Przekladka izolacyjna

Witam, Mam potrzebe podparcia ciezkiego poziomego zbiornika, przechodzacego przez stalowa plyte, na ca│ym jego obwodzie. Nie chce nic do niego
spawac, zeby uniknac naprezen termicznych w czasie pracy, wiec scisne to przez przekladke. Ta przekladka to bedzie tworzywo sztuczne, ktore ma spelniac kilka funkcji: wyrownac niedokladnosci (konstrukcja spawana, wiec odksztalcenia spawalnicze), odizolowac cieplnie walczak od sciany przez ktory przechodzi i zmniejszyc lokalne naprezenia (wszystko bedzie sie cieplnie odksztalcac w czasie pracy). Niejaki problem mam z doborem tworzywa: temperatura pracy -90C, a zmienne naprezenia zadbaja o pokruszenie tego jesli tylko straci elastycznosc. Myslalem o teflonie, ale jego wredna wlasciwosc zwana pelzaniem (ugniata sie gadzina z czasem, a to bedzie duzy nacisk) komplikuje mi caly pomysl. Wiec chcialbym miec raczej cos tak solidnego jak nylon. Czy poliamidy moga pracowac w -90C? A jak nie to co innego? Dzieki Konrad
Add pictures here
Ôťľ
Witam, Mam potrzebe podparcia ciezkiego poziomego zbiornika, przechodzacego przez stalowa plyte, na całym jego obwodzie. Nie chce nic do niego spawac, zeby uniknac naprezen termicznych w czasie pracy, wiec scisne to przez przekladke. Ta przekladka to bedzie tworzywo sztuczne, ktore ma spelniac kilka funkcji: wyrownac niedokladnosci (konstrukcja spawana, wiec odksztalcenia spawalnicze), odizolowac cieplnie walczak od sciany przez ktory przechodzi i zmniejszyc lokalne naprezenia (wszystko bedzie sie cieplnie odksztalcac w czasie pracy). Niejaki problem mam z doborem tworzywa: temperatura pracy -90C, a zmienne naprezenia zadbaja o pokruszenie tego jesli tylko straci elastycznosc. Myslalem o teflonie, ale jego wredna wlasciwosc zwana pelzaniem (ugniata sie gadzina z czasem, a to bedzie duzy nacisk) komplikuje mi caly pomysl. Wiec chcialbym miec raczej cos tak solidnego jak nylon. Czy poliamidy moga pracowac w -90C? A jak nie to co innego? Dzieki Konrad
A moze zrobic cos jak stalowa "kolyska" i wylozyc to drewnem od strony oparcia plaszcza twojego zbiornika? Nie wiem tylko czy cos sie tam nie bedzie wykraplac bo wtedy z biegiem czasu drewno moze zgnic.... Przemek
Add pictures here
Ôťľ
wrote:

MyÂla│em o drewnie. Ale po pierwsze, to instalacja skraplania gazu ziemnego, obszar zagro┐ony wybuchem, po┐arem, nic palnego tam nie mo┐e byŠ. Po drugie, bŕdzie to p│ywaŠ na ciep│ym morzu gdzie wilgotnoŠ 100% i temperatura 30C jest ca│y rok, wiŕc wilgoci bŕdzie mia│o do woli. Wiem ┐e tworzywa te┐ s▒ i palne i ch│on▒ wilgoŠ, a drewno mo┐na odpowiednio zakonserwowaŠ. Niemniej jednak pisanie w ofercie o drewnie jako materiale do budowy instalacji za 4 mld dolcˇw po prostu nie przejdzie :-) Konrad
Add pictures here
Ôťľ
tez.wp.pl>

My┼Ťla┼éem o drewnie. Ale po pierwsze, to instalacja skraplania gazu ziemnego, obszar zagro┼╝ony wybuchem, po┼╝arem, nic palnego tam nie mo┼╝e by─ç. Po drugie, b─Ödzie to p┼éywa─ç na ciep┼éym morzu gdzie wilgotno┼Ť─ç 100% i temperatura 30C jest ca┼éy rok, wi─Öc wilgoci b─Ödzie mia┼éo do woli. Wiem ┼╝e tworzywa te┼╝ s─ů i palne i ch┼éon─ů wilgo─ç, a drewno mo┼╝na odpowiednio zakonserwowa─ç. Niemniej jednak pisanie w ofercie o drewnie jako materiale do budowy instalacji za 4 mld dolc├│w po prostu nie przejdzie :-) Konrad
To masz racje- drewno w tych warunkach zgnije szybko. Siostra ktora zajmowala sie kiedys drewnem mowila mi ze jakas partie wyrobow drewnianych szlag kompletnie trafil w podrozy z europy do USA przez Atlantyk mimo ze byly niby szczelnie zapakowane i nawet w jakims dobrym (szczelnym) kontenerze. Przemek
ps szkoda ze to na morzu bo inaczej moze by sie znalazla robota dla projektanta budowlanego chociaz za maly milion zielonych ? :)))
ps2 a moze daloby sie to wylozyc jakims dosc twardym elastomerem (np stosowanym w wibroizolacjach)?
Add pictures here
Ôťľ

Ale tworzywa sztuczne w wiekszosci tez sa palne. Teflon nie, PVC samogasnace, kilka zywic samogasnacych .. chyba zeby silikony sprawdzic.

Oj tam - najdrozsze jachty sa ze szlachetnego drewna. Tek, heban :-) A moze po prostu z korka ?
Nie wiem jakie masz przepisy pozarowe, ale tez moga ograniczyc wybor tworzyw, z uwagi na emitowane w razie pozaru substancje.
A tak w ogole - minus 90C i zadnej izolacji ? Przeciez to sie nie oplaca i zaraz lodem obrosnie. Chyba ze to wyparka do gazu, wtedy sie oplaca .. pod warunkiem ze lodem nie obrosnie :-)
A takie zbiorniki to sie izoluje pianka poliuretanowa. Widac znosi temperature.
Ôťľ

To w│aÂnie jest izolacja (thermal break). Miŕdzy zbiornikiem a jego podpor▒, ┐eby siŕ nie bawiŠ w jakie udarnoÂci ┐elastwa na podpory, bo to bŕdzie ze 100 ton dupleksu. Reszta mnie nie obchodzi, kto to opakuje czym chce. Ja jestem od ciÂnieniowych klockˇw.

Znosi, spieniony i bez obci▒┐enia mechanicznego. Jak wezmŕ lan▒ p│ytŕ poliuretanow▒ tak z 90 sh to da radŕ przy du┐ym zmiennym, niskocyklowym oci▒┐eniu powierzchniowym i temperaturach -90 do +200C?
To siŕ sko˝czy pewnie na teflonie i sprŕ┐ynach talerzowych pod ka┐d▒ Ârub▒, niech tam sobie siŕ ugniata. Ca│oŠ musi byŠ fest, si│a pozioma od wybuchu wychodzi 800 ton, a urz▒dzenie bardzo delikatne, podpory musz▒ to trzymaŠ bardzo solidnie. Poliuretan mi w analizie mo┐e wyjŠ za miŕkki. Bŕdŕ siŕ martwi│ jak bŕdzie zamˇwienie, narazie to tylko oferta. Konrad
Add pictures here
Ôťľ
U┼╝ytkownik "Konrad Anikiel"

Napisa─ç lignoston.
Robert
Add pictures here
Ôťľ

O patrz pan! Tego nie znalem. Dzieki. Konrad
Add pictures here
Ôťľ
On ┼Ťro, 15 gru 2010 23:39:27 in article wrote:

Ale czy dodatki wchodz─ůce w sk┼éad compressed wood (lignostone, delignite, delignit, panzerholz) znios─ů twoj─ů temperatur─Ö?
Add pictures here
Ôťľ
On Dec 16, 12:52ápm, Mirek

Pierwsze pytanie do repa. Konrad