Waga i prąd

Czołem.
Potrzebuję ważyć ciągle w czasie pracy pewne urządzenie, które jest
zasilane prądem AC do 10 A. Jakieś pomysły na doprowadzenie kabla, by
jak najmniej fałszował wskazania wagi ? Pożądane dokładności <1g. Na
razie kabel zwisał swobodnie ze sufitu aż do urządzenia postawionego na
wadze, z niewielkim zwiniętym zapasem, leżącym na szalce.
Reply to
PeJot
PeJot pisze:
Ja to robię tak, że krótki kabelek z tenso wchodzi wprost w płytkę ze wzmacniaczem i ADC, dalej cyfrowo. Działa wyśmienicie, choć środowisko paskudne*.
Miłego. Irek.N. *
falowniki + trochę innej elektroenergetyki, tenso z płytką zamknięte w kostce frezowanego aluminium.
Reply to
Irek N.
Ale jemu chyba chodzi o to że sztywny kabel daje większą reakcję niż potrzebna dokładność pomiaru. Fajnie by było to zasilać bezprzewodowo. I to w taki sposób żeby nie generować dużych pól magnetycznych... Utopia...
Mogę pofantazjować? Szynoprzewody które są jednocześnie sprężynami płaskimi. Mierzysz ugięcie belki, która dostarcza zasilanie, a na niej toto po prostu wisi. Nie wiem jakie to urządzenie ciężkie, ale może samochodowy resor piórowy by dał radę.
Konrad
Reply to
Konrad Anikiel
Tym razem nie bardzo. Do dyspozycji jest gotowa waga z rozdzielczością rzędu 0.1 g i urządzenie o masie rzędu 10 kilogramów, spodziewany ubytek masy około 2 kg. Całkowity ubytek jest dosyć spory, ale mierzony parametr to ubytek masy w czasie pracy ustrojstwa. Masę reszty kabla leżącej na szalce da się wytarować, ale nie jestem pewien czy sztywność kabla nie paskudzi mi odczytu masy urządzenia przy w/w ubytku. Nie mam pojęcia o ile w typowej wadze z czujnikami tensometrycznymi szalka przemieszcza się przy zmianie masy.
Na razie myślę zamiast typowego kabla 3x1.5 mm^2 *w izolacji* puścić pionowo 3 izolowane przewody typu linka o tym samym albo i mniejszym przekroju, ale bez izolacji zewnętrznej.
Reply to
PeJot
Dnia Sun, 02 Feb 2014 19:08:31 +0100, PeJot napisał(a):
Bardzo malo.
Mozna tez pomyslec o umieszczeniu wagi na podnoszonym stole i miec stala pozycje szali.
Delikatnie odradzam - 230V to nie jest bezpieczne napiecie.
Sa linki z drobnych drucikow - malo sztywne. Glosniki takie uzywaja.
Mozna by tez pomyslec o tasmach jak w drukarce ..
J.F.
W dniu 2014-02-02 19:28, J.F. pisze:
Nie chcę puszczać gołych *żył*, tylko 3 izolowane żyły solo, bez sztywnej *opony* zewnętrznej.
Ale też są i kable pomiarowe, takie z wyższej półki, miękkie jak sznurek, zrobione z kilkuset żyłek średnicy 0.000000000nic. I pomyśleć, że czegoś takiego używam niemal na co dzień :> Bingo, to jest rozwiązanie, choć jeszcze zastanawiam się czy takie miękkie przewody puścić pionowo z góry ( trochę upierdliwe ), czy może poziomo, ze zwisem między mocowaniem przewodów i EUT leżącym na wadze:
------ --------- | | -----
Reply to
PeJot
Dnia Sat, 8 Feb 2014 20:27:36 +0100, Robert Wańkowski napisał(a):
Przy poziomym to nie bardzo wiadomo jak sie rozklada ciezar na obie strony, szczegolnie jak kabel sztywny. To juz raczej gleboki zwis - takie U, bedzie blisko polowy i w miare stale.
J.F.
omiar.
ufitem.
szalki.
Dochodzi zjawisko sprezystosci kabla (od ugiecia) i zmiennej dodatkowej skl adowej pionowej.
Moze lepiej jako przewodu zasilajacego uzyc sztywnej belki, opartej (obrotowo) jednym koncem na odbiorniku pradu, a drugim (slizgowo) n a wadze dodatkowej. To co wskaze dodatkowa waga, to poprawka ktora trzeba odjac na wage kabla. Ciezar idealnie symetrycznej dzwigni dwuramiennej, opartej na koncach, rozk lada sie na polowy.
WM
Reply to
WM
Ja bym zrobił tak: Pociągnął kabel w jakiś tam lepszy albo gorszy sposób, bez zbędnego kombinowania. Potem bym postawił na tej wadze, obok tego urządzenia, pojemnik na wodę. Do pojemnika równymi kroplami kapałbym wodę, odczytując wskazania wagi. na koniec zrobiłbym wykres: na osi x krople, na osi y odczyty z wagi. Jeśli wykres będzie linią prostą, to jest dobrze.
Reply to
Konrad Anikiel
A jak nie będzie, to można pójść dalej, postawić miskę na urządzeniu i gdy waga tyknie, dokropić wody tak, aby przywrócić wskazanie wagi. Waga zawsze z grubsza pokazuje tyle samo, a naszym odczytem jest ilość wody (mierzyć przepływ, objętość, druga waga pod miską...)
pzdr bartekltg
Reply to
bartekltg
W dniu poniedziałek, 10 lutego 2014 03:03:03 UTC+1 użytkownik bartekltg napisał:
Prościej zrobić sobie tabelkę poprawkową: jeśli odczyt wagi jest X, to tak naprawdę powinno być Y.
Reply to
Konrad Anikiel