zakupy w towerhobbies

Witam
Nosze sie z zamiarem zakupów w towerhobbies. Chciałem zakupić model jak i aparature eclipse 7. Tam wychodzi znacznie taniej niz u nas w kraju nawet
doliczajac koszty przesylki. Czy moge spodziewac sie oclenia takowych zakupow?
O ile z zakupem modelu jak i silnika nie waham sie o tyle troche mam obawy zakupic tam aparature, ktora posiada gwarancje w razie usterek. Czy ma ktos moze doswiadczenia jak wyglada procedura reklamacji? Czy jezeli reklamacja zostaje uznana (uszkodzenie elektroniki nad/odb), to czy koszty wysylki do stanow ponosze ja czy producent/sprzedawca aparatury? W przypadku gdy musze wysylac na wlasny koszt, to 1-2 wysylek zjadaja zaoszczedzone pieniadze na zakupie. Z gory dziekuje za odpowiedz.
Pozdrawiam Darek

Praktyka wskazuje, że jest jakieś 50/50, że oclą lub nie oclą. Dodają chyba podatek 22% VAT i kilka procent jeszcze czegoś.

wiesz może od czego to zależy?
Pzdr Darek

Zalezy troche od szczescia, a troche od kwoty zakupow. Kupujac model musisz zamowic wysylke firma kurierska, a wtedy na 99% zaplacisz clo i VAT. Swoja droga tez myslalem o kupnie tam modelu, ale po doliczeniu kosztow przesylki kurierskiej przestalo sie to oplacac.
Pozdrawiam
Darek

Zależy od kodu kupowanego towaru, ktury możesz znaleść tutaj: http://isztar.mf.gov.pl:7080/taryfa_celna/web/help_PL#Przegladanie_Taryfy
a następnie obliczyć ile zapłacisz: https://www.celina.krakow.uc.gov.pl/kalkulator/index.jsp
Z tego co się orientuje, to wartości towaru doliczają 22% VAT i od tej kwoty płacisz cło, chyba że twój towar jest w grupie zwolnionych z cła, ale to znajdziesz w opisach kodów towarowych.
pozdrawiam Marek

który :)

Sorry, ale odwrotnie i następująco:
koszt towaru + koszt transportu + ubezpieczenie = wartość towaru
cło = wartość towaru x stawka ( np 0% lub 6% )
wartość VATu = 22% ( lub ew. 7% ) x ( wartość towaru + cło )
i sie płaci cło + wartość VATu + koszty odprawy
no chyba że wartość zadeklarowana poniżej granicy ( coś pomiędzy 22 a 45 Euro ) i wtedy się CIESZYMY ...
pozdrawiam
buwi
Użytkownik "LukaszS" ...

Praktyka z Tower Hobbies wskazuje, że są _dużo_ większe szanse na należności podatkowo-celne, niż na ich brak. 50/50 to może z innych firm :( cło zwykle 0% ale VAT 22%, kilka zł za przedstawienie do odprawy i dostraczenie przesyłki no i to, co mnie zwykle najbardziej drażni, generalnie ok. 2 tygodnie (czasem tydzień) od przylotu towaru do Polski do momentu odbioru przez Ciebie.
Pozdrawiam,
Kaper

Pamietaj o tym, ze TH sprzedaje aparatury na pasmo uzywane w USA tj. 72 MHz. Chcac legalnie uzytkowac aparature w Europie powinienes wymienic modul HF, a to sa dodatkowe koszty.
Pozdrawiam
Darek

wiem, ale rozważam zakup aparatury na 2,4GHz. Wymiana modułu nie wchodzi w grę, bo wtedy gra nie warta świeczki.
Pzdr Darek

Formalnie 2.4GHz też nie jest w PL dozwolone. Wprawdzie z racji mechanizmu dobierania częstotliwości jest tolerowany na imprezach modelarskich, ale... Jeśli zdarzy się jakiś wypadek, to zwykle prokurator szuka dziury w całym: czy aparatura ma homologację, czy pasmo dozwolone, czy sprawna... itd. To tak, jak z jeżdżeniem autem bez ważnego przeglądu technicznego. Auto może być super sprawne, ale w razie wypadku ubezpieczalnia ma podstawę do wycofania się z wypłaty odszkodowania i wtedy fundusz gwarancyjny uderzy do Ciebie z regresem.

???
Z tego co wiem to 2,4Ghz jest dostepne bez problemu podobnie jak 433 czy 866 MHz. Nie dam sobie głowy uciąć ale dozwolona moc nadajnika na 2,4GHz to 100mW. Nie wiem jaką ma moc nadajnik w aparaturze, ale być może uda mi się dowiedzieć od producenta. Na 99% przekonany jestem, że mieści się w 100mW. Jak znajdę linki dla potwierdzenia to je tu zapodam.
Pzdr Darek

http://www.abc.com.pl/serwis/du/2002/1162.htm
Aneks nr 1 <= 10mW e.i.r.p. przy przeznaczeniu do zdalnego sterowania. I tu jest pies pogrzebany. Jest wprawdzie ograniczenie do 100mW, ale tylko przy zastosowaniu dla komputerowych sieci radiowych RLAN. A takim nadajnik modelarski nie jest.
http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXTZU7&P=0 Tutaj nadajnik ma moc 90mW. Niech mnie ktoś poprawi, jeśli się mylę, bo zdaje się włożyłem kij w mrowisko: dużo osób lata na 2.4GHz, a ja twierdzę, że nie wolno :)
Chyba przytoczony przeze mnie wykaz już jest nieaktualny. Aktualnie chyba istnieje tzw. "Krajowa Tablica Przeznaczeń Częstotliwości". Ale tam nic nie znalazłem nt interesujących nas częstotliwości.
Znalazłem! Dz. U. 2007 Nr 138 poz. 972 http://isip.sejm.gov.pl/servlet/Search?todo=file&id=WDU20071380972&type=2&name 0070972.pdf

Raczej doliczą vat 22%. Możliwe też, że poczekasz na paczkę nie 2 ale 4, 5 tygodni - do pewnego stopnia loteria. Kiedyś popełniłem mały tekst na temat zakupów poza UE. http://www.rcswiebodzice.pl/viewpage.php?page_id $
pozdrawiam, qrdl
ps. Jeśli chodzi o same TH, to kupowałem tam ~10x i zawsze paczka dochodziła, raz rekordowo długo, tj. prawie 5 tygodni, ale to chyba też przez strajk Polskich pocztowców.