[heli RC] Dragonfly 22 3D / Dragonfly 400 3D

Witam,
Jutro ma byc dostawa tych smiglowcow do jednego ze sklepow mieszczacego sie
w moim miescie i bedacego zarowno sklepem internetowym - nie chce tu
popelniac spamu, ale gwoli wyjasnienia podsylam linki, gdzie mozna zobaczyc
i conieco przeczytac o wyzej wymienionym heli:
ów sklep:
na epheli:
wyposazony, ale czy ten sam model (?) na Allegro:
(nie jestem w zaden sposob zwiazany z powyzszymi linkami)
Pytania moje:
Skoro model uwazany jest za wierna kopie Hornet2, to czemu na epheli
znajduje informacje o duzym problemie z czesciami zamiennymi? Czy nie mozna
ich stosowac zamiennie? (wysylkowo do Horneta 2 do dostania np. w laurencie)
Jesli ktos posiada Dragonfly'a 22 3D to prosze o info, czy rzeczywiscie wg
mojego mniemania czesci od Horneta pasuja.
Prosze tez o opinie ludzi, ktorzy siedza juz troche w heli o jakosci tego
modelu, wlasnosciach pilotazowych, bo ma byc to moje pierwsze heli RC
(interesuja mnie opinie fachowcow, ktorzy mieli to heli w rekach lub
potrafia cos powiedziec o produkcie, ktory wchodzi na rynek). Nikt nic tez
nie pisze o uzyciu wyposazenia (tylko wzmianka, co juz jest zamontowane) -
chodzi mi glownie o serwa: jakie mozna stosowac? Sam posiadam serwa
(wymieniam, ktore moga byc uzyteczne) od 6g do 17g (TowerPro SG-50 {6g}, HS
80, HS 80MG, HS 81).
Kolejna sprawa to ¿yro: Moge kupic za 100z³ cos w stylu GWS PG-03 - wiem ze
byloby ok, ale moze warto zainwestowac w zyro HH? Poki co nie zamierzam
latac na plecach i krecic akrobacji, a chcialbym sie nauczyc latac.
Dalej idac - przeszukujac polki sklepu z pierwszego linka znajdujemy jeszcze
drugie heli o nazwie Dragonfly 400 3D - heli nieco wieksze a raptem 50z³
drozsze.
Was drodzy pytam na ktory sie polakomic, bo w sklepie juz wiem, ze sobie nie
pogadam, bo ostatnio do 280 z przekladnia 4:1 polecano mi bialego Ghuntera
:-)
Moje za i przeciw w wyborze mogelu:
-potencjalne czesci zamienne od Horneta pasujace do D. 22 3D
-D. 400 3D - model wiekszy - mozliwosc zamontowania serw ktore posiadam (tak
przypuszczam)
Czy Twicelle (zwlaszcza te z Allegro) nadaja sie do napedu tego typu
modeli - w lipole narazie nie chce inwestowac.
I teraz sprawa jak dla mnie b. wazna - sprawa regulatora obrotow. Czy mozna
zastosowac standartowy regler, taki jak w samolotach? Tzn. chodzi mi o
problem Cut-offa - gdy ten zadziala, to bez kola do autorotacji smiglowiec
momentalnie zwalilby sie na ziemie (moje, moze mylne przemyslenia). Moim
wytlumaczeniem tego, ze to nie problem jest mniemanie, ze zanim zadziala
cut-off, model juz "nie bedzie mial sily" leciec i wczesniej musi wyladowac.
No dobrze, ale teraz wiekszosc regli ma w sobie cos takiego, ze jak
odbiornik wylapie kuksanca w postaci zaklocenia, to regler odcina silnik i
to do czasu az cofniemy drazek do pozycji "zero" - efekt z heli - j.w. Jak
sobie z tym radzic?
Ja na szczescie bawie sie elektronika i sam robilem reglery, ale analogowe -
cut-off mialy plynny i nie straszne im byly zaklocenia, chociaz same troche
"sia³y" ;-). Jak napiszecie, ze firmowy "ni wuja" to zastosuje swoj, tylko
wpierw musze wiedziec jak to sie robi w praktyce.
Duzo pytan jak na poczatek - licze na to, ze temat choc niektorym wyda sie
ciekawy i beda potrafili odpowiedziec na moje pytania. Sprawa tym bardziej
pilna, ze za pare godzin bede w sklepie i chcialbym z niego wyjsc ze
smiglowcem.
Reply to
Szymon_Shaggy
Opinia o problemach z częściami pochodzi od zachodnich użytkowników, stosowanie części od Horneta jest nieopłacalne finansowo, one są po prostu drogie. Hornet 2 generalnie uważany jest za model o wyższej trudności pilotażu. Zadałem pytanie do firmy, która sprowadza D22 i oto co mi odpowiedzieli.
ślę więc, że obecnie trudno Ci będzie znaleźć kogoś kto ma ten śmigłowiec, a tym bardziej potrafi konkretnie wypowiedzieć się na temat jego własciwości lotnych.
Reply to
mmaslowski
Witam,
Dzieki za odpowiedz - w tzw. miedzyczasie odwiedzilem jeszcze pare grup dysk. za granica i opinie sa mieszane, ale model jest chwalony glownie za cene, co prawda jest to "nowa nowosc" i malo kto sie wypowiadal o czesciach zamiennych, a to wazna sprawa.
Zalezy mi bardzo, aby ktos mi jeszcze odpowiedzial na pytanie dot. regulatora obrotow? Czy np. Jeti tez sie zachowuja tak jak pisalem (ze jedno zaklocenie i bach - silnik wylaczony)? Czy tylko ja mam taki specyfik firmy-no name?
Pozdrawiam,
Szymon
Reply to
Szymon_Shaggy
Witam ponownie,
Idac dalej
Czy regulatory firmy Xtra (np Xtra12) nadaja sie do heli? Z tego co wiem, to nie maja zabezpieczenia temperaturowego...
Pozdrawiam,
Szymon
Reply to
Szymon_Shaggy
Czesc Nie musisz sie obawiac jesli chodzi o Cut-Off. Jesli zastosujesz zwykle ogniwa np twicelle to i tak najpierw model "przesanie" chciec leciec zanim regiel go odetnie. Troche inaczej przy Li-pol bo te maja plaska krzywa rozladowani i moze sie okazac ze silnik zostanie odciety wtedy trzeba latac "na czas" Do takiego modelu najlepiej zastosowac lipolki bo na twicell 750 to nie polecisz dluzej jak 5 mim a prady dochodza do 6-8A a to sporo jak na te ogniwka. Ja uzywalem regulatora Xtra 12 i bylo OK Mimo wszystko ja zachecam do modelu wielkosci przynajmniej ECO8 - jest wiekszy stabilniejszy i lepiej lata. Wyraze swoja osobista opinie - troche martwi mnie to reklamowanie tych maluchow jako idealnych do nauki i do latania w domu wiem po sobie a smiglakami bawie sie juz kilka ladnych lat ze do tych modeli trzeba miec juz wycwiczone nawyki - przynajmniej na symulatorze a jak sie juz je ma to od razu lepiej sprobowac pelnowartoscowego modelu. Modele typu Hornet Dragonfly najczesciej laduja na polce a wraca sie do nich jak juz sie opanuje latanie i wtedy daja wiele radosci -na poczatek ja bym nie polecal
Adam Ga³at

U¿ytkownik "Szymon_Shaggy" snipped-for-privacy@wp.pl napisa³ w wiadomo¶ci news:cufe2l$sqn$ snipped-for-privacy@nemesis.news.tpi.pl...
Reply to
Ag
Witam,
To, ze model wczesniej "nie ma sily leciec", mi sie wlasnie wydawalo. Ale bardziej martwi mnie to, ze moj regler (niby nowoczesny i bezpieczny) - jak wylapie zaklocenie (a dokladnie odbiornik, a nie regulator), to momentalnie wylacza silnik... Co wtedy? Mniemam, ze ten sie nie nada (mimo iz owa funkcja miala byc pomocna - podobno jest to cos w stylu, ze po uruchomieniu aparatury na niewyzerowanym drazku nie zalacza silnika dla bezpieczenstwa..., tylko czemu sie wlacza podczas lotu?). Czy Jeti, X-try tez sie tak zachowuja? A moze to tylko zle zestawienie regler-odbiornik (regler noname na procesorze - odbiornik MPXa Pico 4/5)?
Pozdrawiam,
Szymon
Reply to
Szymon_Shaggy
Czesc Ja czegos takiego nie mialem. Jesli pojawilo sie jakies zklocenie to objawialo sie szarpnieciem silnika ale nie wylaczeniem. w malych Heli nie ma Wolnego kola wiec autorotacji nie da sie zrobic i przy wylaczeniu silnika wirnik sie zatrzym i wtedy poprostu spada
Adam
Reply to
adamg