Balast do lampy sodowej

Witam grupe Mam balast 400 W do lampy HPS, mam tez "zarowke", tyle ze 600 W i nie wiem czy dziala. Pytanie jest takie co sie stanie jak podlacze te 600W lampe do 400W balastu? Zadziala, ale balast sie przegrzeje po jakims czasie i sfajczy, nie wystartuje wcale, czy tez bedzie dzialac OK ?

Reply to
michu

michu pisze:

jeszcze jedno: Czy moge bezpiecznie na minute podlaczyc te lampe, zeby zobaczyc czy dziala?

Reply to
michu

michu pisze:

Balast jest ograniczeniem prądu, więc jeżeli wystartuje to będzie świecić tylko słabiej, sprawdź nic się nie sfajczy.

Reply to
Qwerty

Na minute mozesz - na dluzej pewnie tez, ale ja bym pomacal ten balast po minucie.

Moze byc potrzebny jakis zaplonnik w ukladzie.

Qwerty pisze:

Okazalo sie, ze nieznana lampa ma 400, a nie 600 W wiec podlaczylem ja na probe. Efekt taki ze balast buczy sporo glosniej niz normalnie. Co do samej lampy, rozgrzanie do punktu kiedy sod zaczyna swiecic trwa 2 razy dluzej niz w lampie o przebiegu kilkuset godzin. Lampa wydaje sie byc padnieta niestety. dzieki obu panom za pomoc

Reply to
michu