Uszczelnianie okna

Witam Czym najlepiej uszczelnić drewniane okno? Próbowałem silkonem, ale schodzi to. Nie wiem czy to prawda, ale może poprostu szyba się
rozszeża. Okno jest na południowej ścianie. Może jest jakiś materiał, który uszczelni okno - od strony "atmosferycznej" tzn. nie od strony mieszkania.
Pozdrawiam, Krzysiek
Generalnie silikon powinien spelnic zadanie, moze szyba nie czysta : bez kurzu, odtłuszczona ?
pozd
Nero

Może, ale się trzyma przez pewien czas, a potem (szczególnie po gorących dniach) dalej się trzyma, ale jest przesunięty do środka okna i nic to wówczas nie dajne, bo jak była tak dalej jest szczelina, ale w dodatku utrudnia odpłych wody.
OneioO napisał(a):

A ramy okienne malowane na bialo?
--
Lukasz Sczygiel

wrote:

Nie, na czerwono. A ma to jakieś znaczenie?
Użytkownik "OneioO"

To wychodzi na to, że rama się kurczy i powstaje szczelina. Dołożyć silikonu. Jak szczelina mała to przełożyć silikon do strzykawki jednorazowej i wypełnić szczelinę.
Robert
OneioO napisał(a):

Jak ten czerwony bedzie ciemny a okno jest na poludniowej scianie to rama bedzie pracowac. co prawda mniej niz metalowa czy plastikowa ale i tak takie okno moze sie solidnie nagrzac. Jesli jest mozliwosc to zastosuj sie do reszty porad a jak bedzie okazja to przemaluj ramy na czerwono. Jak to mowil jeden znachor: "moze pomoze" :)
--
Lukasz Sczygiel

Lukasz Sczygiel napisał(a):

A i pozatym dobrze przed pomalowaniem jest okno dobrze zakitowac ew. potraktowac silikonem zeby nie nasiakalo woda. No i dobre okno drewniane jest 3x lepsze nic plastikowe. Dbaj o nie:)
--
Lukasz Sczygiel

wrote:

OK :) Dzięki. A jest jakiś środkek/uszczeliacz inny od silikonu, który można malować. Zauważyłem, że od silkonu odpada farba. Może silikon marnej jakości.

można
marnej
Pewnie marny i pewnie musisz pszukać takiego który wytrzyma większą temperaturę Swego czasu na stacjach benzynowych nie pamietam jakich, był w małych tubkach akutat czerwony i odporny na mnóstwo stopni C.
--
pozdrawiam
vincent

Silokon z niemal definicji jest "tudnomalowalny". Do malowania masz różne masy akrylowe ale w rozwiązaniach zewnętrznych odradzam. Spróbuj za to kleju polimerowego Soudal Fix All. Ja jestem tym cholerstwem zachwycony, trzyma się wszystkiego. Tylko nie kupuj przezroczystego bo to niezbyt udany produkt. Masz kolory: biały, czarny, szary i brązowy. pzdr., PB

Tak pół żartem pół serio to poza silikonem pozostaje jeszcze stary poczciwy KIT, lecz tego nie radzę malować zanim nie wyschnie bo w przeciwnym razie po roku jest niezła jazda z farbą w miejscu uszczelnienia... :) pozd Nero

No z tym lepsze to bym polemizował. Bo IMHO drewniane i tak są szkodliwe co te z tworzywa. Po pierwsze w razie pożaru i tak emitują trujące "gazy". Po drugie po kilku latach i tak trzeba je odnawiać. Po trzecie - najmniej ważne - zauważyłem że w niektórych uszczelnienie z silikonu pokrywa się dość trwale brudem i bez specjalnych środków myjących nie da się łatwo tego usunąć... pozd Nero

Mowisz o jakims ekstremalnym prypadku - "pozar". Jak sie pali plastikowe to juz calkowicie jest kaplica, nie wspomne, ze nie ma woni lata na polance ale dodatkowo ugasic, temperatura etc... a drewno to drewno... blizej do natury niz PCV czy tam inne...

Może gwoździki były wbite ze zbytnim luzem? Tu jest porada jak to zrobić fachowo: http://www.castorama.pl/porada/castorama.81.html
pozdrawiam WM