Przekladka izolacyjna

Witam, Mam potrzebe podparcia ciezkiego poziomego zbiornika, przechodzacego przez stalowa plyte, na caym jego obwodzie. Nie chce nic do niego
spawac, zeby uniknac naprezen termicznych w czasie pracy, wiec scisne to przez przekladke. Ta przekladka to bedzie tworzywo sztuczne, ktore ma spelniac kilka funkcji: wyrownac niedokladnosci (konstrukcja spawana, wiec odksztalcenia spawalnicze), odizolowac cieplnie walczak od sciany przez ktory przechodzi i zmniejszyc lokalne naprezenia (wszystko bedzie sie cieplnie odksztalcac w czasie pracy). Niejaki problem mam z doborem tworzywa: temperatura pracy -90C, a zmienne naprezenia zadbaja o pokruszenie tego jesli tylko straci elastycznosc. Myslalem o teflonie, ale jego wredna wlasciwosc zwana pelzaniem (ugniata sie gadzina z czasem, a to bedzie duzy nacisk) komplikuje mi caly pomysl. Wiec chcialbym miec raczej cos tak solidnego jak nylon. Czy poliamidy moga pracowac w -90C? A jak nie to co innego? Dzieki Konrad
Witam, Mam potrzebe podparcia ciezkiego poziomego zbiornika, przechodzacego przez stalowa plyte, na całym jego obwodzie. Nie chce nic do niego spawac, zeby uniknac naprezen termicznych w czasie pracy, wiec scisne to przez przekladke. Ta przekladka to bedzie tworzywo sztuczne, ktore ma spelniac kilka funkcji: wyrownac niedokladnosci (konstrukcja spawana, wiec odksztalcenia spawalnicze), odizolowac cieplnie walczak od sciany przez ktory przechodzi i zmniejszyc lokalne naprezenia (wszystko bedzie sie cieplnie odksztalcac w czasie pracy). Niejaki problem mam z doborem tworzywa: temperatura pracy -90C, a zmienne naprezenia zadbaja o pokruszenie tego jesli tylko straci elastycznosc. Myslalem o teflonie, ale jego wredna wlasciwosc zwana pelzaniem (ugniata sie gadzina z czasem, a to bedzie duzy nacisk) komplikuje mi caly pomysl. Wiec chcialbym miec raczej cos tak solidnego jak nylon. Czy poliamidy moga pracowac w -90C? A jak nie to co innego? Dzieki Konrad
A moze zrobic cos jak stalowa "kolyska" i wylozyc to drewnem od strony oparcia plaszcza twojego zbiornika? Nie wiem tylko czy cos sie tam nie bedzie wykraplac bo wtedy z biegiem czasu drewno moze zgnic.... Przemek
wrote:

Mylaem o drewnie. Ale po pierwsze, to instalacja skraplania gazu ziemnego, obszar zagroony wybuchem, poarem, nic palnego tam nie moe by. Po drugie, bdzie to pywa na ciepym morzu gdzie wilgotno 100% i temperatura 30C jest cay rok, wic wilgoci bdzie miao do woli. Wiem e tworzywa te s i palne i chon wilgo, a drewno mona odpowiednio zakonserwowa. Niemniej jednak pisanie w ofercie o drewnie jako materiale do budowy instalacji za 4 mld dolcw po prostu nie przejdzie :-) Konrad
tez.wp.pl>

Myślałem o drewnie. Ale po pierwsze, to instalacja skraplania gazu ziemnego, obszar zagrożony wybuchem, pożarem, nic palnego tam nie może być. Po drugie, będzie to pływać na ciepłym morzu gdzie wilgotność 100% i temperatura 30C jest cały rok, więc wilgoci będzie miało do woli. Wiem że tworzywa też są i palne i chłoną wilgoć, a drewno można odpowiednio zakonserwować. Niemniej jednak pisanie w ofercie o drewnie jako materiale do budowy instalacji za 4 mld dolców po prostu nie przejdzie :-) Konrad
To masz racje- drewno w tych warunkach zgnije szybko. Siostra ktora zajmowala sie kiedys drewnem mowila mi ze jakas partie wyrobow drewnianych szlag kompletnie trafil w podrozy z europy do USA przez Atlantyk mimo ze byly niby szczelnie zapakowane i nawet w jakims dobrym (szczelnym) kontenerze. Przemek
ps szkoda ze to na morzu bo inaczej moze by sie znalazla robota dla projektanta budowlanego chociaz za maly milion zielonych ? :)))
ps2 a moze daloby sie to wylozyc jakims dosc twardym elastomerem (np stosowanym w wibroizolacjach)?

Ale tworzywa sztuczne w wiekszosci tez sa palne. Teflon nie, PVC samogasnace, kilka zywic samogasnacych .. chyba zeby silikony sprawdzic.

Oj tam - najdrozsze jachty sa ze szlachetnego drewna. Tek, heban :-) A moze po prostu z korka ?
Nie wiem jakie masz przepisy pozarowe, ale tez moga ograniczyc wybor tworzyw, z uwagi na emitowane w razie pozaru substancje.
A tak w ogole - minus 90C i zadnej izolacji ? Przeciez to sie nie oplaca i zaraz lodem obrosnie. Chyba ze to wyparka do gazu, wtedy sie oplaca .. pod warunkiem ze lodem nie obrosnie :-)
A takie zbiorniki to sie izoluje pianka poliuretanowa. Widac znosi temperature.

To wanie jest izolacja (thermal break). Midzy zbiornikiem a jego podpor, eby si nie bawi w jakie udarnoci elastwa na podpory, bo to bdzie ze 100 ton dupleksu. Reszta mnie nie obchodzi, kto to opakuje czym chce. Ja jestem od cinieniowych klockw.

Znosi, spieniony i bez obcienia mechanicznego. Jak wezm lan pyt poliuretanow tak z 90 sh to da rad przy duym zmiennym, niskocyklowym ocieniu powierzchniowym i temperaturach -90 do +200C?
To si skoczy pewnie na teflonie i sprynach talerzowych pod kad rub, niech tam sobie si ugniata. Cao musi by fest, sia pozioma od wybuchu wychodzi 800 ton, a urzdzenie bardzo delikatne, podpory musz to trzyma bardzo solidnie. Poliuretan mi w analizie moe wyj za mikki. Bd si martwi jak bdzie zamwienie, narazie to tylko oferta. Konrad
Użytkownik "Konrad Anikiel"

Napisać lignoston.
Robert

O patrz pan! Tego nie znalem. Dzieki. Konrad
On śro, 15 gru 2010 23:39:27 in article wrote:

Ale czy dodatki wchodzące w skład compressed wood (lignostone, delignite, delignit, panzerholz) zniosą twoją temperaturę?
On Dec 16, 12:52pm, Mirek

Pierwsze pytanie do repa. Konrad