Re: Formowanie kad?uba ?ódki, konstrukcja modeli

> Witam.

> W pkt. 2-gim autor pisze "przcięte według dokumentacji pasy burt". > > Czyli mam rozumieć, że odpowiednio wycięty kawałek sklejki da się > > nagiąć do kształtu dna łódki bez połamania? > > Tak - oczywiscie projekt musi to przewidywac - sklejka nie jest > z gumy i bedzie sie uginac w okreslony a nie dowolny sposob. > > Szukaj "szycie sklejki".

Czytałem już o tym, po angielsku to bodajrze "stick and glue"?

> I druga sprawa: zastanawiam się z jakiego łatwodostępnego materiału > > możnaby wykonać skrzydła i kadłub modelu samolotu(o > > rozpiętości rzędu 1-1.5m). Myślałem nad zrobieniem formy skrzydła z > > arkusza blachy, prostopadle do cięciwy dać kilka listewek z balsy > > i "zalać" to pianką budowlaną. > > Zwykla "pianka budowlana" bedzie miala problem z zastygnieciem > w zamknietej przestrzeni - wymaga doplywu powietrza.

To może jakieś inne pomysły? Zależałoby mi na powtarzalności wykonania, czyli najlepiej jakaś forma czy coś...

Reply to
asd

Yes Sir :)

Przyklad w ciut wiekszej skali ;)

Pianke mozesz odlewac w formie, ale dwuskladnikowa.

Jakub Jewuła
[ciach]

Ty sobie poczytaj na jakimś forum modelarskim jak się robi współczesne skrzydła do modeli latających. Ja Ci tylko podpowiem bardzo ogólnie, że tnie się ze styropianu i okleja fornirem z balsy. Można zamówić wykonanie u specjalisty. Ale szczegóły na forum.

Czterdzieści lat temu robiłem skrzydła 2 metry na stronę z żeberek, listewek i cienkiego papieru malowanego lakierem. A miały wznios, skręt i zmienny profil...

Pozdrowienia. Krzysztof z Tychów.

Reply to
Krzysztof Tabaczyński