Serwo HS-75BB

Witam. Serwo to ma kąt obrotu 180 st. i używa się go do podwozia.Moje pytanie.Czy jest jakaś możliwość ograniczenia kąta obrotu np do 100 st. Pozdrawiam Paweł S.

Reply to
pawels13WYTNIJTO

Serwo to działa na zasadzie:sygnał-pełny obrót w jedną stronę,ponowny sygnał obrót pełny w drugą stronę.Jest to serwo można to tak nazwać nieproporcjonalne. Paweł S.

Reply to
pawels13

Witam

snipped-for-privacy@poczta.onet.pl>napisał:

Mam takie serwo i robiłem z nim trochę "badań naukowych". Trochę moich wniosków jest na forum PWM. Moim zdaniem w prosty sposób nie da sie mu ograniczyć wychyleń, ponieważ to serwo zamiast potencjometru ma wyłacznik krańcowy, więc przy zmianie "kierunku" sygnału sterującego przelatuje od jednego skrajnego położenia w drugie, nawet jak podłączysz do kanału proporcjonalnego. Moim zdaniem musiałbyś przerobić odpowiednio ten wyłącznik krańcowy, co nie jest niewykonalne, lub zastosować posrednią przekładnię zebatą lub dźwignię, która przez odpowiedni dobór długosci ramion spowoduje zmniejszenie wychyleń na wyjsciu układu podobnie jak reguluje się mechanicznie w modelach wychylenia sterów poprzez zmianę długości orczyków.

Pozdrawiam Marek Popów Latające RC

Reply to
Marek Popów

mozna ale nie z kazdej.....

Reply to
Marcin Juraszek

Witam. Dziękuję za wyczerpująca odpowiedź.Nie wiedziałem, że w tym serwie są wyłącznik krańcowe.Myślałem już nad rozwiązaniem mechanicznym ale teraz wezmę pod uwagę te wyłączniki. Pozdrawiam Paweł S.

Reply to
pawels13

Witam

Jest to raczej jeden wyłącznik ( w jednej obudowie). Z zewnątrz do złudzenia przypomina potencjometr ale przy pomiarach omomierzem okazało się, że zamiast oporowej ścieżki węglowej ma prawdopodobnie metalowy ślizgacz i 2 styki na końcach zakresu obrotu.