piasta a smiglo pchajace (lewe obroty)

Witam, chcę wymienić w easy star'ze silnik szczotkowy (śmigło pchające) na bezszczotkowy. Oryginalnie producent zaleca wklejenie śmigła na wał.
Silnik bezszczotkowy jakim dysponuje ma wał 3mm, a klejenie mi się nie podoba. Wypadałoby założyć piastę, ale wszystkie piasty jakie są dostępne w rc sklepach to z gwintem prawym. Przy śmigle pchającym silnik obraca się w lewo, boję się, że nakrętka na takiej piaście po prostu się odkręci (lewe obroty nie będą kontrować nakrętki). Czy gdzies w Polsce można dostać piasty z lewym gwintem? W sklepach w świecie nazywa się to reverse prop. adapter - czy można to gdzieś w Polsce dostać? Ostatecznie zosytaje przegwintowanie piasty 5mm na 3mm lewy gwint... :(
pozdrawiam,
--
Marek B.

Witam Wszystkich
Modeli z pchającym napędem elektrycznym zbudowałem sporo (od 500 g do 8 kg masy startowej) i z problemem, o którym piszesz nigdy się nie spotkałem. Zawsze używałem piast (różnych) ze zwykłym gwintem. Modyfikacji wymaga kołpak w śmigłach ze składanymi łopatami (trzeba dodać zabezpieczenie przeciw złożeniu obu łopatek na jedna stronę), ale rozumiem że Ty chcesz zastosować zwykłe, jednoczęściowe śmigło. Myślę, że spokojnie możesz zastosować standardową piastę.
Pozdrawiam Jarek
Witam, Rozwiazania sa dwa: 1. Dac smiglo pchajace, a nie standardowe w roli pchajacego - pchajace, czyli takie, jak do spalinek, ktore ma odwrotny skok lopat. Zachowujemy kierunek obrotow silnika i piasta dokreca sie sama. Wada - drozsze i trudniej dostepne smigla pchajace. 2. Standardowe smiglo w roli pchajacego i albo podkladka sprezynujaca fi 5mm miedzy nakretke, a smiglo, albo kropelka locktite (lub lakieru do paznokci w formie zamiennika) na gwint i nakretke, po przykreceniu smigla. 3*. Nie przejmowac sie problemem, przykrecic normalnie i latac - powinno normalnie trzymac - tez latalem ze smiglem pchajacym na normalnej piascie i nigdy nie bylo problemow.
Pozdrawiam, Szymon
wiadomości

Latam modelem łodzi latającej Coot-A z napędem pchającym, silnik MEGA 3f ze zwykłym "prawym" śmigłem i zwykłą piastą. Moc ok 600 W. Nigdy nic się nie odkręciło. Siła dokręcenia nakrętki normalna, żadnych dodatkowych zabezpieczeń mechanicznych czy chemicznych. Po prostu normalnie dokręć i lataj. Nic się nie stanie.
Marek Popów

Dzieki za sugestie, no to sprobuje na zwykłej piascie.
--
Marek B.