Bylo: silniki okretowe.

Jak sie startuje takiego bydlaka:

Tradycyjnie - kompresorem, czy TNT ? ;)

Reply to
melon
Robert Wańkowski

A jak to sie transportuje ? Dzielony na czesci ? Bo 300ton i ~ 15m to chyba nielatwe ?

Na jednym zdjęciu widać że cały korpus jest frezowany od góry. Czym to u licha frezowali???

Konrad

Reply to
KA

Frezarką bramową? Widziałem takie cuda w Sumitomo Heavy Industries. Człowiek się czuje jak w kingsajzie :->>>

mt

Reply to
Maciej Traczyk

Jeśli możesz, to bardzo proszę.

mt

Reply to
Maciej Traczyk

A czemu nie koleją? Wydaje się być znacznie lepsza do przewożenia cieżkich i dużych przedmiotów.

Reply to
Michał Wasiak

aha

Właśnie byłem ciekawy, jak się robi taaaaaakie wały :)

tego nie rozumiem, ale sobie pogugluję :)

Dzięki. mt

Reply to
Maciej Traczyk

Sam transport pewnie tak, ale już załadunek i rozładunek - nie bałdzo. Zwłaszcza rozładunek. Jak jest na platformie, to wjeżdżasz do hali, suwnica bramowa i po krzyku. Z wagonami już by tak łatwo nie poszło :-> (oczywiście przy dłuższych trasach zaczyna się opłacać przeładunek - na platformy kolejowe albo na statki)

mt

Reply to
Maciej Traczyk

Eee - ale normy to dopuszczaja 42t dla tira. No moze jeszcze

80 droga wytrzyma, ale 300 to juz chyba wszystkie mosty zarwie :-)

Tak swoja droga .. Sulzer to chyba firma szwajcarska ? Gdzie oni tam stocznie maja :-)

Może być transport dużo cięższy. Sam widziałem kilka tygodni temu, jak ciężarówka wiozła łoże prasy, które ważyło 50 ton + kilka ton opakowanie (+ samochód!). Z ciekawości spytałem kierowcy, jakie najcięższe ładunki zdarzało mu się wozić. Powiedział, że 82 tony.

Przy takich transportach wytycza się trasę z dokładnością do metra i kilograma, nic nie zostawia się przypadkowi. W skrajnych przypadkach wzmacnia/poszerza się przeprawy itp.

mt

Reply to
Maciej Traczyk

A właściwie czemu nie? Tory wchodzą do hali z suwnicami itp. i dalej podobnie.

Podobno (usłyszane od wykładowcy z wydziału elektrycznego) transforamtory z Elty do Bełchatowa wieziono (koleją) tak, że odległości od ziemi i sieci trakcyjnej były na styk. Ale chyba były zaczepione jakoś trickowo, a nie załadowane na coś.

Reply to
Michał Wasiak

Ale tylko u producenta, prawda? U klienta już raczej nie :)

mt

Reply to
Maciej Traczyk

No nie, ja miałem na myśli całkiem oficjalne, zgodne z przepisami transporty! :-) A że Polak potrafi to nie wątpię...

mt

Reply to
Maciej Traczyk