ży_134mm,2461.html czy moze cos ladniejszego mozna dostac?
Pozdr.
--
Radek Wrodarczyk

[...]

http://shop.modellbau-kaufhaus.de/modules.php
A tu byłeś? Mają polskiego przedstawiciela.
Pozdrowienia. Krzysztof z Tychów.
Krzysztof Tabaczyński pisze:

Swietny sklep!
A wiesz, gdzie tanio kupic regulator do silnika? Najprawdopodobniej zostane przy starym silniku z samochodowych wycieraczek na 12V.
Pozdr.
--
Radek
www.rejsy-czartery.com

Nie wiem, bo na przełomie lat 70 i 80-tych sam sobie robiłem regulatory do silników od wycieraczek. Tyle, że napędzałem modele pancerników o długość 2,5 metra, więc musiałem mieć cztery takie silniki.
...ale dzisiaj jednak bym kupił silnik bezszczotkowy i stosowny do niego regulator. :-)
Pozdrowienia. Krzysztof z Tychów.
Krzysztof Tabaczyński pisze:

Moj ma tylko metr ;)

A czemu akurat bezczotkowy?
Hmmm zaczynam sie lamac, bo i nowy silnik jest lzejszy i pradu pewnie mniej ciagnie, wiec akumulator mogby byc lzejszy... tylko portfel rowniez sie odchudzi ;) A lodka ma sluzyc tylko do zabawy.
--
Radek Wrodarczyk

No widzisz, sam wiesz... Od siebie bym tylko dodał, że odpada jeden element do popsucia się - czyli szczotki. Lżejszy akumulator będzie tańszy.
Pozdrowienia. Krzysztof z Tychów.
Krzysztof Tabaczyński pisze:

No niby wiem, ale przejzalem ceny na ebay'u i ... min 20e - piechota nie chodzi, wiec narazie zostane przy tym co mam, a jak sie zabawa spodoba to usprawnie model. No i akumulator zelowy 12V tez juz mam.
Czy taki kontroler do silnika bedzie ok?
The EL Model 110A ESC allows remote control of ship electric motors from an RC System. When connected with motor, it is capable of supplying up to 110 Amps (forward) or 40Amps (backward) of continuous motor current. Its integrated Battery Eliminator Circuit (BEC) powers the receiver from the motor battery, with automatic cutoff of the motor power to preserve receiver power as the battery becomes depleted. It is small and powerful, which can be used for different type of ship or car.
~18e z wysylka.
Czy napiecie robocze 6-12 V bedzie ok do akumulatora zelowego 12V?
Jeszcze nad jedna kwestia sie zastanawiam - czy zasilajac silnik i odbiornik z tego samego akumulatora silnik nie bedzie zaklocal odbiornika? Jednak oddzielny akumulator, filtr czy moze byc ten sam?
Pozdr.
--
Radek Wrodarczyk