Domino

Takie sobie budowle

http://www.youtube.com/watch?v=-p5JC9wE8jc

http://www.youtube.com/watch?v=Vti0iK5k7D0

Rozsypuja sie pieknie - strach mieszkac w wielkiej plycie :-)
W dniu 2012-01-03 02:23, J.F. pisze:

A to juz stosunkowo niedlugo. Bedziemy podziwiali filmiki na YT jak sie osiedle Orla Bialego w Poznaniu rozsypie :P Albo podobne "mrowkowce"
--
venioo -> GG:198909
Sprzedam AUDI 100 C4 '91 AAR 2.3 LPG
W dniu 2012-01-03 22:01, snipped-for-privacy@interia.pl pisze:

nie jestem pewien. Byłem na budowach paru osiedli z wielkiej płyty daawno temu. Te które widziałem, były budowane krzywo, obskurnie, niezgodnie z projektem, ale mocno -solidnie spawane łącza, przyzwoicie zalane porządnym betonem, dobre, głębokie fundamenty itd. Myślę że zasadnicza konstrukcja (nie liczę oczywiście stolarki i instalacji, które były jak ze złego snu) może przetrwać setki lat. Oczywiście nie dotyczy to wszystkich takich budynków, nawet może nie większości...
Dnia Tue, 03 Jan 2012 22:17:27 +0100, anhin napisał(a):

Hm, solidnosc w komunie ? troche powatpiewam.

W Anglii sie dwa rozsypaly, i reszte wyburzyli.
Gdansku gaz wybuchl w piwnicy, sciany na dole sie rozsypaly , caly budynek opadl o pietro ... i tak zostal.
W Chinach bylo tak http://www.architeon.pl/index.php/wiadomosci/aktualnosci/74-katastrofa-budowlana-w-szangchaju.html
Wiec mozesz miec racje ze sie tak szybko nie rozsypia.

Tamten blok nie by z wielkiej pyty. Konrad
W dniu 2012-01-03 22:23, J.F. pisze:

http://www.architeon.pl/index.php/wiadomosci/aktualnosci/74-katastrofa-budowlana-w-szangchaju.html
Tu można raczej domniemywać przyczyn natury geotechnicznej - widać na zdjęciach, że fundamenty były rusztem na palach A takie posadowienie stosuje się w słanych gruntach - może więc grunt był jeszcze słabszy niż się projektantowi wydawało (ostatnio takie robiłem w budynku na gruncie z warstwą torfu).
Pozdr,
--
ŁK

Szanghaj znajduje si na rwninie aluwialnej, czy inaczej na kupie rzecznego muu. Jedna wielka botna kaua, a jak zaschnie to chmura kurzu. Shrek powinien stan na rodku i krzykn "co wy robicie na moim odludziu?" Konrad
Użytkownik Lukasz Kozicki napisał:

Widziałem skrót z wyników symulacji numerycznych tego co się tam stało. Po jednej stronie budynku nawalili gruntu wybranego z wykopu, po drugiej stronie kopali. Utrata stateczności i poleciał.
--
Michał Grodecki
Uwaga - w nagłówku adres antyspamowy
Dnia Wed, 04 Jan 2012 13:40:51 +0100, Lukasz Kozicki napisał(a):

Ale ja nie o tym ze sie przewrocil, tylko ze p* zdrowo (ech ten nietechniczny jezyk), i sie nie rozpadl na drobne kawalki.
W dniu 2012-01-04 22:03, J.F. pisze:

Patrzac na fotki, to przypuszczam, ze gdyby nie te piony rur widoczne na zdjeciu i grzaski grunt, to by tam nie bylo co zbierac, co najwyzej cegle rozbiorkowa.
--
venioo -> GG:198909
Sprzedam AUDI 100 C4 '91 AAR 2.3 LPG

Miszczu, a gdzie ty tam widzisz jakie piony rur? Konrad
W dniu 2012-01-05 12:15, Konrad Anikiel pisze:

Ja budowlancem nie jestem, tylko mechanikiem, to prosze o wybaczenie, ale to:
http://www.architeon.pl/images/stories/artykuly/aktualnosci/katastrofa_szangchaj3.jpg
to wyglada jak piony, ale moge sie mylic.
--
wrote:

http://www.architeon.pl/images/stories/artykuly/aktualnosci/katastrofa_szangchaj3.jpg
Ja też mechanik, ale moim zdaniem to nie piony rur, tylko jakieś zastrzyki z betonu pod fundamentami. Piony raczej się prowadzi poza fundamentami, a nie prostopadle pod fundamentami.
W dniu 2012-01-07 22:01, Robert Tomasik pisze:

A to fundament jest? A ja myslalem, ze gorne pietro na glebie, po rozsypaniu dachu :) LOL
--
venioo -> GG:198909
Sprzedam AUDI 100 C4 '91 AAR 2.3 LPG

Dziwne tylko że to rury są a nie słupy.

Trudno mi oceniać tę komunistyczną solidność, ale mieszkam / mieszkałem w tych "blokach" z wielkiej płyty. Akurat rejon Śląska często nawiedzają różne wstrząsy efektów górniczych, ale oprócz popękanych ścian (które tylko estetycznie wpływają na wygląd ścian, odnawianych średnio co 5 lat:) ) nie słyszałem o poważniejszych szkodach. Mimo upływu lat (nastu, a idących nawet w dziesiątki) budynki dalej stoją (chociaż wstrząsy są coraz mocniejsze, a budynki coraz starsze).
Pewnie jak w końcu coś pier* to już nie poinformuje Was o tym :D

Użytkownik " lukaszPK" napisał w wiadomości

We wroclawiu kilka przezylo juz dwie powodzie i nadal stoja :-) Tym niemniej solidnosc w komunie ... nie, nie bardzo wierze. Plan wazniejszy :-) Raczej po prostu sporo przewymiarowany projekt, i potem moga budowlancy pie*, a budynek nadal stoi.

co do solidności -zdziwiłbyś się. Znałem za komuny wielu ludzi (nawet budowlańców) dla których etos pracy to nie było puste słowo, i którzy starali się pracować porządnie nawet w skrajnie niesprzyjających warunkach. Na różnych szczeblach. Ale oczywiście masz rację co do przewymiarowanych konstrukcji, jednak z uzupełnieniem, że był też dodatkowy czynnik: za jakość instalacji, wykończeń, sensowność projektu, w praktyce nie odpowiadał nikt, przynajmniej nie "na poważnie". Ale katastrofa budowlana to już była grubsza sprawa, "na szczebel centralny" i w związku z tym nawet kompletni debile czy karierowicze starali się zasadniczej konstrukcji za bardzo nie sp... Oczywiście piszę o czasach Gomułki i Gierka, a nie stalinowskich, kiedy terror Planu rzeczywiście mógł prowadzić i prowadził do doprawdy zbrodniczych zaniedbań.
a nie

Chyba sobie żartujesz albo nie masz zielonego pojęcia o czym piszesz. Bloki stawiane zaraz po wojnie są w lepszym stanie technicznym niż dwudziesto letnia wielka płyta.

akurat nie pisałem o mieszkaniówce, zresztą z nią też bywało różnie; mury stawiane w latach 40-tych są na ogół w dużo lepszym stanie niż te z lat 50-tych, a te rzeczywiście bywają (czasem) w lepszym stanie niż późniejszy beton, po prostu dlatego że budowano je "po bożemu", z cegieł, na podstawie sprawdzonych technologii, często przez przedwojennych jeszcze murarzy lub ich uczniów. Ale z dachami, stropami, izolacjami fundamentów etc. też nie było idealnie... A z opowieści znam historie rozbudowywanych na siłę zakładów przemysłowych, m. in. w Żyrardowie i Poznaniu, kiedy pośpiech i lekceważenie podstawowych zasad mechaniki budowli, na bezpośrednie polecenie sekretarzy czy partyjnych nadzorców, doprowadziły do śmierci kilkunastu robotników. Też słyszałem o spektakularnych katastrofach drogowych na Kielecczyźnie, kiedy to np. kończony na 22 lipca wiadukt złożył się w pół już na początku sierpnia... Teraz też się zdarzają katastrofy, ale z nieco innych powodów. Co do żartów i braku pojęcia, daruj sobie.