Jak tam unijne odkurzacze?

Testował ktoś już może te osłabione mocowo ssaki? Ponoć producenci deklarują, że dzięki nowym rozwiązaniom technologicznym egzemplarze 800-watowe ssają tak samo jak te dawne co miały 1800W ;)

L.

Reply to
Lisciasty

W dniu 05.09.2018 o 09:57, Lisciasty pisze:

Ja kupiłem w tym roku odkurzacz (niemiecki), gdzie producent podaje: Moc silnika Watt IEC/max: 1400 / 1700 Liczba stopni dmuchawy: 1 Max. Podciśnienie robocze: 280 mbar

Nie wiem, jak się ta moc ma do ograniczeń wprowadzonych przez mędrców z Ujni, ale ten ciągnie dobrze. W porównaniu do starego Zelmera 2200W nie widzę rożnicy.

Co do deklaracji, to ja bym w to wierzył w stopniu takim, jak wierzę w napis na boomboxie zasilanym na 6 baterii R20, że ma moc 800W PMPO. Jacek

Reply to
Jacek

I tak jest! :-)

Robert

Reply to
Robert Wańkowski

Nie znam się na tym zupełnie, ale czy nie jest tak, że za ssanie odpowiada inna siła niż za latanie?

Reply to
rry

W dniu 2018-09-05 o 20:19, rry pisze:

Siła jest podobna, tylko jej wartość inna. Ssać można tylko ok. 1kG/cm2, dmuchać dowolnie dużo.

Reply to
t-1

Zaraz mina dwa lata jak uzywam zamiatarki o mocy 18W. Tyle napisali na nalepce. Przez systematycznosc, nie meczenie sie i nie nudzenie sie sprzataniem zamiatarka bije na glowe wszystkie odkurzacze.

Reply to
4kogutek44

W dniu 2018-09-05 o 22:13, t-1 pisze:

Siła w napędzie odrzutowym nie bierze się z ciśnienia, a ze zmiany pędu strumienia gazu (pęd na wlocie jest mniejszy niż na wylocie).

Ciśnienie natomiast jest ważne przy podparciu poduszkowca, którego napęd jest realizowany zwykle osobnym wentylatorem.

WM

Reply to
WM

W dniu 05.09.2018 o 09:57, Lisciasty pisze:

Kupiony 2 miesiące temu Easy Go EEG44IGM 750 W przysysa się końcówką do dywanu już gdzieś przy połowie mocy. Poprzedni o mocy 1800 W OIDP tego nie potrafił.

Reply to
Grzegorz Tomczyk

A ja, dla odmiany, mam 2kW odkurz Boscha, który ssie tak epicko, że momentami spokojnie wyciąga -5 atm. Niestety, ssie tak w angielskim rozumieniu tego słowa.

Reply to
Marcin Debowski