[RC] wycinanie rdzenii styropianowych

Witam!
Chce sobie zrobic Tzagi i wyciac skrzydla ze styropianu. Wycialem juz cztery
skrzydla ale zadne sie nei nadaje do modelu :( Jak wycinanie takie skrzydla
? Moze jakies wskazowki, albo konstrukcja wypalarki do styro ?
Tomek
Reply to
Tomasz
Loading thread data ...
Witam!
Dzieki za odzew!
Mam konstrukcje w ksztalcie H. Drut jest solidnie naciagniety i to cale H jest zamocowane poziomo na stole (wystaje polowa tego H :)). Temperatura drutu jest mysle ok, tzn jak zatrzymam sie na chwilke to nie wypala dziury na okolo.
Tomek
Reply to
Tomasz
Tzn temperatura pewnie jest OK skoro wycina, ale w tą stronę jest trochę trudno. Lepiej, moim zdaniem, przymocować styropian i machać konstrukcją "H" :)
Reply to
Janusz Zukowski
Witam.
Sprawa jest bardzo prosta - wycinanie takich skrzydel jak do Tzagi, najlepiej robic po wycinku kola. Ja zrobilem tak ze drut jet naciagniety jest na solidnej listwie o dlugosci ok 160 cm a sama dlugosc drutu tylko taka jaka jest potrzebna. Jako mocowanie drutu sa uzyte cztery wkrety do drewna, dwa o dlugosci ok 50mm jako podporki (drut uklada sie w nacieciach lba" oraz dwa krociutkie do naciagniecia drutu. _______________________ / | |\ =============================
nie wiem czy bedzie OK ale mniej-wiecej tak to wyglada. Samo ciecie wykonuje sie w sposob nastepujacy: nalezy wyznaczyc srodek obrotu ramki i tam wywiercic otwor w listwie - (ramie obrotu to dwie proste, przedluzenie krawedzi splywu i natarcia) przyciety na format i z umocowanymi szablonami styropian mocujemy do stolu np. przez przyklejenie tasma samo przylepna dwustronna, w osi obratu mocujemy jakas oske (ja zastosowalem karalek rurki aluminiowej umocowana byla w imadle) i ograniczamy zeby listwa w otwor nie weszla zbyt gleboko (np. kawalek wezyka) - tylko tyle zeby drut oparl sie z lekkim naciagiem na obu szablonach - i zaczynamy ciecie prowadzac listwe z jednaj strony jednostajnym posuwistym ruchem prawie bez uzycia sily - drut musi prawie sam wchodzic. Za drugim lub trzecim podejsciem do ciecia i ew. eliminacji popelnionych bledow - wychodzi idealnie. Osobiscie wycinalem platy do Tzagi-ego za styroduru ktory jest "wredny" do ciecia - ze zwyklego styro to jest "bajka" Jak cos bylo by nie jasne to pytaj smialo.
A....BARDZO WAZNE - szablony muszo byc idealnie gladkie po zewnetrznej stronie
pozdrawiam Ben.
Reply to
Benon Garstka
No metoda jest naprawde pomyslowa, tylko jak zrobic zwichrzenie platow ?
Tomek
Reply to
Tomasz
witam Wpisujesz dane skrzydła do komputera , mocujesz styropian ,wciskasz Enter i otwierasz piwo.....
formatting link
Barys
GG-2734529 501-743-567
Reply to
mawwo

PolyTech Forum website is not affiliated with any of the manufacturers or service providers discussed here. All logos and trade names are the property of their respective owners.