Norma na temp. wody??

Czy istnieje norma na temp. wody dostarczanej przez zaklad cieplowniczy
do mieszkan?
Bo jak mam wodomierz to diabli mnie biora jak z odkrece ciepla wode a
leci letnia albo zimna.
worpi
Reply to
worpi
pewnie masz podana temp. wody na umowie. A jest pytanie czy jak troche wody wyleci to leci cieplejsza? sweem
Reply to
sweem
Tue, 12 Jul 2005 09:42:15 +0200 jednostka biologiczna o nazwie worpi snipped-for-privacy@wytnij.to.wp.pl> wyslala do portu 119 jednego z serwerow news nastepujace dane:
Zdaje się ma mieć nie mniej niż 45 stopni Celsjusza, ale to chyba zależy od umowy między ZE a administracją.
Reply to
BLE_Maciek
ustawa mówi 55 C w punkcie czerpalnym Jacek U¿ytkownik "BLE_Maciek" <i80c586@cyberspace_NO_SPAM_.org> napisa³ w wiadomo¶ci news: snipped-for-privacy@4ax.com...
Reply to
jacek
Thu, 14 Jul 2005 11:49:25 +0200 jednostka biologiczna o nazwie "jacek" <mawoski(bez_tego)@onet.pl> wyslala do portu 119 jednego z serwerow news nastepujace dane:
A no to może i 55, coś mi się pomieszało. U mnie w domu jest zwykle właśnie dokładnie tyle (czasem troszkę mniej, np. 52 stopnie)
Acha, kolego, pisze się _pod_ cytatem a ten skraca do odpowiedniego minimum. TNX.
Reply to
BLE_Maciek
Zak³ad ciep³owniczy nie dostarcza ciep³ej wody do kranów, tylko wodê gor±c± do przygotowania ciep³ej w wê¼le w piwnicy. Temperaturê c.w.u. okre¶la rozporz±dzenie o warunkach jakim powinny odpowiadaæ budynki (nr75): 60stC +/- 5 Drug± kwesti± jest czas po jakim siê ta ciep³a woda pojawi w kranie. Nie pamiêtam w jakich przepisach to by³o, ale zdaje siê ¿e 3 sekundy. Jak trzeba to poszukam paragrafu. Za utrzymnie prawid³owej temperatury w instalacji c.w.u. odpowiedzialny jest uk³±d cyrkulacyjny.
Reply to
Łagoda
Łagoda napisał(a):
A jest jakaś norma na zimną wodę? W sezonie grzewczym wielokrotnie spotykałem się z sytuacją, że po odkręceniu zimnej wody leci ciepła(nawet ok. 40st. C) i to przez dobre pół minuty albo i nawet minutę. Mieszkam na pierwszym piętrze więc chyba ilość wody w instalacji podgrzanej od przebiegającej obok rurki z ciepłą wodą. Sytuacja taka najczęściej występuje późno w nocy albo wczesnym rankiem.
Reply to
badworm
Normalka. Nigdy nie s³ysza³em o przepisie na maks. temperature wody zimnej. Jest tylko zalecenie normy od obliczania podgrzewaczy by przyjmowaæ ¿e woda zimna ma 5-10stC. Przypuszczam ¿e na to zjawisko nie ma znaczenia czy jest sezon grzewczy czy go nie ma. Jakby zrobiæ skomplikowane orurowanie wody zimnej w budynku to masz klimatyzacje :-)
Reply to
Łagoda
Łagoda napisał(a):
Mam wrażenie, że zjawisko występuje tylko w sezonie grzewczym ale się przyjrzę. Drażni mnie ono bo muszę sporo wody spuścić rano by się ochlapać chłodną wodą.
Reply to
badworm
A czy w tym samym szachcie s± rury od c.o.?
Reply to
Łagoda
Sat, 16 Jul 2005 10:22:17 +0200 jednostka biologiczna o nazwie Łagoda snipped-for-privacy@list.niespamowac.pl> wyslala do portu 119 jednego z serwerow news nastepujace dane:
Przeczytało mi się "urząd cyrkulacyjny" :-)))
Reply to
BLE_Maciek
Łagoda napisał(a):
Nie - rury grzejące łazienkę(bo w niej znajduje się pion) są prawie, że w przeciwległym rogu pomieszczenia. W pozostałych pomieszczeniach są osobne piony CO.
Reply to
badworm
odpowiedzialny
Tak: C-U-C (Centralny Urz±d Cyrkulacyjny) ;-)
Reply to
Łagoda
No to latem zimna powinna byæ cieplejsza (nieznacznie).
Reply to
Łagoda
Tue, 19 Jul 2005 11:16:44 +0200 jednostka biologiczna o nazwie Łagoda snipped-for-privacy@list.niespamowac.pl> wyslala do portu 119 jednego z serwerow news nastepujace dane:
CUC przy MKPCiG (Ministerstwo Kontroli Przepływu Cieczy i Gazów) ;-)
Reply to
BLE_Maciek