Czy da sie zbudowac piec na rzepak

witam
czy ktos z was
widzial moze gdzies piec na rzepak
czy tylko na olej rzepakowy ?
no bo moim zdaniem po co wysiskac olej do opalania domu rzepakowy
skoro mozna przeciez cale nasiona suche
dalo by sie cos takiego zrobic zaprojektowac ?
Reply to
kaka
Znajomy chce sobie dostawić do domu jeszcze jeden piec, bo ten co ma na olej opałowy jakoś mu nie leży. Opowiadał ze są piece na zboże. Ile w tym prawdy nie wiem. Ale jeśli by były na zboże to i rzepak by na nich poszedł. Tomek
Reply to
Tomek
kaka <cordoba snipped-for-privacy@wp.pl napisał(a):
Przy spalaniu paliwa ciekłego daje się mniejszy współczynnik nadmiaru powietrza, a więc jest mniejsza strata odlotowa. Odpada też czyszczenie rusztu . Ponadto ruszt do rzepaku musi mieć małe otwory, albo trzeba robić brykiety, lub warstwę fluidalną.
WM
Reply to
Wlodzimierz
przeregulowania nadmuchu i szybkosci obrotu podajnika. Nie mam pojecia jak by wygladala wydajnosc takiego paliwa?? To juz chyba bez praktyki nic sie nie zdziala. Moze sie zwrocic do jakiegos producenta takich kotlow z tym pomyslem, albo do kogos kto ma taki sprzet w domu.
Reply to
sweem
Wlodzimierz snipped-for-privacy@gazeta.pl napisał(a):
Ponadto wytłoki są dość cenną paszą, która też ma cenę. pzdr., PB
Reply to
Paweł Bochenek
Ponoć na ziarno. Tomek
Reply to
Tomek
Ja my¶lê ¿e nêdzny trochê pomys³: 1) taki piec by siê strasznie zapycha³-bardzo nêdzne spaliny i du¿o popio³u. 2) ziarna oprucz oleju maj± tez du¿o wody któr± trzeba wtedy "wygotowaæ" 3) no i te wyt³oki co Pawe³ pisa³
Reply to
invalid unparseable
Woda w ziarnach to nie problem- kocioł może być kondensacyjny. Ale przecież oleju się nie tłoczy, tylko wrzuca soję, rzepak, czy co tam leci do rozpuszczalnika w rodzaju nitro albo acetonu, a potem to destyluje. Tylko drogie oleje, które rzadko można kupić (nie w supermarketach) mają na etykiecie informację, że produkowano bez procesów chemicznych. Po takim procesie zostaje tylko sucha łupina, którą się brykietuje na opał.
Konrad
Reply to
KA
No nie s±dze. Specyfika powierzchni kondensacyjnych jest taka, ¿e moim zdaniem siê nie sprawdzi przy spalanu "¶mieci". Chodzi o to ¿e kondensacje mo¿na sotsowaæ przy spalaniu prawie wy³±cznie czystych wêglowodorów (olej opa³owy, gaz p³ynny, gaz ziemny) a nie takiego paskuctwa jak wêgiel, s³oma, czy inne brykiety. Mysle ¿e za du¿o zanieczyszczeñ w spalinach i jak to siê z wod± zmiesza na powierzchni wymiany ciep³a, to nikt nie doczy¶ci tej brei.
Reply to
invalid unparseable
Mylisz się. Firma, w której poprzedno pracowałem robiła kotły na słomę. Kondensacyjne. Poza tym ekonomizery ludzie robią do starych kotłow niezależnie od paliwa.
Konrad
Reply to
KA
Ciekawostka. Znasz jakieś szczegóły?
Konrad
Reply to
KA
Bed±c kilka lat temu na targach Polagra widzialem taki piec na ziarno (jêczmieñ najlepiej nadaje sie do tego celu ) zasada dzialania jak na pelety . Jacek U¿ytkownik "KA" snipped-for-privacy@b.c napisa³ w wiadomo¶ci news:de2sq0$hi8$ snipped-for-privacy@>>>Na s³omê czy na ziarno ?
Reply to
jacek
Ha! Nie¼le. Na pierwszy rzut oka siê nie da, a tu siê okazuje ¿e siê da. Tak swoj± drog±, ciekaw jest jak d³ugo taki ekonomizer pochodzi. Wiesz co¶ o ecploatacji takich urz±dzeñ? A ¿e "ludzie robi±" tu ju¿ zupe³nie inne zagadnienie ;-)
Reply to
invalid unparseable
Akurat nie zajmowałem się tym projektem, ale tam do wymiennika ekonomizera był łatwy dostęp w celu czyszczenia, czyli raz na jakiś czas trzeba go było wyciorem przeczyścić chyba. To były wielkie kotły, na 3 bele słomy naraz.
"ludzie robią" tacy jak alstom power, czy lehigh. Nie pan w berecie z antenką.
Konrad
Reply to
KA
Ojej. Pewny jeste¶ ¿e tam rzeczywi¶cie zachodzi³a kondensacja? Jakie ilo¶ci kondensatu z tego pieca odp³ywa³y? Niezabardzo sobie wyobra¿am jak ma odp³yn±æ kondensat z powierzchni która wymaga czyszczenia wyciorem. To chyba jaka¶ breja nieprzeciêtna? (To ju¿ trochê OT, ale zafrapowa³ mnie temat.)
Reply to
invalid unparseable
Nie widziałem tego w ruchu. Wymiennik to były proste rurki, o karbowanej powierzchni, długości na oko 2.5-3m, średnicy 8mm. Spaliny w rurkach, z góry na dół rzecz jasna. Ilość rurek ok. 17000, średnica sit na oko 2-2.5m. W płaszczu woda. Nie mam pojęcia ile tego kondensatu tam leci, ale bym się spodziewał jakiejś 3-4calowej rury. Nie jestem pewien, czy ten wymiennik, który opisuję był do 1- czy 3-belowej wersji kotła. Co było pomiędzy paleniskiem a tym wymiennikiem- nie wiem, ale myślę że jakiś separator syfu tam musiał być.
Konrad
Reply to
KA
sweem snipped-for-privacy@sw.sw napisał(a):
Szwedzki piec na ziarno:

WM
Reply to
Wlodzimierz
Niestety, Witold Odrobina, jak to każdy rasowy polski reporter, tak nam przedstawił sprawę, że nic nie wiemy o tym kotle :-) Ale, jak się poszuka, to rzeczywiście Szwecja przewodzi w tych tematach:
KA