Jakie lampy

Witam mo¿e cos doradzicie przed wejsciem do pensjonatu jest plac seroki na
10 metrów i d³ugi na 60 metrów , chcia³bymgo osriwtliæ tylko nie wiem czym
najlepiej. Poradzcie prosze.
1. czy ledowa czy inna
2 jak wysoko¶æ i ile sztuk na taka powierzchnie , nadmienie ze z drugiej
strony sa domki kempingowe wiec tez wskazane swiat³ao
50m ->

|________________________________
| wejscie do pensjonatu
Reply to
Przemo
Zartujesz ? No chyba ze to ma byc takie oswietlenie zeby bylo w nocy punkciki widac.
Musisz zaczac od tego zeby sie zdeklarowac jak jasno ma byc.
Ale dwie lampy sodowe na wysokosciach to chyba minimum.
J.F.
U¿ytkownik "Przemo" snipped-for-privacy@wp.pl napisa³ w wiadomo¶ci news:4bf41f22$0$19162$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl...
Witam Jakim bud¿etem Pan dysponuje, jak± funkcjê ma spe³niaæ te o¶wietlenie. Czy istnieje mo¿liwo¶æ posadowienia s³upów, czy raczej chce Pan wykorzystaæ istniej±ce elementy architektury? Mogê podj±æ siê stosownego projektu, oczywi¶cie odp³atnie.
Pozdrawiam dybon
Reply to
dybon
U¿ytkownik "Robert Wañkowski" snipped-for-privacy@wp.pl napisa³ w wiadomo¶ci news:ht1hai$56$ snipped-for-privacy@inews.gazeta.pl...
Jak tylko próbujê u¶wiadamiaæ.
Pewnie na allegro taki projekt kupi w ciemno... (za 30 z³ te¿ mogê zrobiæ :P).
Pozdrawiam dybon
Reply to
dybon
Lampy metalohalogenkowe mają taką samą wydajność jak sodówki (typowo 70-90 lm/W). Za to oddawanie barw to jest niebo a ziemia (<40 dla sodówek i ok. 90 dla MH). Tylko sama lampa jest droższa, ale przecież nie kupujesz nowej co tydzień.
MJ
Reply to
Michal Jankowski
Ciagle jest pewna roznica.
Ale muzeum oswietlasz, czy podworko w nocy ? No chyba ze pensjonariusze musza dobrze swoje samochody rozpoznawac, albo panie przy nocnym grillu nie moga sie prezentowac upiornie.
Nawiasem mowiac to niektore budynki pieknie wygladaja podswietlone sodowkami, wlasnie dlatego ze zolty odcien dobrze wspolgra z elewacja.
J.F.
Plac chce o¶wietlic tak jak na ulicy zeby ludzie mogli spokojnie chodziæ , wiec ile takich s³upów lamp powinienem za³o¿yc i jakie zeby mnie pr±d nie zjad³ ?
Reply to
Nick
Dostałeś jedyną słuszną darmową poradę. Kto chce zaprojektować. Ja mogę to zrobić według projektu, oczywiście też odpłatnie. Jeśli nie masz uprawnień budowlanych rozszerzonych o projekty instalacji elektrycznych. I nie masz uprawnień na wykonywanie instalacji elektrycznych to możesz żarówki wymieniać i wciskać pstryczki w bezpiecznikach. Amen
Reply to
kogutek
U¿ytkownik "Przemo" snipped-for-privacy@wp.pl napisa³ w wiadomo¶ci news:4bf41f22$0$19162$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl...
Te wszystkie tu zacytowane porady s± bardzo cenne i s³uszne, ale ja na Twoim miejscu zrobi³bym inaczej. Wieczorem siê przejecha³ i poogl±da³ place w okoliczy. Znalaz³ taki, który Twoim zdaniem Ci odpowiada i zastosowa³ o¶wietlenie podobne do tam zainstalowanego. To w koñcu do¶æ proste zagadnienie i nie s±dzê, by wymaga³o jakiej¶ szczególnie skomplikowanej wiedzy.
Reply to
Robert Tomasik