Aparatury heli / samolot

Witam Jaka jest różnica między nadajnikami opisanymi jako heli , a opisanymi jako wersja samolotowa???
kugel

Witam Podział występuje głównie w aparaturach komputerowych, produkowanych na rynek amerykański. Aparatura "heli" jest wstepnie zaprogramowana pod kątem modelu śmigłowca, zaś "plane/air" pod kątem płatowców. Czy we wszystkich typach aparatur da się to odwrócić, nie jestem pewien. PP

W dniu 10-12-09 10:26, PL(N)umber_One pisze:

W Spektrum/JR da się. Różnice mogą być kosmetyczne, np pierwszy program jest domyślny do jednego lub drugiego typu latadeł i inne opisy niektórych wajch. No i Heli zazwyczaj są Mode2 czyli gaz na lewym drążku.
--
Tom01

W dniu 2010-12-09 17:37, Tom01 pisze:

Dodam ze tanie aparatury do heli maja na stale wpisane miksery. Tak, ze samolotem juz latac sie nie da.
Do tego w aparaturach "heli" moze byc fabrycznie wkrecona gladka blacha do gazu zamiast terkotki.
to zależy od modelu i firmy , mam futaby 9 zap i próbowałem podmieniać właśnie te cechy i różnic wiele nie widzę M

On Thu, 09 Dec 2010 08:18:12 +0100, kugel wrote:

Aparatury heli mają mixer do eCCPM, najczęściej min. w 120° i 135°, mix do THR i CP na wajsze od gazu, brak terkotki przy gazie, bardziej rozbudowany przełącznik trybów lotu, subtrimy po mixerze (per servo) itp. Aparatury do samolotów mają mixer do V-ogona, klapolotki itp. Podział jest (poza kwestią terkotki na gazie) wybitnie software'owy i wynikał niegdyś z mikrej możliwości oprogramowania uKontrolerów. Taka Futaba 6EXHP/EXAP np - dwie aparatury identyczne HW, różniące się firmwarem, w nowszej wersji (większy CPU) już miały oba softy zjednoczone i można było wybrać tryb pracy wedle życzenia.
Marek