Podajnik slimakowy

Witam,

Muszę wykonać podajnik ślimakowy do transportu biomasy - zrebek drewna o wielkości ok 4-5 cm może mniejszych. Interesuje mnie kwestia obudowy ślimaka, przeglądając zdjęcia gotowych rozwiązań zauważyłem, że w większości przypadków są to obudowy okrągłe - można wykorzystać zwykłą rurę. Może ktoś zna sie na tej materii i mógłby podpowiedzieć czy taki okrągły będzie się nadawał do biomasy czy lepiej zastosować kwadratowy lub ośmiokątny? - Znalazłem również podajniki w kształcie litery U - na górze przykręca się kawałek blachy w celu zamknięcia. Pytanie drugie - jaka średnicę musi mięć obudowa w stosunku do średnicy ślimaka? Na allegro, są ślimaki o średnicy np. 80mm (czy taki nada się do transportu kawałków drewna 4-5 cm?), jaki przekrój rury lub w przypadku innego kształtu powinna mieć obudowa ?

Czy ty pisząc o podajniku ślimakowym na pewno myślisz o czymś w rodzaju urządzenia przedstawionego na rysunku:

http://www.montspoz.com.pl/img/prod13.gif ? Bo nie bardzo sobie wyobrażam kwadratowy czy ośmiokątny ślimak. :-) To sie chyba (raczej na pewno) nie będzie kręcić. W kształcie U obleci. No i średnica 80 mm trochę za małą jak na kawałki pięciocentymetrowe. Pomyśl, że promień ma tylko 40 mm, a przecież w środku jest wałek.

Jak ma przebiega ten transport? - W poziomie czy pod ktem? - Jak dugi ma by podajnik? - Jaka wydajno? - I do czego ma on suy? Zasilanie pieca? Produkcja kompostu? Czy jeszcze co innego??

Rura albo cosik w przekroju litery U.

Luz może byc niewiwelki, zakładając dokładną obróbkę krawędzi ślimaka. Problem moze byc przy zasypie, gdzie moze wystąpic blokowanie. Dlatego lepsza jest obudowa w kształcie U. 80mm to będzie grubo za mało...

--
Jaroslaw Dubowski, Bytom snipped-for-privacy@interia.pl

Lukas wrote:

http://www.drewnozamiastbenzyny.pl/ tutaj na forum niejaki Ankot opisuje w jednym długaśnym wątku swoją elektrownię na holzgas, on zrobił obudowę podajnika bodajże pięciokątną (nie chce mi sę teraz sprawdzać, doczytasz sobie). I dobrze to uzasadnił, czemu okrągła jest do bani. Konrad