Jaka stal na projekt DIY

Mamy ostatnio liczne przyk?ady skutków ingerencji polityki w firmy, czyli lokowania swoich ludzi celem manipulowania firm?. U?y?em s?owa manipulowania, bo to nie zawsze znaczy to samo co dbanie o jej dobro. Starajmy si? trzyma? z dala od polityki i skupmy na sprawach czysto technicznych.

WM

Reply to
WM

Po pierwsze ja nie piszę o polityce, po drugie ta bolszewia w Polsce zdaje się nie dotyczy inżynierii.

sobota, 20 marca 2021 o 15:15:16 UTC+1 WM napisał(a):

Masz rację żeby trzymać się spraw technicznych ale z uwzględnieniem również spraw ekonomicznych. W tym temacie na samym początku powinna być jedną odpowiedź " jeśli to co chcesz zrobić można mieć darmo, puszka po zupie, lub w cenie niższej za którą mozesz to zrobic, allegro 25 złotych. To sobie kup i nie zawracaj dupy. Była by to nie dość że odpowiedź merytoryczna i słuszna to do tego całkowicie apolityczna. A jeśli już ktoś czuł się w obowiązku odpowiedzieć to jako inżynier powinien załatwić to krótko i skutecznie pisząc w odpowiedzi 304. Amen

Reply to
Zenek Kapelinder

W dniu 2021-03-20 o 09:34, Konrad Anikiel pisze:

Nie mówimy o tym co w handlu tylko co mam pod ręką. I zgrzewać nie zamierzam, to ma być składane i po złożeniu zajmować 5 grubości blachy :)

Reply to
PeJot

Dopiero było 35 złotych.

Chcę *własny* projekt i mam z czego, czym i kiedy zrobić. Kaprys taki.

Reply to
PeJot

Ludzie mają prawo do prywatnych fanaberii i trzeba to umieć uszanować. Nie zawsze względy ekonomiczne są najważniejsze, a częściej własny prywatny system wartości bierze górę. Jeżeli nie łamie prawa to tylko jego prywatna sprawa ile wyda kasy.

WM

Reply to
WM

sobota, 20 marca 2021 o 20:01:41 UTC+1 PeJot napisał(a):

Jak masz z czego, czym i kiedy zrobić to po co całemu światu dupę zawracasz. Co innego jak byś zrobił i dał linka do zdjęcia.

Reply to
Zenek Kapelinder

W obecnym kształcie usenet jest dla mnie miejscem głównie towarzyskim. To miejsce, gdzie można sobie pogadać z ludźmi o podobnym technicznie postrzeganiu świata (zainteresowaniach) i dowiedzieć się często wartościowych rzeczy najzupełniej przy okazji.

Więc zasadniczo tak, choć aspekt edukacyjny dla młodych inżynierów (czy innych grup zawodowych), to prędzej jednak jakies bardziej specjalistyczne miejsca (fora) o odpowiedniej masie krytycznej uzytkowników.

Reply to
Marcin Debowski

Mi się tam też wydaje, że na survival amelinium wystarczy. Nb. mam takie dwa piecyki właśnie aluminiowe. Stawać na tym nie będę, a sprawdzić, to zanosi się, niestety najprędzej w czerwcu.

Reply to
Marcin Debowski

Tu mam ciekawostkę: palnik Coleman na benzynę, w którym elementy powyginały się od temperatury po latach normalnej eksploatacji. Materiał wygląda na stal, rdzewieje i lubi magnes. Pewnie temperatury zdecydowanie wyższe, ale widać że konstruktor źle dobrał materiał.

Reply to
PeJot

W dniu 2021-03-20 o 22:42, WM pisze:

A jeśli łamie prawo, to jakie są limity?

Reply to
cef

W dniu 2021-03-21 o 09:02, cef pisze:

Jeżeli łamie prawo to już nie jest jego prywatna sprawa, zwłaszcza, gdy wydaje cudze pieniądze i nie oddaje.

Szkody do 500zł to tylko wykroczenie, powyżej to już przestępstwo.

WM

Reply to
WM

Śmierdzi mi austenitem, w którym od wysokiej temperatury wydzielił się delta ferryt, czy może nawet jakaś sigma. Jak chcesz wnikać to Ci powiem jak to domowym przemysłem przemikroskopować. Właśnie austenit się nie nadaje gdyż ze wszystkich nierdzewek ma najwyższą rozszerzalność cieplną. Od tego się gnie, bo nigdy w takim piecyku nie rozgrzejesz całej blachy równomiernie.

Nie chodzi o zdiagnozowanie problemu, i tak tego nie zamierzam naprawiać bo to estetyka tylko jest, ale szkoda że w takim wyrobie takiej formy taki błąd konstrukcyjny został popełniony.

Reply to
PeJot

Brak pojęcia o własnościach materiałów często prowadzi do takich bubli. Prawdopodobnie w ogóle tego nie projektował inżynier, tylko ktoś kto narysował to ładnie na kawałku papieru i miał kasę żeby zamówić u Chińczyka serię produkcyjną. Ten? tiny.pl/rkqjx

W dniu 2021-03-21 o 13:05, Konrad Anikiel pisze:

Nie ten, duuuuużo starszy. Wyrób plastic-fantastic. Ale działa i daje się serwisować.

Reply to
PeJot

niedziela, 21 marca 2021 o 10:52:02 UTC+1 WM napisał(a):

W innym systemie wartości nie ma podziału na wysokość szkody. VII Nie kradnij.

Reply to
Zenek Kapelinder

W dniu 2021-03-21 o 15:29, Zenek Kapelinder pisze: ...

Definicja kradzieży zależy od punktu widzenia. Klient twierdzi, że tylko sprawdzał smak cukierka, a ochroniarz niesłusznie zarzuca mu kradzież.

Najgorsze są kradzieże w majestacie prawa. Klient oddał samochód do naprawy, a komornik zabrał na poczet długu właściciela warsztatu. Zanim klient się zorientował, już ktoś kupił jego samochód na licytacji za ułamek wartości. Może skarżyć teraz właściciela warsztatu, ale nie komornika.

WM

Reply to
WM