Jak sie liczy przeregulowanie?

Jaki jest wzor (co to jest) przeregulowanie w ukladzie sterowania z regulatorem?

Pozdrwaiam Koniu

Reply to
Koniu

Koniu napisał(a):

Jest to stosunek różnicy maksymalnej wartości sygnału wyjściowego i wejściowego(w założeniu skoku jednostkowego) do wartości sygnału wejściowego. Czyli np. jeśli w wyniku takiego a nie innego dobrania parametrów regulatora po podaniu na wejście skoku jednostkowego otrzymamy na wyjściu sygnał, który w pierwszej chwili osiągnie 110% wartości sygnału wejściowego to przeregulowanie będzie równe 10%. Do zabawy układami regulatorów(i nie tylko) polecam program CLASSIC:

badworm

badworm napisał(a):

mam sobie taki uklad z regulatorem i na wejsciu podaje mu skokowo jedynke. Wyjscie nie przekracza jedynki, czyli nie ma przeregulowania. A jezeli przekroczyloby -1, to czy to jest wtedy przeregulowanie ?

Pozdrawiam Koniu

Reply to
Koniu

A jeszcze jedno... jak sie wyznacza k krytyczne dla ukladu z regulatorem PID ?

POtrzebuje do nastaw Zieglera-Nicholsa.

Reply to
Koniu

Koniu napisał(a):

Jeśli sygnał będzie mniejszy od 1 to również można mówić o przeregulowaniu lecz ujemnym. Natomiast dla -1 na wyjściu to już nie mam pojęcia.

Reply to
badworm