ocynk, kolor, temperatura

Witam,
Macie może jakiś pomysł w jaki sposób uzyskać trwały czarny kolor profilu ocynkowanego tak, żeby wytrzymywał jakieś 300 st. C?
Myślałem o pomalowaniu go czarną farbą odporną na wysokie temperatury (jakieś 600 st. C) ale obawiam się że zlezie po kilku tygodniach. A przy okazji czy takie profile ocynkowane jak stelaż do płyt k-g wytrzyma takie temperatury czy będzie korodował?
_chab_ pisze:

Nie wiem czy akurat cynkowanie to dobra powłoka do pracy w 300C skoro już w 419C się topi.

To ma być tylko element maskujący przy wkładzie kominkowym, te 300 to pewnie max co może się zdarzyć, po prostu ma to dobrze wyglądać i nic więcej. Akurat ten profil idealnie mi pasuje.

E tam, zobacz z czego si robi wntrze sprztw kuchennych. Tostery, opiekacze do zatykanek, kuchenki gazowe itd- nie do e ocynk, to jeszcze spoywka. A farba na 300C... kataforetyczna moe? A moe go w ogle nie cynkowa tylko poczerni galwanicznie go stal? A moe nawet aluminium? Konrad

Ty chyba nie wiesz ile kosztuje kilogram blachy nierdzewnej. Informuję. W granicach 10 złotych. Nikt sobie dupy nie zawraca żeby robić coś do spożywki z ocynku. Chociażby dlatego ze nie wolno. Również nie warto. Nierdzewna ma lepsze właściwości mechaniczne niż st3 ocynkowana. Wszystko może być cieńsze i lżejsze. Nie trzeba nierdzewnej blachy malować i nigdy nie będzie reklamacji ze coś zardzewiało. Kuchenki gazowe robi się albo z blach nierdzewnych, czasami z najgorszych kwasoodpornych. A jak ze zwyklej stali to są emaliowane. Gdzie Ty żyjesz?

yj w interesie, gdzie si wszystko robi ze stali nierdzewnych, ze wszystkich czterech gwnych grup, nie liczc egzotyki. Nie wymdrzaj si prosz, bo duo mnie o nierdzewkach nie nauczysz. A teraz id do sklepu i zajrzyj do wystawowego tostera. Zimnowalcowany ocynk, ale z widocznym kwiatem. Druciki elazne, poniklowane. Wszystko jedno, czy to jest toster marki tesco za 3.5 funta, czy Russel Hobbs za 60. (przepraszam za angielskie ceny, ale mieszkam w Anglii). Potem obejrzyj blachark wystawowej kuchenki gazowej. Z zewntrz pomalowana, albo nierdzewna (201), piekarnik od wewntrz pomalowany albo nierdzewny (410)- wszystko pomidzy tymi warstwami chamski ocynk.
Konrad PS. Nie potrafi odrni, czy to jest powoka czysto cynkowa, czy alu- cynkowa, a moe co wymylono z czystym aluminium, chocia nie syszaem o wielkich sukcesach galwanicznych powok z czystego aluminium.

Ujmij trochę. Masz z czego.

Racja. Russell Hobbs kosztuje 4 dychy. Sorry... http://direct.asda.com/Russell-Hobbs-Urban-4-Slice-Toaster/001524598,default,pd.html

http://direct.asda.com/Russell-Hobbs-Urban-4-Slice-Toaster/001524598,default,pd.html Teraz dołożyłeś do pieca. Kolor to nie tylko " kolor" ale również może określać " wykończenie a w przykładzie ze zdjęcia wykonanie". Jak byk tam napisane że ze stali nierdzewnej zrobione. Ten czajnik co jest pokazany na małym zdjęciu w prawym górnym rogu też jest ze stali nierdzewnej. Chyba ze uważasz że go zrobili z ocynkowanej blachy i pomalowali farbą w kolorze stali nierdzewnej. Język angielski ma to do siebie że trzeba go trochę znać żeby wychwycić pewne niuanse. Chociaż to z kolorem i wykończeniem jest powszechnie używane. Nie mam pojęcia co ty robisz przy stalach nierdzewnych skoro nie rozpoznałeś na zdjęciu stali nierdzewnej z wykończeniem " szczotka" albo jak kto woli "drapane aluminium". Bo z aluminium nie jest na pewno to coś zrobione bo droższe od stali nierdzewnej dwa razy i szybciej się rysuje.

Uspokj si ju, bo si zaczynasz pieni. To zdjcie pokazuje obudow. Powiem Ci w tajemnicy, e w rodku jest co jeszcze. Z ocynku. Obejrzyj jednak ten toster w sklepie, bdziesz mia lepsze podstawy teoretyczne. Konrad
On Wed, 1 Oct 2008 01:06:33 -0700 (PDT), Konrad Anikiel wrote:

Tlumiki wydechow w samochodach sa ostatnio "aluminiowane", ale dlatego ze lepsze czy dlatego ze klient za dwa lata wroci [czyli tez lepsze] to nie wiem ..

Tłumiki są pokrywane aluminium ale nie galwaniczne tylko natryskowo. Metalizacja natryskowa sie to nazywa.

Tomek wrote:

No popatrz, zrezygnowano z nierdzewki (i to czegoś w rodzaju 430tki, nikczemnie taniego ferrytycznego fajansu) na rzecz niskostopówy i powłok! Czyżbyś mnie nie przekonywał przed chwilą, że to niedorzeczne by było, skoro ta nierdzewka jest taka tania, że aż żal za d... ściska? Konrad
On Sun, 05 Oct 2008 12:11:34 +0100, Konrad Anikiel wrote:

Wiesz, kto zrezygnowal ten szybko straci klientow. Dwa lata tlumik wytrzymal. Wszystko dla obnizenia kosztow i przyciagniecia klienta .. ktorzy zaplaci frycowe i sie nauczy.
A moze w ogole nie byl aluminizowany, tylko tak mi powiedziano ? Oryginalne tlumiki potrafia wytrzymac dlugo, ale przeciez firmy powoli wiedza ze lepiej sprzedac trzy samochody co 5 lat, niz jeden co 15 ..
Co do jednego Tomek ma chyba racje .. nie pokrywa sie aluminium galwanicznie. Hm, a moze sie myle i sie pokrywa ?

No właśnie bardzo mnie ciekawi z czego są tłumiki w mojej Corolli z 91 r. do dziś bez dziur, na nierdzewkę to nie wygląda. Mało tego od ładnych paru lat jeżdżę na LPG czyli funduje im sporo H2O od środka i dalej są OK. Jak do tej pory wymieniłem jedynie łącznik elastyczny wydechu ale ten raczej mechanicznie nie wytrzymał bo był rozdarty a nie przekorodowany i akurat on chyba był z nierdzewki. Prawie 30 lat temu miałem skuter Lambretta - cała "karoseria" z nierdzewki :)

Zgaduj e z S43932, ferrytycznej nierdzewki. Taka szara, bez poysku, troch podobna do tytanu. Magnes przyciga jak niskostopwa. Powszechnie uywana do kotw gazowych, wic twj LPG wraenia na niej nie robi :-) Konrad

Chyba tak, bo faktycznie kolor ma taki troszkę tytanowy, zdecydowanie różny od tych napylanych aluminium, to co brałem pierwotnie za powłokę musi być po prostu naturalną powierzchnią blachy bo udało mi sie nieco pokrzywić tłumik na krawężniku z 8 lat temu i ku mojemu zdziwieniu nie było żadnych odprysków na krawędziach i wbrew moim obawom tłumik służy do dziś.
On Tue, 30 Sep 2008 12:23:38 -0700 (PDT), Konrad Anikiel wrote:

W dzisiejszych czasach sa chyba jakies silikonowe wytrzymujace i wiecej.

Jak to np producenci broni maja sprawdzone ..

Farbę mam, do 650. Taką co malują rury spalinowe. Pytanie czy nie zlezie z ocynku. Nie mam za bardzo jak sprawdzić, a po zamontowaniu będzie za późno.

A coś do wykonania w domowych warunkach?

Nazywa się to chromowanie na czarno. Powłoka jest czarna i matowa. Do tego bardzo twarda, bo z chromu. Raczej nie do zrobienia w pierwszej lepszej galwanizerni.