Re: Generator si?y

Konrad Anikiel pisze:

> [...]

Nie tak prędko, bo się pogubiłem. Przeskoczyłeś z 0.1N na 1000N. Domyślam się że to nie to samo, więc możesz rozjaśnić? Założenie zerowego przesunięcia moim skromnym zdaniem jest do bani. Bo gubisz gdzies sztywność i wszystkie konsekwencje. Spójrz do góry, jeśli masz nad sobą betonowy sufit, to masz idealne urządzenie spełniające to założenie: możesz go popchnąć dowolną siłą, a on ci odpowie taką samą w dół. Bingo! A jednak nie, bo żeby go popchnąć dowolną siłą, trzeba ją wygenerować, co przy zignorowaniu sztywności sufitu i ręki powoduje że siła, owszem zaistniała, ale tylko w jednym momencie, w jednym punkcie. Mój pomysł. Prymitywny, do rozwinięcia w wolnej chwili: Dwa połączone naczynia napełnione wodą, jedno przesuwane śrubą w pionie, drugie stoi sobie na stole. Podnosząc i opuszczając to ruchome, zmieniasz ilość wody w tym nieruchomym, czyli jego masę. Czyli wartość siły, którą ono działa na stół. Zrób teraz w stole dźwignię, która podnosi to naczynie o milimetr w górę. Regulując wysokość naczynia ruchomego, zmieniasz wartość siły, którą musisz przyłożyć do wajchy, żeby ją do końca wcisnąć. No, ale milimetr przesunięcia jest, to nie jest zero. Z zerem się nie da. Konrad

Konrad Anikiel pisze:

Siły mają być z ciągu 0-1000-2000-...10.000 N, rozdzielczość wytypowanego urządzenia do pomiaru siły 0.1 N, więc dobrze by było zadawać siłę z taką lub lepszą dokładnością. To są założenia, ale nie mogę wykluczyć ciągu 0-500-1000-1500-...-10.000N.

Chodzi o to, że nie mogę generować siły powiązanej ze znacznym przesunięciem, czyli np. odpada prasa śrubowa. Odkształcenia samej konstrukcji wobec skoku siłownika należało by zaniedbać.

Reply to
PeJot

Czy dobrze rozumiem, że jeśli to, co tam pchasz (strasznie tajemniczy jesteś) się niechcący rozpęknie, to ten siłownik nie powinien polecieć w dół, niczym nie trzymany? I że siłownik pneumatyczny nie spełnia tego warunku? Konrad

Reply to
akonrad.SKASUJ

Lem jak zwykle miał rację.

Reply to
Tomek

snipped-for-privacy@gazeta.pl pisze:

Bo na razie sam nie wiem co ta maszyna ma robić, znam tylko założenia.

Reply to
PeJot