Oznaczenia silników 3F XXXX/XX - cos to oznacza?

Zauważyłem, że bardzo dużo silników bezszczotkowych różnych firm ma właśnie takie oznaczenia - 4 cyfry/2 cyfry. Czy te cyfry mówią o konkretnych parametrach, czy każda firma sobie...?

Reply to
Radek

Mowia o konretnych parametrach.

Marcin

Użytkownik "Radek" snipped-for-privacy@wp.pl napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@newsgate.onet.pl...

Reply to
goflying

dzięki za odpowiedź,. teraz już wiem wszystko! :)

Reply to
rademar

Sorry, nie moglem sie powstrzymac - dostales 100% odpowiedzi na postawione pytanie "czy oznaczają cos konkretnego" ;-)

Tak powazniej to o 2 pierwszych parach niech wypowiedzą sie madrzejsi. Ostatnia para zazwyczaj oznacza ilosc zwojow, choc niektore firmy wrzucają tam liczbę obrotow na 1V (np nnnn/900, lub himax: nnnn-1030), co jest w gruncie rzeczy pochodną ilosci zwojow.

Marcin

Użytkownik snipped-for-privacy@wp.pl napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@newsgate.onet.pl...

Reply to
goflying

Użytkownik "goflying" snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:evh13r$m0k$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...

"- Przepraszam, czy mógłby Pan pożyczyć mi długopis

- Tak, mógłbym"

albo coś analogicznego:

"Jak powiesz informatykowi, żeby kupił marchewkę, to pójdzie do sklepu, kupi marchewkę i ją tam zostawi"

:-)

Jeśli chodzi np. o silniki Dualski XM, to dwie pierwsze liczby oznaczają średnicę, dwie kolejne długość, a na końcu liczba zwoi. Prócz liczby zwoi nijak to się chyba ma np. do AXi ?

Reply to
Vex

Użytkownik "Vex" <vex86[wytnijto]@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:evh2uk$ini$ snipped-for-privacy@inews.gazeta.pl...

Heheh w rzeczy samej ;-)

Pozdrowka, Marcin

Reply to
goflying

Użytkownik "Vex" <vex86[wytnijto]@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:evh2uk$ini$ snipped-for-privacy@inews.gazeta.pl...

Zgadza się ... tyle że nie do końca :)

W AXI oznaczenia dotyczą odpowiednio: np. AXI AABB/CC gdzie:

- AA - średnica statora

- BB - grubość statora

- CC - liczba zwojów

Reply to
-==PEGAZ==-

OK, a co oznacza, ze na przyklad silnik jest 6 polowy?

Marcin

Użytkownik "-==PEGAZ==-" <pegaz.USUN_TO_PRZED snipped-for-privacy@polbox.com napisał w wiadomości news:evhsd5$2oc$ snipped-for-privacy@nemesis.news.tpi.pl...

Reply to
goflying

Użytkownik "goflying" snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:evi0a6$afd$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...

To znaczy że układ magnesów zawiera 6 pól. Dodatkowo oznacza, że jest wysokoobrotowy :)

Reply to
-==PEGAZ==-

No niby tak, ale w np AXI 2814/20 ilosc pol jest podawana jako wlasnie 14, wiec czy na pewno oznacza to wymiar statora?

Swoja droga slaby ze mnie chyba szukacz, bo nie znalazlem na stronie modelmotors (axi) informacji o strukturze nazwy.

Marcin

Użytkownik "-==PEGAZ==-" <pegaz.USUN_TO_PRZED snipped-for-privacy@polbox.com napisał w wiadomości news:evi16l$rs3$ snipped-for-privacy@atlantis.news.tpi.pl...

Reply to
goflying

goflying napisał(a): ..........

strona główna, na samym dole dużymi literami i cyframi :-))

Krzysiek "kojot: Choroszko

:-))))))))))))))) Der Klassiker, jak to zartuje moj kumpel...

Zatem 14 w przypadku 2814/20 to i wymiar, ale i przez przypadek ilosc pol... ;-)

Podziele sie z Wami moja korespondencją z Modelmotors. Niby nic nowego, ale milo uslyszec producenta.

============================= Dear Marcin,

the situation is following. Not the bigger motor is the bigger prop it can handle but also the slower motor is the bigger prop it can handle.

If you look for example at AXI 2217/20 KV is about 840 also AXI 2814/20 is KV 840 but AXI 2217/20 has bigger decrease of RPM with load so you can use up to 12x6 prop without damage of the motor the internal resistance of this motor is 185mohm BUT AXI 2814/20 has KV 840 but internal resistance is lower just 145mohm so the decrease of RPM with load is not so big an the limit prop is 11x4,7. When using 12x6 prop you risk to high current and burning the motor.

Anyway AXi 2814/20 is more powerfull and more effitient in high currents.

AXI 2217/20 max current is 18A BUT

AXI 2814/20 has max current 25A!!!

So AXI 2814/20 is more powerfull can spinn smaller prop but higher RPM and can power bigger plane.

See tested recomadation of setups in pictogram tables. These setups are really tested and used.

The size of recommanded prop doesn't say everythink. It is needed also to consider RPM and kind of plane.

Best regards Jan Vaclavik

PS do you use for AXI 2814/20 3s or just 2s lipols? Please measure voltage of lipols under full load. Maybe you use just 2s lipols instead of 3s or maybe your liposl are too weak.

Cdn

Pozdrawiam, MArcin