Bęben napędzający - baryłkowatośc ?

Witam Czy może ktoś mi podac jak powinien wyglądac bęben na którym naciagniety jest przenośnik taśmowy. Wiem że musi byc stozkowy/ baryłkowy żeby pas się automatycznie centrował

Dzieki pozdrawiam

Reply to
Mariusz

Sam sobie możesz podać. Weź jakiś poradnik mechanika i tam znajdziesz. Znajdziesz w takiej książce wiele innych ciekawych informacji. Takich o które tutaj się notorycznie pytają.

Reply to
kogutek

Użytkownik "kogutek" snipped-for-privacy@op.pl napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@newsgate.onet.pl...

Dzieki za info, gdybym znalazł w necie lub poradnikach które mam pewnie bym nie spytał

Reply to
Mariusz

Mariusz snipped-for-privacy@wp.pl napisał(a):

Mam książkę Mariana Dudziaka, Przekładnie cięgnowe. Tam jest trochę o przekładniach pasowych, nie o przenośnikach. Zasady centrowania pewnie, w obu przypadkach, dużo się nie różnią. Koło napędzające jest cylindryczne, a napędzane wypukłe. Jeżeli prędkość pasa V > 30m/s to oba koła daje się wypukłe.

Wypukłość bieżni 1mm (~ 0,01 szer. bieżni)

Koła są znormalizowane DIN 111

WM

Reply to
WM

Nie znam się, więc zadam głupie pytanie: czemu nie wklęsłe? Wydawałoby mi się że z wypukłych będzie zjeżdżać. Konrad

Konrad Anikiel snipped-for-privacy@gmail.com napisał(a):

Na kole wklęsłym brzegi ześlizgiwałyby się do środka, tworząc naprężenia ściskające i wybrzuszenia w centrum, lub przesunięcia.

Lepiej by pas był rozciągany we wszystkich kierunkach (obciągany) na wypukłym kole.

WM

Reply to
WM

Konrad Anikiel snipped-for-privacy@gmail.com napisał(a):

Tu wyjaśniono na czym polega centrowanie:

WM