[RC] "Akrobacje" Twinstarem

Witam !
Ponieważ kółka i ósemki nad lądowiskiem już mnie trochę znudziły,
próbowałem Twinstarem wykręcić jakieś podstawowe figury. Cóż -
- akrobat toto nie jest, i zwłaszcza beczka wychodziła mu
baaaaaardzo ospale.
Postanowiłem coś z tym zrobić i - wsparty lekturą artykułu Piotra_de
zaaplikowałem Twinstarowi maksymalne wychylenia lotek, na jakie pozwalała
konstrukcja, różnicowe wychylenia (50%) i - coby się nie zabić przy starcie
lekkie expo (30%).
Dzisiaj wypróbowałem toto w praktyce (przy okazji programując nadajnik
przestawiłem sobie ster kierunku "na odwyrtkę" - dobrze, że wyszło
_przed_
startem). Oto wrażenia :
1. Beczka wychodzi całkiem żwawo - muszę jeszcze popracować nad
techniką, ale wygląda toto już jak beczka, a nie powolne walenie
się na skrzydło.
2. Niespecjalnie widzę efekt zastosowania różnicowych wychyleń lotek.
Skręca ani lepiej ani gorzej - być może różnica jest jeszcze zbyt
subtelna jak na moje doświadczenie.
3. Duże wychylenia lotek nie przeszkadzają w normalnym lataniu - być
może dzięki zastosowaniu nieliniowej charakterystyki.
Wnioski: jak najszybciej oblatać spalinowego trenerka, bo z Twinstara
akrobata zrobić się nie da ;)
Reply to
Piotr Konopka