RWD by SkaZoo

Witam! Przymierzam się do zrobienia tego modelu. Będzie to mój praktycznie pierwszy model latający. Wydaje mi się to dobrym wyborem. Jestem na etapie kompletowania sprzętu. Przeglądając ofertę sklepów natknąłem się na napęd GWS EPS-350 z przekładnią 5,33:1 i dedykowanym śmigłem 10"x4,7 GWS w cenie 65 zł. Piszą, że taki układ ma 500 g. ciągu przy zasilaniu 8 x KAN 1050. Wiem jednak, że prędkość strumienia ma też znaczenie. Czy z tym napędem RWD by SkaZoo będzie latał? Pozdrawiam. Mariusz.

Reply to
Mariusz

Mariusz napisał(a):

IMO znakomity wybór

Z tym napędem prawie każdy mały elektryk poleci. Zastanów sie jadnak poważnie nad wyborem napędu. Tanie silniki szczotkowe to już praktycznie historia (chyba, że już masz regulator). Pomyśl o napędzie bezszczotkowym - w taniej opcji wyjdzie góra 20% drożej, będzie solidniejszy, wydajniejszy i niebędzie stanowić "ślepej uliczki" w dalszym rozwoju wyposażenia. A i będzie większa elastyczność w doborze śmigieł.

IMO tak. choć lepiej chyba było by dać ciut "szybsze" śmigło, może 9x6 ? Na forum Alexa jest sporo opisów napedów = zobacz jakie śmigła stosowali inni. I jeszcze uwaga - zdaje się, że napęd GWS na pakiecie 8 cel może stosunkowo krótko pożyć - palą się blaszki mocujące szczotki.

Reply to
Krzysiek " kojot" Choroszko
Reply to
Skazoo Bemowo RC

Dnia 03-05-2006 14:28, Użytkownik Krzysiek " kojot" Choroszko napisał:

I to jet główny powód. Otworzyłem szufladę i z kilku części zrobiłem tester do serwomechanizmów, potem jeden prosty regulator i mam jeszcze materiał na drugi. Niestety brakuje mi tranzystorów kluczujących.

W takim układzie lepiej jednak kupić 400 - tkę z przekładnią. Dzięki wielkie za info. Pozdrawiam. Mariusz.

Reply to
Mariusz