Starling Elektro z Kwarciński models

Poniewaz niestety mój motocalc przestał działać ...:(
mam pytanie do bardziej doświadczonych kolegów
jaki napęd bezszczotkowy zastosowalibyście do Starling'a elektro firmy Kwarciński ?
jakie śmigło, jaki regulator? itp
co do pakietu to będzie to Thunder power lipol'y 2100 ( 16C) 11,3 V
a może ktoś wie jak uruchomić z powrotem motocalc 7.09..... :)
dane modelu:
rozpiętość 2000
długośc 1110
profil SD 7084
masa pustego modelu ok 720 g
powierzchnia skrzydła 35,48 dm2
pozdrowienia
PrzemoSto
Reply to
PrzemoSto
Użytkownik "PrzemoSto" <nova snipped-for-privacy@op.pl napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@newsgate.onet.pl... Poniewaz niestety mój motocalc przestał działać ...:( mam pytanie do bardziej doświadczonych kolegów jaki napęd bezszczotkowy zastosowalibyście do Starling'a elektro firmy Kwarciński ? jakie śmigło, jaki regulator? itp co do pakietu to będzie to Thunder power lipol'y 2100 ( 16C) 11,3 V
a może ktoś wie jak uruchomić z powrotem motocalc 7.09..... :)
dane modelu: rozpiętość 2000 długośc 1110 profil SD 7084 masa pustego modelu ok 720 g powierzchnia skrzydła 35,48 dm2
Osobiście używam silnika i regulatora Feigao z airhobby. REGULATOR ESC 40A-3P silnik 3808429L (tego nie pamiętam dokładnie) śmigło CamPro 8x5
i cholowanie trwa ok 10-20 sekund.
pozdrawiam Valdi
Użytkownik "PrzemoSto" <nova snipped-for-privacy@op.pl napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@newsgate.onet.pl...
Co prawda mam FALCONa ale z opisu wynika że to ten sam albo baaaaardzo podobny model ( skrzydła na pewno te same ) - motorek MEGA 600/20/6 z pakietem E-tec 3100 mAh i chyba 14x8 propelerek + Jeti 30 Advance - pod góre idzie pod kątem 60 stopni.
A masz już model w ręce ? - sprawdż wg wymiarów jaki motorek tam wejdzie i co Szanowny Pan Leszek sam osobiście poleca.
buwi777
Reply to
buwi777
Problem w tym że ten model jeszcze nie ma nazwy bo to jest nowy rodzaj Starlinga który Pan Leszek zmodyfikował pod potrzeby bezszczotki, kupiłem go na zlocie w Pile i pytałem Pana Leszka jaki motor ale sam nie do końca potrafił mi powiedzieć (bo to prototyp) skrzydła są od starlinga kadłub jest zmodyfikowany
z przodu wejdzie wręga fi 30 mm
a sam model jest po prostu piękny .....
Reply to
nova_blade
Użytkownik <nova snipped-for-privacy@op.pl napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@newsgate.onet.pl...
też mi wiadomość - widziałeś brzydki z tej firmy ??
buwi777
Reply to
buwi777
witam, pozwolę sobie uzupełnić informacje-
" Problem w tym że ten model jeszcze nie ma nazwy bo to jest nowy rodzaj Starlinga" Tak, prezentowany jest jako "Elektro-Starling". Kadłub jest przystosowany do motoru "Thypoon 15/10" /kołpak 32 mm/ lub "Kontronic DRIVE 501- FUN 480 - 33 przekł. 4.2 : 1" ,kołpak 29 mm. Takie napędy zaleca niemiecki dystrybutor.
Reply to
invalid unparseable
Użytkownik "Leszek Kwarciński" snipped-for-privacy@op.pl napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@newsgate.onet.pl...
Zagadka: jak z firmy Kwarcinski Models wysssać więcej informacji o ich "modelikach" Odpowiedz prosimy nadsylac na adres: pl.rec.modelarstwo
dla tych co zgadną: nagrody
buwi777
ps. mam cichą nadzieję, że Pan L.K. nie obrazi się na piszącego tę zagadkę : ))))))))))
Reply to
buwi777
Panie Leszku
a co pan myśli o takim zestawie Hacker B20 15L z przekłądnią 4:1 i śmigłem 12x6 ????
mam taki zestaw i myślę nad jego zamontowaniem do w/w modelu
PrzemoSto
Reply to
nova_blade
Użytkownik <nova snipped-for-privacy@op.pl ...
Cześć, Co prawda pytanie było bezpośrednio do producenta, ale ... według mnie - to za "chudy" napęd. Skoro piszesz o śmigle 12x6 to pewnie chcesz zasilać go z max. 8 cel Ni-MH, bo już przy 3 LiPoly to byłoby za duże śmigło - pewnie prąd ok. 30A i pewny "zagot" silnika (co prawda to motoszybowiec, więc krótkotrwała intensywna praca silnika nagradzana jest długim studzeniem ;) ale i tak za dużo.
Producent sugeruje zastosowanie tego zestawu do "HLG Unlimited" - a w tym przypadku będzie raczej "Starling Elektro Limited".
Pozdrawiam,
Kaper

PS. Mój "poprzednik Starlinga Elektro" czyli Falcon latał na stanowczo mocniejszym napędzie:
potem na tym samym silniku + przekładnia 1:3 + śmigło 12x7 i pakiet Li-Poly 5s1p (prąd ok. 20A)
Reply to
Kaper
Kaper
według motocalca taki zestaw z Lipoly 2100 ( thunder power 16C ) będzie osiągał doskonałe parametry pobierając ok 26 A - tylko czy motocalcowi można do końca wierzyć?
jakie są twoje doświadczenia?
myślę o tym motorze bo go po prostu mam w szufladzie razem z regulatorem i mógłbym zaoszczędzić troche wydatków do tego modelu
przy śmigle 10x6 zestaw pobiera 18A dając prędkość wznoszenia 5 m/s
sam juz nie wiem .....pomocy.....pomocy.....
PrzemoSto
Reply to
nova_blade
Masz przecież ten silnik. Czy myślisz, że można go bezkarnie traktować 26A ?
Zakładając dla uproszczenia, że napięcie będzie 10V to masz 260W mocy wejściowej. Nie czarujmy się, że sprawność przekroczy w tym momencie 70%. Przy 10-15A owszem, będzie koło 80. A zatem 30% z 260W czyli 80W !!! idzie na ciepło !!! Toż to prawie dwa halogeny samochodowe. A silniczek malutki - niecałe 60 gram. Oj będzie się gotował!
No i przekładnia też trochę dostanie.
Jeśli faktycznie model waży pusty 720gram, to z tym napędem i kompletem elektroniki masz szansę na wagę ok. 1,1 kg. Zatem - jeśli MC się nie myli - to to ma szanse być rozsądny (choć dalej twerdzę, że lepszy byłby mocniejszy napęd) pomysł. Jak wygląda sprawa z obliczoną szybkością strumienia zaśmigłowego. Starling pewnie będzie w miarę szybki a te 6 cali skoku to nie jest całe mnóstwo :) dla napędu z przekładnią 1:4 mimo stałej silnika 3700 obr/V.
Pozdrawiam i przechodzę off-line,
Kaper
Reply to
Kaper
Panowie
pomysł z przeprowadzeniem testu na stole jest faktycznie dobry.... niestety nie mam na razie śmigła do tego motoru ale może uda się pożyczyc od któregoś z kolegów, wtedy podłacze zestaw do wagi i cęgi do poboru prądu z akumulatora , a czujnikiem temperatury zmierze temperaturę motoru w czasie pracy i pewnie wtedy będę wiedział już wstępnie czy brać się za ten interes czy nie
jak zrobię testy to napiszę.....
pozdrowienia
PrzmeoSto
Reply to
nova_blade
Użytkownik <nova snipped-for-privacy@op.pl napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@newsgate.onet.pl...
będziemy z niecierpliwością oczekiwać wyników testów.
A tak przy okazji co zrobisz jak te wyniki będziesz miał ? Gdy wyjdzie Ci ciąg statyczny np. 300g, 600g lub 1200 gram albo i więcej ?
??
buwi777
ps. dyskusja o tym ciągu przypomina mi dyskusję podczas zakupu samochodu - sprzedawca tłumaczy facetowi że ten ma prędkość max 190, drugi 195 km/h trzeci aż 210 km/h - i który kupił - ten który miał kolor podobający się żonie - he he :-)))
.
Reply to
buwi777
Dobry, aczkolwiek tzreba uwazac i najlepiej miec okularki zalozone, a i jakas deseczka sie przydaje z aktora mozna sie schowac. Co innego jak smiglo chodzi w poziomie, zdala od nas, a co inego jak plaszczyzna obrotu jest na wysokosci oczu, brzucha, ..... ojoj ;o)))
Reply to
sector
Mniej interesujem mnie siła ciągu a bardziej jaki prąd będzie płynął i czy motor się będzie grzał ??? siła siągu statycznego wg. mnie mniej odpowiada warunkom dynamicznym w locie i jest dla mnie wartością tylko orientacyjną
a tak przy okazji mam jeszcze w szufladzie silnik Mega 22.45.3E ale jak wpisałem go do motocalca dla tego modelu to wyszło mi takie śmigło że bardiej mi się kojarzy ze śmigłowcem niż z szybowcem ( 18 x 17) przy poborze prądu 65 A - zatem musiałbym kupic do tego motoru jakiś potężny regulator i chyba pół elektrowni.....:(
[...]
tego motocalca daleko przez okno
jak wejdzie do sterlinga to jest to właśnie to czego potrzebujesz
buwi777
Reply to
buwi777
Użytkownik "buwi777" snipped-for-privacy@wp.pl napisał w wiadomości news:dehvir$hjr$ snipped-for-privacy@nemesis.news.tpi.pl...
sorry, chyba jednak trochę za cięzki i za mocny - przesadziłem
buwi777
Reply to
buwi777
Założyłem eksperymentalnie zestaw hackera z przekładnia 4:1 i śmigłem 10x6 do andromedy aby sprawdzić go w locie oto dane:
statycznie silnik ciągnie w okolicach 16A w czasie lotu trudno zmierzyć... :( ale z akumulatorów li-pol TP 2100 11,1V udało mi się zrobic ok 15 wznoszeń po ok 40 s i nadal mógłbym latac.... ale już nie miałem czasu i musiałem zakończyć tą frajdę. wznoszenie pod katem ok 60 stopni masa całego zestawu to ok 900g wg wyliczeń motocalca Starling ważyłby ok 1100 g więc osiągi jego nie powinny być znacząco gorsze Starling jeszcze nie gotowy, jak będzie zrobiony dam znać jak lata z tym zestawem.
PrzemoSto
Reply to
nova_blade