Maskowanie schemat├│w zu┼╝ycia energii

Witam szanownych grupowiczˇw!
Mam problem, nad ktˇrym zastanawiam siŕ ju┐ od jakiego czasu, jednak nie znajdujŕ ┐adnych rozs▒dnych rozwi▒za˝.
Za│ˇ┐my, ┐e mamy domow▒ instalacjŕ, ktˇra s│u┐y do oÂwietlenia niewielkiego pomieszczenia. OÂwietlenie (np. 800 Watt) pracuje w cyklach dobowych, np. 5 godziny Âwiecenia - 19 godzin ciemnoÂci.
W kraju w ktˇrym mieszkam instalowane s▒ elektroniczne mierniki zu┐ycia pr▒du, ktˇre komunikuj▒ siŕ z central▒ i pozwalaj▒ monitorowaŠ wszelkie parametry zu┐ycia pr▒du u pojedy˝czego odbiorcy.
Za│ˇ┐my, ┐e chcŕ ukryŠ schemat zu┐ycia pr▒du, nawet kosztem wiŕkszych op│at za pr▒d. Jak zamaskowaŠ schemat 5-19 h?
Do g│owy przychodzi│y mi rˇ┐ne rozwi▒zania, jednak wydaje mi siŕ, ┐e dok│adanie grzejnikˇw/klimatyzacji o podobnej mocy nie zamaskuje w pe│ni faktu pod│▒czania i od│▒czania 800W ┐arˇwki.
Jakie rozwi▒zania przychodz▒ Wam do g│owy? Za│ˇ┐my najnowsz▒ technologiŕ miernikˇw z bardzo du┐▒ rozdzielczoÂci▒.
Add pictures here
Ôťľ
<% if( /^image/.test(type) ){ %>
<% } %>
<%-name%>
Add image file
Upload

Niech ta ┼╝ar├│wka ┼Ťwieci w jakim┼Ť skomplikowanym cyklu (wygeneruj jakio┼Ť jaki┼Ť losowy plan na x miesi─ůcy naprz├│d - byle to ┼Ťwiecenie by┼éo d┼éu┼╝sze ni┼╝ od 5 do 19). Czyli dzi┼Ť zapala si─Ö o 4 i ┼Ťwieci do 20, jutro od 5 do 20, pojutrze od 1 do 21 itd.
Dodatkowo potrzebujesz pewnie sta┼éy cykl ┼Ťwiecenia od 5 do 19. Dor├│b wi─Öc do ┼╝ar├│wki jak─ů┼Ť przes┼éon─Ö, kt├│ra w okre┼Ťlonych (i sta┼éych godzinach) zapewnia ┼Ťwiat┼éo lub jego brak.
Ewentualnie pomys┼é numer dwa - podziel o┼Ťwietlenie na dwa zestawy po 800 wat. Jeden ┼Ťwieci w pomieszczeniu od 5 do 19, drugi ┼Ťwieci sobie gdziekolwiek poza godzinami ┼Ťwiecenia zestawu 1, rozci─ůgaj─ůc pob├│r pr─ůdu w czasie. Prze┼é─ůczanie zestaw1/zestaw2 na stycznikach - powino byc nie do zauwa┼╝enia przez licznik.
tak z ciekawo┼Ťci - po co Ci to?
--
pozdrawiam serdecznie
Jacek Kłapacz
  Click to see the full signature.
Add pictures here
Ôťľ
<% if( /^image/.test(type) ){ %>
<% } %>
<%-name%>
Add image file
Upload
ter_haar(wywalto)@poczta.onet.pl writes:

Skoro si─Ö z tym ukrywa, to pewnie co┼Ť nielegalnego robi. Z tym, ┼╝e je┼Ťli chce uprawia─ç wiesz pan co, to 5 godzin za kr├│tko b─Ödzie 8-).
MJ
Add pictures here
Ôťľ
<% if( /^image/.test(type) ){ %>
<% } %>
<%-name%>
Add image file
Upload

Permanentna inwigilacja :-) Nie mow ze nie zyczysz sobie zeby elektrownia wiedziala jak pelargonie uprawiasz :-)
J.
Add pictures here
Ôťľ
<% if( /^image/.test(type) ){ %>
<% } %>
<%-name%>
Add image file
Upload

Nie uprawiam nic, jednak zastanawiam sie nad czysto teoretycznym problemem ukrycia faktu zuzycia energii wedlug schematu, ktorego policja we wspolpracy z dostawcami energii uzywa do namierzania domowych upraw roslin (nawet jezeli sa to kaktusy to nieoczekiwany kontakt z wladzami nie jest niczym pozadanym).
Schemat ktory przedstawilem jest oczywiscie przypadkowy, w rzeczywistosci ten, ktory wzbudzalby podejrzenia, wygladalby tak: 18/6 i potem 12/12.
Podejrzenia wzbudza regularnosc wzrostu zuzycia energii, najczesciej w czasie nocnej taryfy. W przypadku malego zuzycia (instalacje do 1200W) wlasciwie nie ma sie co przejmowac, jednak jest to interesujace jako problem inzynierski.
Przykladowe rozwiazanie to np, wlaczac lampy w cyklu pozornie chaotycznym, jednak z zachowaniem wymaganego 18/6 lub 12/12 - innymi slowy manipulowac zuzyciem pradu tak, zeby wygladal na chaotyczny (symulujac urzadzenia jak np. grzejnik, lodowka, klimatyzacja, narzedzia, kuchenka), jednak w ramach tego czasu zachowac stabilnosc cyklu swiecenia/ciemnosci.
Innym rozwiazaniem byloby skonstruowanie elektronicznego wlacznika czasowego, ktory wlaczalby lampy w cyklu np 16-8, 15-9, 14-10, itd, losowo dobierajac dana konfiguracje, jednak z zachowaniem minimum 12 godzin swiecenia. Wtedy swiatlo nalezaloby odcinac mechanicznie w cyklu 12/12 (np za pomoca mechanizmu zaluzji). Rodzi to jednak problem dodatkowego chlodzenia lampy zamknietej w niewielkiej komorze przy suficie (miedzy sufitem a zaluzjami), oraz szereg innych - np szczelnosc swietlna.
Te pomysly wydaja mi sie strzelaniem z armaty do muchy. Sadze, ze istnieje jakis prosty sposob zrealizowania takiego zamaskowania z uzyciem elektroniki/elektryki - niestety w tych dziedzinach jestem ignorantem. Przychodzilo mi do glowy skonstruowanie opornika, grzalki, lub czegos co zuzywa duzo pradu i jednoczesnie nie generuje wiele ciepla (jednak zasada zachowania energii sugeruje, ze moze byc to trudne).
Reasumujac - problem dotyczy skonstruowania mechanizmu pozorowanej randomizacji cyklicznego wzrostu zyzycia energii elektrycznej celem ukrycia przed dostawca schematow skokowego wzrostu poboru pradu wedlug schematu 12/12. (brzmi jak tytul pracy inzynierskiej) :)
Add pictures here
Ôťľ
<% if( /^image/.test(type) ){ %>
<% } %>
<%-name%>
Add image file
Upload

W takim razie chlodzenie zalatw 100-120 litrowa beczka z pompka, w obiegu zamknietym.
A jak wyglada ta komunikacja z cetrala ? SMSowo ? Mozna przykryc licznik gesta siatka metalowa.
--
pozdrawiam
P.L.U.T.O.N.: Positronic Lifeform Used for Troubleshooting and Online
  Click to see the full signature.
Add pictures here
Ôťľ
<% if( /^image/.test(type) ){ %>
<% } %>
<%-name%>
Add image file
Upload

Chlodzenie 600W lampy HID woda to strzelanie z jeszcze wiekszej armaty do jeszcze mniejszej muchy.

Nie wiem jak wyglada ta komunikacja - zaklocanie jej nie jest zadnym rozwiazaniem - moze sugerowac awarie licznika, co oznaczac bedzie kontrole instalacji.

Add pictures here
Ôťľ
<% if( /^image/.test(type) ){ %>
<% } %>
<%-name%>
Add image file
Upload

obiegu
Aaaaa, to ja nie sqmalem. Myslalem, ze produkujesz wodorotlenek etylu.

No i cool, przyjada, skontroluja, zobacza, ze jest ok. i pojada. I tak 587 razy. Az im sie znudzi. Wazne, ze ukryjesz to, co chcesz ukryc.
--
pozdrawiam
P.L.U.T.O.N.: Positronic Lifeform Used for Troubleshooting and Online
  Click to see the full signature.
Add pictures here
Ôťľ
<% if( /^image/.test(type) ){ %>
<% } %>
<%-name%>
Add image file
Upload
shortestpath pisze:

    ─╣┬Ücianka dzia─╣┬éowa albo zwyk─╣┬éa kurtyna z p─╣┬éachty budowlanej przez po─╣┬éow├ä┬Ö plantacji i dwie lampy o─╣┬Ťwietlaj├ä┬ůce raz jedn├ä┬ů raz drug├ä┬ů cz├ä┬Ö─╣┬Ť├ä┬ç. Albo r├ä┬Öczne przenoszenie jednej lampy co 12 godzin.
--
Pozdrawiam
Adam
  Click to see the full signature.
Add pictures here
Ôťľ
<% if( /^image/.test(type) ){ %>
<% } %>
<%-name%>
Add image file
Upload
On Mon, 11 Jan 2010 07:20:01 -0800 (PST), shortestpath wrote:

Jak sie zamawia dwie taryfy, to po to zeby w nocy grzac, a piece moga miec pare kW. Gorzej latem :-)

A jak czesto licznik jest odczytywany ? Bo ty mozesz sobie randomizowac, a elektrownia czytac np raz dziennie ilosci z obu taryf. A policja byc moze nie patrzy w cykl tylko kto tu najwiecej zuzywa w ogole ..

Randomizacja momentow wlaczenia/wylaczenia jest oczywiscie trywialnie prosta. Pytanie czy cokolwiek da, jesli swiecic jednak trzeba. Nie wiem co te roslinki wymagaja - czy nieregularnosci swiecenia tak wplywaja na jakosc dymu ? :-)

Wentylator, albo basen sobie grzac :-) Ale to podpadniesz jeszcze bardziej - wszyscy maja rachunki po 100, a ty 2000.
Jakis akumulator by sie przydal - co jest niestety dosc klopotliwe przy takich mocach. Albo generatorek pradotworczy.
najprosciej sie z sasiadami dogadac i trzy liczniki obciazac :-)
J.
Add pictures here
Ôťľ
<% if( /^image/.test(type) ){ %>
<% } %>
<%-name%>
Add image file
Upload

2 lampy to dobry pomysl. Wtedy mozna symulowac stale zuzycie energii na danym poziomie - w cyklu 24/7 ;).

Jest to rozs▒dne rozwi▒zanie, jednak uniemo┐liwia automatyzacjŕ, co za tym idzie znacz▒co zwiŕksza wydatek czasowy na obs│ugŕ instalacji.

Tu gdzie mieszkam dwie taryfy s▒ dla wszystkich bez zamawiania - ja akurat mam taryfe ujednolicona/usredniona, ale to wynika z odrebnej umowy z niezaleznym dostawca. Nie zmienia to faktu, ze eletkrownia monitoruje schematy zuzycia - wprowadzaja "intelligent grid" - siec uczaca sie zuzycia i elastycznie dopasowujaca zasoby. Maja serwerownie gromadzace dane i na ich podstawie modeluja potem optymalne konfiguracje sieci elektrycznej.

Licznik ma podlaczenie do systemu monitorowania elektrowni w czasie rzeczywistym. Nikt nie odczytuje licznika - dostawca ma bierzacy wglad w stan za pomoca sieci komunikacyjnej.

Patrzy na poziom zuzycia i namierza domy z nadzwyczajnie wysokim zuzyciem - przekraczajacym 93kWh na dobe (wedlug oficjalnych danych udostepnionych mediom). Jednak jest to jedna z ich taktyk i nacelowana jest na duze uprawy organizowane najczesciej przez grupy przestepcze. Oprocz tego w monitoruja te nieszczesne schematy obciazenia instalacji dzieki nowoczesnym licznikom. Moze byc to jedynie propaganda strachu - jak to ma miejsce w przypadku latania helikopterami z kamerami termowizyjnymi (FLIR), a moze nie... Wiec moja paranoja ma pozywke :).

Po okresie wegetacji przelacza sie na tryb 12/12 i trzeba sie go trzymac z mozliwie duza dokladnoscia - niewielkie odchylki (+/- 30min) jeszcze ujda, jednak im blizej idealu tym mniej roslinki sie stresuja i moga byc mniej szczesliwe - a tym samym zmniejszyc szczescie ich pozniejszego konsumenta.
Wydaje mi sie, ze rozwiazaniem bylyby 2 lampy, z czego 1 sluzylaby by do ukrywania schematu obciazania sieci, a jedna do rzeczywistego oswietlania. Wtedy mozna by zasymulowac stale zuzycie na poziomie np 400W (zeby udawalo dobry zestaw komputerowy/filtr powietrza/odwilzacz/ oswietlenie) i po prostu przelaczac w odpowiednich momentach cyklu lampy tak, ze zawsze jedna bedzie swiecic.
To rodzi pytanie: Czy takie przelaczenie mozna zrealizowac tak, zeby nawet najlepszy licznik tego nie zauwazyl? Jaki mechanizm zastosowac?

W moich teoretycznych rozwazaniach zmiescilbym sie przecietnych poziomach sredniego miesiecznego zuzycia pradu, wiec tutaj nie ma sie co przejmowac.

Rozwazalem akumulatory, jednak przy tych mocach jest to trudne do zrealizowania. Komercyjnie dostepne systemy awaryjnego zasilania komputerow wystarczylyby na 5 minut oswietlenia. Generatorek odpada ze wzgledu na generowany chalas i spaliny.

Trudno o sasiadow, ktorzy gwarantuja dyskrecje. :) Poza tym to bylby wspoludzial :).
Add pictures here
Ôťľ
<% if( /^image/.test(type) ){ %>
<% } %>
<%-name%>
Add image file
Upload

S├ä┬ů r─é┼é─╣┼║ne systemy awaryjnego zasilania, na 5 minut i 5 dni, kwestia kasy i potrzeb. Mo─╣┼║e bardziej nada─╣┬éa by si├ä┬Ö tu jaka─╣┬Ť si─╣┬éownia telekomunikacyjna i dobrane do niej akumulatory. Tanie i ma─╣┬ée to to nie b├ä┬Ödzie, ale mo─╣┼║e zobacz to: http://tnij.org/fh43 po lewej stronie w menu mo─╣┼║esz sobie dobra├ä┬ç rodzaj zasilania.
Add pictures here
Ôťľ
<% if( /^image/.test(type) ){ %>
<% } %>
<%-name%>
Add image file
Upload

Nie wiem gdzie mieszkasz, ale jesli w warunkach zblizonych do naszych, to 1.2kW nie robi wrazenia. Piece sa wieksze.

biezacy ma, ale na biezaco zagladac mu sie nie chce, bo to za duzo danych, a klientow miliony. Licznik zapewne jest cyklicznie odczytywany, moze nawet raz na dobe. Ty sie bedziesz zastanawial jak zmieniac profil, a oni wcale tego nie szukaja :-)
Inna sprawa ze nawet czytany raz na dobe moze podac np zapamietane godzinne zuzycia.

No i masz - tego nie przeskoczysz.

A moze przesada z tym stresem ? W naturze im sie chmury nie zdarzaja ?

ale 400W to jedna lampa i to niezbyt mocna. Policjanci jak widac szukaja tych co biora sredniodobowo 4kW. Musisz mala serwerownie zadeklarowac :-)
Tylko ze tym sposobem przeskakujesz do grupy "do sprawdzenia, coz on tam takiego wyprawia". A jak sie zaczna przygladac, to byc moze nie od profilu dobowego zaczna, tylko wysla dzielnicowego na wywiad, niech sie rozejrzy :-)

Nie lepiej sie przeprowadzic do Holandii lub Czech ?

Jaki wspoludzial - poprowadzisz dobrze kable, to z czystym sumieniem zeznaja ze nic nie zauwazyli, a z pradu ich okradles :-)
J.
P.S. Wymaga troche przemyslen i zabezpieczen, ale moze to dobry pomysl http://gazetaolsztynska.wm.pl/Kradl-prad-z-fotoradaru,62954
Add pictures here
Ôťľ
<% if( /^image/.test(type) ){ %>
<% } %>
<%-name%>
Add image file
Upload

Mog─Ö Ci to zrobi─ç. Tanie nie b─Ödzie ale b─Ödziesz m├│g┼é sobie sam wybra─ç kiedy i ile ma to co┼Ť by─ç w┼é─ůczone. Sprawno┼Ť─ç kiedy b─Ödzie moje rozwi─ůzanie pracowa┼éo oceniam na ok 80%.
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

Add pictures here
Ôťľ
<% if( /^image/.test(type) ){ %>
<% } %>
<%-name%>
Add image file
Upload
shortestpath pisze:

Zaiste ciekawy to problem in┼╝ynierski.
Proponowa┼ébym przej┼Ťcie na inny rodzaj zasilania, kt├│re nie jest jeszcze monitorowane, np. zastosowa─ç latarnie gazowe (mo┼╝e by─ç gaz z butli. Efektywno┼Ť─ç mo┼╝e mniejsza, ale produkuj─ů przy tym ciep┼éo, dwutlenek w─Ögla i par─Ö wodn─ů, co ro┼Ťlinkom mo┼╝e si─Ö przyda─ç. Brakuj─ůce fragmenty spektrum mo┼╝na uzupe┼éni─ç przy pomocy kilku ┼Ťwietl├│wek, emituj─ůcych nieco nadfioletu. Regularne w┼é─ůczanie odbiornika o mocy kilkudziesi─Öciu Watt pewnie "ujdzie w t┼éoku".
W. Bicz
Add pictures here
Ôťľ
<% if( /^image/.test(type) ){ %>
<% } %>
<%-name%>
Add image file
Upload

to proste - jak ju┼╝ zako┼äczysz faz─Ö wegetacji 24/24 podziel upraw─Ö na 2 cz─Ö┼Ťci, i o┼Ťwietlaj synchronicznie na zmian─Ö: po┼éowa krzak├│w ma dzie┼ä a druga po┼éowa noc, po 12 h pstryk, zmiana. Ewentualnie inne periody ale dla 3 lub 4 rzut├│w, z kilkugodzinnymi przesuni─Öciami.
Add pictures here
Ôťľ
<% if( /^image/.test(type) ){ %>
<% } %>
<%-name%>
Add image file
Upload
Nie wiem do czego to ma s┼éu┼╝y─ç, ale mo┼╝e po prostu pos┼éu┼╝y─ç si─Ö akumulatorami i przetwornicami. Albo te ┼╝ar├│wki przyk┼éadowo na 12V, co by ca┼é─ů zabaw─Ö upraszcza┼éo. W├│wczas zasadniczo dowolnie mo┼╝esz sobie poprogramoa─ç pob├│r mocy.
Add pictures here
Ôťľ
<% if( /^image/.test(type) ){ %>
<% } %>
<%-name%>
Add image file
Upload
On Thu, 14 Jan 2010 23:51:14 +0100, Robert Tomasik wrote:

Ale jeden akumulator samochodowy [nie nadaje sie] 12V 50Ah gromadzi 600Wh energii. A tam jak rozumiem jest kilka lamp po 600W.
A potem i tak sie okaze ze policja typuje po wysokosci rachunkow :-)

Ale tam chyba nie zarowki, tylko lampy wyladowcze.
J.
Add pictures here
Ôťľ
<% if( /^image/.test(type) ){ %>
<% } %>
<%-name%>
Add image file
Upload

Napisa┼éem, ┼╝e akumulatorami, a nie akumulatorem. W lokomotywie przyk┼éadowo jest ich kilkadziesi─ůt i pracuj─ů.

Ja rozwi─ůzywa┼éem problem in┼╝ynierski i nie interesuje mnie zanadto, do czego to go┼Ťciowi.

No to trzeba w drug─ů stron─Ö przetwornic─Ö zastosowa─ç.
Add pictures here
Ôťľ
<% if( /^image/.test(type) ){ %>
<% } %>
<%-name%>
Add image file
Upload
On Sat, 16 Jan 2010 00:21:29 +0100, Robert Tomasik wrote:

Ale lokomotywa ma 200 ton. Jaka masz nosnosc stropu ? :-) A w ogole po co jej tyle akumulatorow ?
Tak czy inaczej - jak widac trzeba kilka do kilkunastu sporych akumulatorow na jedna lampe. Wielka szafa, jesli lamp jest kilka.
J.
Add pictures here
Ôťľ
<% if( /^image/.test(type) ){ %>
<% } %>
<%-name%>
Add image file
Upload

Polytechforum.com is a website by engineers for engineers. It is not affiliated with any of manufacturers or vendors discussed here. All logos and trade names are the property of their respective owners.