[RC auto] Rozrusznik ?

Witam,
Zobaczylem na aukcji :
formatting link
silnik, ale mam pewne watpliwosci.
Z reguly silniki samochodowe odpala sie tzw. szarpakiem
czy cos w tym stylu, a w tym przypadku os silnika
nie wystaje z tylu karteru - brak mozliwosci odpalenia z szarpaka.
Jest tylko kolo zamachowe od sprzegla z jakimis z±bkami.
Czy sa gdzie dostepne rozruszniki do takich silnikow
podobne do tych od silnikow lotniczych ?
Przeszukalem google itp. ale niestety nic nie znalazlem
zwracam sie wiec z pytaniem do was.
Z gory dziekuje za odpowiedz.
Pozdrawiam
Bartek. 3miasto
Reply to
Y
Loading thread data ...
Dnia Sun, 23 Nov 2003 19:07:14 +0100, "Y" snipped-for-privacy@o2.pl napisał(a):
Hehehe.. kolega mi dał namiar na niezły silniczek :-) Bedziemy się o niego tego... ;-) bić? :DDDDDDDDDDD Oczywiście żartuję. Ale też jestem zainteresowany w zrobieniu sobie kawałka samochodu spalinowego tylko niestety nie wiem jak sie do tego zabrać. Może Ty coś możesz mi poradzić? Widze że człowiek ten sprzedaje ten silnik wraz ze sprzegłem... agdzie można by kupic samo sprzęgo?
Reply to
Olshaq
Dnia Sun, 23 Nov 2003 19:25:52 +0100, Olshaq snipped-for-privacy@-nospam-wp.pl napisał(a):
Sorki - zapomniałem dodać - NOWE ;-)
Reply to
Olshaq
Witajcie
Tematyka budowy samochodu od podstaw jest bardzo fajna ale wk³ad finansowy i czas zu¿yty na budowê takiego pojazdu jest ca³kowicie nieop³acalny. No chyba ¿e my¶limy tutaj o konstrukcji typu deska cztery ko³a i silnik spalinowy. Lepiej od³o¿yæ trochê kasy i kupiæ gotowy model. Wszystkie elementy s± nowe no i mamy sprawdzon± konstrujkcjê która nas nie zawiedzie :))
Dla przyk³adu dodam ¿e kiedy¶ z koleg± robili¶my kalkulacjê budowy monstertrucka ca³kowicie z aluminium , fornalu i innych takich. Koszt przekroczy³ najdro¿szy z mo¿liwych monsterów w TowerHobbies.
Reply to
Krzysztof "TTQ" Pick
Czesc Silniki samochodowe w wiekszosci przypadkow posiadaja szarpak jednak w wiekszosci sa to silniki o do 2,5ccm wieksze silniki np 3,5 lub silniki wyczynowe zadko posiadaja szarpak. Kot kolo zamachowe z zabkami sluzy tez do rozruchu. W plycie podlogowej jest szczelina w miejscu kola zamachowego. Dla takich modeli stosuje sie specjalny rozrusznik w postaci podstawki (pudelko z silnikiem elektrycznym i gumowym kolem) po postawieniu modelu na rozrusznik kolo zamachowe silnika opiera sie o kolo rozrusznika jest tam tez wlacznik zamontowany tak aby docisniecie modelu do podstawki powodowalo zalaczenie rozrusznika. Czyli nakladamy klips na swiece kladziemy model na podstawke i dociskamy. po zapaleniu silnika zwalniamy nacisk i juz. Nawet jesli silnik ma szarpak to tez mozna go uruchomic za pomoca podstawki. Jesli ktos planuje czestrza zabawe samochodami spalinowymi to warto sobie taki rozrusznik sprawic bo walka z zimnym lub nieustawionym silnikiem za pomoca szarpaka czesto przyprawia o bol ramienia :) Koszt takiego rozrusznika to jakies 500zl.
pozdrawia czekajacy na nowy silnik do auta
Adam Gałat
Reply to
Adam

PolyTech Forum website is not affiliated with any of the manufacturers or service providers discussed here. All logos and trade names are the property of their respective owners.