Podajnik slimakowy

Have a question or want to show off your project? Post it! No Registration Necessary.  Now with pictures!

Threaded View
Witam,

Muszę wykonać podajnik ślimakowy do transportu biomasy - zrebek drewna o
wielkości ok 4-5 cm może mniejszych. Interesuje mnie kwestia obudowy
ślimaka, przeglądając zdjęcia gotowych rozwiązań zauważyłem, że w większości
przypadków są to obudowy okrągłe - można wykorzystać zwykłą rurę. Może ktoś
zna sie na tej materii i mógłby podpowiedzieć czy taki okrągły będzie się
nadawał do biomasy czy lepiej zastosować kwadratowy lub ośmiokątny? -
Znalazłem również podajniki w kształcie litery U - na górze przykręca się
kawałek blachy w celu zamknięcia. Pytanie drugie - jaka średnicę musi mięć
obudowa w stosunku do średnicy ślimaka? Na allegro, są ślimaki o średnicy
np. 80mm (czy taki nada się do transportu kawałków drewna 4-5 cm?), jaki
przekrój rury lub w przypadku innego kształtu powinna mieć obudowa ?

Pozdrawiam

Re: Podajnik slimakowy

Czy ty pisząc o podajniku ślimakowym na pewno myślisz o czymś w rodzaju
urządzenia przedstawionego na rysunku:
http://www.montspoz.com.pl/img/prod13.gif? Bo nie bardzo sobie wyobrażam
kwadratowy czy ośmiokątny ślimak. :-) To sie chyba (raczej na pewno) nie
będzie kręcić. W kształcie U obleci. No i średnica 80 mm trochę za małą jak
na kawałki pięciocentymetrowe. Pomyśl, że promień ma tylko 40 mm, a
przecież w środku jest wałek.

Re: Podajnik slimakowy
Jak ma przebiega=E6 ten transport?
- W poziomie czy pod k=B1tem?
- Jak d=B3ugi ma by=E6 podajnik?
- Jaka wydajno=B6=E6?
- I do czego ma on s=B3u=BFy=E6? Zasilanie pieca? Produkcja kompostu? Czy
jeszcze co=B6 innego??

Pozdrawiam

Re: Podajnik slimakowy

Rura albo cosik w przekroju litery U.

Luz może byc niewiwelki, zakładając dokładną obróbkę krawędzi ślimaka.
Problem moze byc przy zasypie, gdzie moze wystąpic blokowanie. Dlatego
lepsza jest obudowa w kształcie U.
80mm to będzie grubo za mało...
--
Jaroslaw Dubowski, Bytom   snipped-for-privacy@interia.pl

http://www.drewnozamiastbenzyny.pl/ tutaj na forum niejaki Ankot opisuje
w jednym długaśnym wątku swoją elektrownię na holzgas, on zrobił obudowę
podajnika bodajże pięciokątną (nie chce mi sę teraz sprawdzać, doczytasz
sobie). I dobrze to uzasadnił, czemu okrągła jest do bani.
Konrad

Site Timeline